סיפורים קצרים

החייל שקיבל 4 מאסרי עולם על שהרג 4 מחבלים

"רבי אהרן לייב החל לצחוק: 'וכי הוא יודע לירות?! ובכל זאת הוא התפלל והצליח להרוג את תוקפיו! שיצעק, שיבקש שוב מה' שיציל אותו!'"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היה זה לפני שנים רבות. שעת לילה מאוחרת בצומת פולג. חמישה ערבים התקרבו אל חייל יהודי בשם צחי ובידיהם סכינים שלופות.

למרבה הנס הצליח החייל לפגוע בארבעה מהם פגיעות מדויקות שהביאו למותם, ומייד לאחר האירוע, מרוב פחד רץ לכביש, עלה על טרמפ וברח מן המקום. בינתיים הערבי החמישי שנותר בחיים אסף את הסכינים ונעלם אף הוא.

כוחות המשטרה שהגיעו למקום תפסו את החייל היורה. כל טענותיו שהוא היה המותקף נפלו על אוזניים ערלות. "היכן הסכינים?!", שאלו החוקרים.

"איך ייתכן שאדם מותקף מצליח לפגוע ולהרוג ארבעה אנשים בהצלחה מדהימה כזו?! בוודאי אינך חייל תמים, אלא שהדבר היה מתוכנן".

הוא נשפט וקיבל עונש חמור - ארבעה מאסרי עולם!

בבית הסוהר ביקש להיטיב את תנאי מאסרו, אך נתקל בסירוב שוב ושוב. היחס אליו היה כאל רוצח מסוכן.

לבסוף השיח על מר גורלו בפני רב בית הסוהר. אף שהוא לא היה דתי, היו לו שאלות על בורא עולם. "אלוקים הציל אותי ממוות, אז למה הוא השליך אותי לכלא למשך שארית חיי?".

שאלו הרב: "מהיכן אתה יודע שאלוקים הציל אותך?". השיב: "באותו רגע בו התקרבו אלי אותם רוצחים אכזריים ועמדתי בפני המוות, ביקשתי מאלוקים שיציל אותי!".

המשיך הרב ושאל: "ומנין ידעת לבקש מאלוקים? הרי אינך נראה דתי!".

השיב החייל: "באותו רגע נזכרתי בדברי סבי, שהיה רגיל לומר לי: 'צחי, אלוקים עוזר גם למי שלא מכיר אותו!'" הייתה זו תשובה מפתיעה.

הרה"ג ז"ב שעמד במקום ושמע את הדברים, נכנס אל מרן בעל "איילת השחר", סיפר לו את שאירע ואת טענותיו של אותו חייל. אמר רבי אהרן לייב: "הוא ראה שאלוקים עזר לו - למה הוא לא מבקש שוב מאלוקים שיעזור לו?! שיתפלל עוד, למה הוא לא מתפלל?".

אמר הרה"ג ז"ב: "מה יש להתפלל פה, מילא אז הוא התפלל כדי להינצל מן הרוצחים, היה לו רובה ביד, אבל פה הוא כבר נשפט ונידון לארבעה מאסרי עולם?!".

רבי אהרן לייב החל לצחוק: "וכי הוא יודע לירות?! ובכל זאת הוא התפלל והצליח להרוג את תוקפיו! שיצעק, שיבקש שוב מה' שיציל אותו!".

המשיך הרב ז"ב וסיפר: "בביקורי הבא בבית הכלא סיפרתי לצחי את דבריו של רבי אהרן ליב, עודדתי אותו ואמרתי לו: 'תתפלל לה', תתפלל מכל הלב!".

לאחר זמן הלכתי ברחובה של עיר, והנה לפתע למולי נקרה אותו חייל. שאלתיו בתדהמה: "צחי, מה אתה עושה פה? ברחת מבית הסוהר? הרי קיבלת ארבעה מאסרי עולם?!". תשובתו הייתה מפתיעה: "ה' שמע לתפילתי ויצאתי לחופשי. השב"כ תפסו את הערבי החמישי, במהלך חקירתו סיפר את שאירע, הוא הודה שהם באו לרצוח, והוא שלקח את הסכינים עמו לכפר, ושם הם מצאו את הסכינים. מייד שחררו אותי, ולמעשה ישבתי בכלא ארבעה חודשים בלבד" ("נר לשולחן השבת").

מתוך הספר "102 סיפורים ששינו לאנשים את החיים" של הרב צבי נקר. לרכישת הספר, לחצו כאן.  

תגיות:מאסרמחבליםתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה