חדשות בארץ

הממשלה אישרה הקמת יישוב חדש בעוטף עזה

היישוב החדש, המיועד לאכלס כ-500 משפחות, יוקם בשטח המועצה האזורית שדות נגב. ראש הממשלה נתניהו: "מסר לאויבים שרוצים לעקור אותנו"

עוטף עזה, ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)עוטף עזה, ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

נתניהו ועידאן, היום (צילום: לע"מ)

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים – לראשונה מזה שנים רבות – יישוב בעוטף עזה. היישוב הקהילתי החדש, הנושא את השם הזמני "חנון", מיועד לאכלס כ-500 משפחות. הוא יוקם בשטח המועצה האזורית שדות נגב, מזרחית לקיבוץ סעד.

"זהו יום גדול למדינת ישראל", אמר נתניהו לאחר שנועד עם ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן. "זה גם מסר פנימי וגם מסר חיצוני. אנחנו שם מול אויבים שרוצים לעקור אותנו, והם מגלים לא רק שאנחנו לא נעקרים – אנחנו נוטעים, בונים ויוצרים".

עידאן הביע בדבריו את התרגשותו: "זה יום חג למדינת ישראל בכלל ולעוטף בפרט", אמר. "בשבתות האחרונות אנחנו קוראים על אברהם אבינו. הקדוש ברוך הוא שלח אותו לארץ ישראל, ואז שלח אותו לנחל גרר – אצלי בתוך המועצה – ומעשה אבות סימן לבנים. אחרי החלטת הממשלה האמיצה והמיוחדת, אחרי צוק איתן, אוכלוסיית העוטף גדלה ב-30%. כל היישובים מלאים, שוקקי חיים. שאלו אותי 'מה הסוד?', אמרתי להם 'קהילה, חינוך, עוצמה, ציונות וגם עזרה'. הדברים האלה ביחד מביאים את כל עם ישראל אלינו".

"יש לי רשימת ממתינים", הוסיף עידאן. "התקשרו גם הבוקר ושאלו איפה נרשמים, אמרתי להם 'יש לי מעל 1000, לא יודע איך להתחיל אפילו'. זה אירוע ענק. אני יודע שדוחות המודיעין מדברים על כך שהם מסתכלים עלינו, וכשהם רואים אותנו מגמגמים ומייללים – הם אומרים 'הנה, החבר'ה האלה שם חלשים'. וכשהם רואים אותנו מישירים מבט, עושים הרחבות, מדברים על יישובים חדשים ובונים מגדלים בשדרות – הרוח שלהם נופלת ורוחנו לא תיפול".

שר החינוך יואב גלנט הגיב על החלטת הממשלה: "יישוב חדש בעוטף עזה. בשנת 2017, בתפקידי כשר הבינוי והשיכון, הצגתי בפני ראש הממשלה נתניהו את הצורך והתוכנית להקמת יישוב קהילתי חדש בעוטף עזה. לאחר כשלוש שנים, אושרה הקמתו בממשלה. פיתוח ובניין הארץ היא חובה וזכות וסעיף מרכזי בחינוך לאהבת המולדת. תודתי לראש הממשלה ותמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב".

שר ההשכלה הגבוהה, זאב אלקין, כתב בטוויטר: "אני שמח שכל שרי הממשלה התאחדו לתמוך בהחלטה, שיש לה ערך התיישבותי ולאומי גדול. מודה לראש הממשלה ולמשרד השיכון, שקיבלו את הצעתי לתיקון שיקציב זמן ברור של שלושה חודשים להשלמת כל ההליכים בצד של הממשלה".

יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג', בירך אף הוא על ההחלטה: "להקמת יישוב חדש בימים אלה, ובעיקר בעוטף עזה, יש חשיבות לאומית עצומה. יש בה הצהרה על נחישותה של ישראל להוסיף ולבנות ולפתח את ההתיישבות בכל חלקי הארץ. יש בהחלטה הזאת גם הצהרה על כוונתה של הממשלה להמשיך ולפתח את הפריפריה".

חג'ג' הדגיש, כי "בהחלטה על הקמת יישוב חדש יש לשקול לא רק נתונים כלכליים של רווח והפסד, אלא גם את הערך הלאומי והחברתי של המעשה. כמי שעומד בראש מרכז המועצות האזוריות ובראש המועצה האזורית השכנה, מרחבים, אני מתחייב לסייע במימוש ההחלטה ככל שיידרש".

תגיות:עוטף עזהתמיר עידאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה