חדשות בריאות

ראש שירותי בריאות הציבור: "מקדם ההדבקה עולה – לעצור את ההקלות"

בתדרוך לתקשורת, קראה ד"ר שרון אלרעי פרייס שלא לעבור לשלב ההקלות הבא בשל העלייה בתחלואה, וקראה לאזרחים להמשיך לשמור על עצמם ועל הסובב אותם: "היציאה צריכה להיות זהירה ומתונה, והאחריות היא של כל אחד מאיתנו"

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ערכה הערב (ראשון) תדרוך לתקשורת, במהלכו התייחסה לחנויות הרחוב שנפתחו הבוקר, לראשונה מאז הוטל הסגר השני בערב ראש השנה. "אני קוראת לעם ישראל להיזהר", אמרה. "לא יכול להיות שוטר ופקח בכל מקום, אז שימו לב – המגבלות הן ארבעה אנשים בתוך החנות. לא להתקהל".

אלרעי פרייס ציינה, כי "עם היציאה מהסגר מקדם ההדבקה הולך ועולה. זה לא מפתיע, ידענו שהדבר הזה יקרה. היציאה צריכה להיות זהירה ומתונה, והאחריות היא של כל אחד מאיתנו – לדעת שאנחנו ממשיכים עם מסכה, ממשיכים לא להתקהל, לדעת שאנחנו צריכים לשמור על עצמנו ועל הסובבים אותנו".

"מקדם ההדבקה הכללי כיום הוא 0.95 – קרוב מאוד ל-1", הוסיפה אלרעי פרייס. "הפתיחה הזו נעשית כשמדדי התחלואה בעלייה, ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו שומרים את המצב הזה בצורה שלא נגיע לאיבוד שליטה". לדבריה, "כדי להגיע למדרגה הבאה של פתיחת חלקים נוספים במשק, צריכים להגיע למספר מאומתים של פחות מ-500 מאומתים חדשים ביום – יש לנו עוד כברת דרך ללכת". היא הבהירה כי ההשפעה של שלב ההקלות השני, שיצא לדרך לפני שבוע, לא באה עדיין לידי ביטוי בנתונים: "נראה אותו רק בעוד שבוע. כרגע, כדי להיות זהירים אנחנו צריכים לעצור".

בעקבות העלייה בנתוני התחלואה, בכירים במשרד הבריאות העריכו כי אם מגמה זו תימשך – יהיה הכרח להטיל מגבלות על הציבור במהלך חג החנוכה. על פי הדיווח בחדשות 12, הצעדים צפויים לכלול הגבלות תנועה נוקשות או הטלת איסור על מפגשים משפחתיים.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי מחצות אובחנו 241 נדבקים חדשים. שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך במגמת העלייה של הימים האחרונים, ומסתכם ב-3.1%. אתמול עמד שיעור החיוביים על 2.6%, לאחר ששלשום אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 2.3%.

בבתי החולים מאושפזים 589 חולים, מצבם של 330 מתוכם מוגדר קשה. 143 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מחצות נפטרו ארבעה חולים נוספים, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-2,674.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהשרון אלרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה