חדשות בארץ

נתניהו: "יש לי קשר אישי ארוך וחם עם ביידן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך, בפתח ישיבת הממשלה, את הנשיא האמריקני הנבחר, ג'ו ביידן: "בטוח שנמשיך לעבוד כדי לחזק את הברית המיוחדת בין ישראל לארצות הברית". שר הביטחון בני גנץ: "היחסים העמוקים בין ישראל לארצות הברית נשענים על ערכים ואינטרסים משותפים לאורך עשורים רבים"

נתניהו, היוםנתניהו, היום
אא

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, היום (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, על הברכות ששיגר מוקדם יותר לנשיאה הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, ולסגניתו המיועדת קמלה האריס.

"אני רוצה לפתוח בברכות לג'ו ביידן ולקמלה האריס", אמר נתניהו. "יש לי קשר אישי ארוך וחם עם ג'ו ביידן, קרוב ל-40 שנה, ואני מכיר אותו כידיד גדול של מדינת ישראל. אני בטוח שנמשיך לעבוד עם שניהם כדי להמשיך ולחזק את הברית המיוחדת בין ישראל לארצות הברית".

"בשמי ובשם כל אזרחי ישראל, אני מודה שוב לנשיא טראמפ על הידידות הגדולה שהוא הראה למדינת ישראל וגם לי באופן אישי", הוסיף נתניהו. "אני מברך אותו על הכרתו בירושלים ובגולן, על עמידתו מול איראן, על הסכמי השלום ההיסטוריים ועל כך שהביא את הברית בין ישראל לארצות הברית לפסגות חסרות תקדים. תודה לך, הנשיא טראמפ".

שר הביטחון בני גנץ בירך אף הוא בישיבה את ביידן והאריס על נצחונם: "אני בטוח שמסורת היחסים המיוחדים בין שתי המדינות תימשך ותתחזק תחת הנהגתם. היחסים בין ישראל לארצות הם יחסים עמוקים, שנשענים על ערכים ואינטרסים משותפים לאורך עשורים רבים".

כנתניהו, הודה גנץ לנשיא האמריקני היוצא: "אני מבקש להודות לנשיא טראמפ על פעולותיו החיוביות במזרח התיכון מול איראן וקידום הסכמי אברהם, שיישארו פה עוד הרבה זמן קדימה".

אמש (שעון ישראל), לאחר שרשתות הטלוויזיה בארצות הברית הכתירו את ביידן למנצח, החלו לזרום ברכות ואיחולי הצלחה מכל רחבי העולם. אחד המנהיגים הראשונים לברך היה ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו: "קנדה וארצות הברית נהנות ממערכת יחסים יוצאת דופן וייחודית", נמסר בהודעה שפרסם. "הגאוגרפיה המשותפת שלנו, האינטרסים המשותפים שלנו, יחסינו האישיים העמוקים והקשרים הכלכליים החזקים שלנו הופכים אותנו לחברות קרובות, שותפות ובעלות ברית. נמשיך לשמור על ביטחונם ובריאותם של עמינו מפני השלכות מגפת הקורונה העולמית, ונפעל לקידום שלום, שגשוג כלכלי ושמירת האקלים ברחבי העולם. אני מצפה לעבוד עם הנשיא הנבחר ביידן וסגנית הנשיא הנבחרת האריס, עם הממשל שלהם ועם הקונגרס של ארצות הברית, כדי להתמודד יחד עם האתגרים הגדולים ביותר בעולם".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הביעה את ציפייתה לשיתוף פעולה עתידי עם הנשיא האמריקני הנבחר: "לחברות הטרנס-אטלנטית שלנו אין תחליף, אם אנחנו רוצים לעמוד באתגרים הגדולים של זמננו", הצהירה. ברכות הגיעו גם מצרפת ובריטניה. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, כתב בטוויטר: "האמריקנים בחרו את הנשיא שלהם. ברכותיי, ביידן והאריס. יש לנו הרבה מה לעשות כדי להתגבר על האתגרים. הבה נעבוד יחד". ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בירך את ביידן על נצחונו ואת האריס על "הישגה ההיסטורי". הוא ציין כי ארצות הברית היא "בעלת הברית החשובה ביותר" של בריטניה: "אני מצפה לעבוד יחד מקרוב על סדרי העדיפויות המשותפים שלנו, משינוי האקלים ועד הסחר והביטחון

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בירך את ביידן על על נצחונו "המרהיב", כלשונו: "כסגן הנשיא, תרומתך לחיזוק יחסי הודו-ארצות הברית הייתה קריטית ורבת ערך. אני מצפה לעבוד שוב בשיתוף פעולה הדוק כדי להביא את יחסי הודו-ארצות הברית לפסגות גבוהות יותר".

תגיות:בני גנץג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה