חנוכה 2023

איך בוחרים חנוכייה לחג החנוכה? מה ההבדלים?

בחג החנוכה ישנה דלת להתעלות רוחנית, וחג החנוכה הוא הסגולה לכך. אלו חנוכיות קיימות בשוק, ואיזו מהן עדיפה?

אא

בין אם אתם מתחזקים ובין אם אתם כבר "בכושר", בחירת ההידור בחג החנוכה אינה קשורה לחוזק הרוחני שלכם. בחג החנוכה ישנה דלת להתעלות רוחנית, וחג החנוכה הוא הסגולה לכך. בכתבה זו נפרט לכם מהן סוגי החנוכיות, מהם היתרונות והחסרונות של כל אחת ומה הסגולה של כל אחת לפי הקבלה.

זה רק נראה אותו דבר, אבל למעשה יש הבדלים. הדבר החשוב הוא פרסום הנס ולקיים את מצוות החג על ידי הנחת החנוכייה בחלון או בכניסה לבית מצד שמאל. בבואכם לבחור חנוכייה לחג הקרוב, ריכזנו ומיינו עבורכם את כל המינים הקיימים בשוק. כל החנוכיות המוזכרות בכתבה זו ניתנות לרכישה באתר הידברות שופס, ולרוכשים הטבה מיוחדת – ערכת שמן זית מוצק ב-25% הנחה!

 

חשיבות החג - אור לכל השנה, סגולות השמן של הנרות, פרסום הנס

המלחמה שהיתה בין היוונים ליהודים לא היתה מלחמה רגילה. היוונים לא רצו להרוג את עם ישראל בגופם, אלא רצו "בסך הכל" להשפיע עליהם את תרבותם. יהודים אשר הסכימו לקבל עליהם את תרבות יוון - לא רק שלא התנכלו להם להורגם, אלא שאף זכו ליחס של כבוד מצד היוונים, חלקם אף קבלו משרות חשובות. בדרכים רבות ניסו להעביר את היהודים על דתם ואמונתם, וכך היתה התורה נתונה בסכנת קיום, חס ושלום.

בנס פך השמן יש סמל ולימוד לדורות הבאים. היוונים, בניסיונם לעקור את היהדות מעם ישראל, טימאו את כל השמנים. הם לא שפכו את השמן, כי אם טימאו אותו. שישאר שמן, אבל טמא. השמן - אותיות נשמה. היוונים רצו לטמא את הנשמה היהודית, לא חפצו להשמידה כמו טיטוס והמן הרשע ועוד צוררים אחרים, אלא לטמא אותה בתרבויות לא לנו ובדעות משובשות של כפירה. ואכן, רבים טעו וסרו מן הדרך הישרה, והתפתו אחר תרבות יוון הקלוקלת. השמנים נטמאו, הדעות השתבשו.

בנרות ובשמן של חנוכה טמונים סודות עליונים, אשר יכולות להגביה את האדם ולהחזיר אותו בתשובה מן הדעות המשובשות ומן הבלבולים השונים. בששת ימי בראשית ברא הקב"ה את האור ("ויהי אור") ומשראה שהעולם אינו יוכל לעמוד באור הזה, גנז את האור הזה עבור הצדיקים. בכל שנה, בחג החנוכה אותו אור גנוז נכנס באור נרות החנוכה ויכול להאיר לאדם את הדרך ולהביאו לדרגה גבוהה. ישנן אף סגולות רבות בשמן שנשאר, לאחר שהנרות דלקו חצי שעה כמחויב בהלכה. ביניהן, סגולה למרוח את השמן על איבר כואב או פגוע.

בנוסף, חלק ממצוות הדלקת הנרות היא לפרסם את נס ניצחון המכבים ואת נס פך השמן ולהציב את החנוכייה בחלון או בדלת, על מנת שתאיר לעוברים ולשבים, תפרסם את הנס ותזכיר לכולנו מי מנהל את העולם ומהי הדרך הנכונה והאמיתית.

ראוי לזכות ולהדר במצווה זו, ולרכוש חנוכייה מרשימה, המוארת באמצעות שמן. לכן פירטנו עבורכם את סוגי החנוכיות השונות, מתוכן תוכלו לבחור את המתאימה לכם ביותר.

 

חנוכיות מאלומיניום

חנוכיות מאלומיניום יכולות להיות גבוהות או נמוכות ובדגמים מגוונים. יש לציין כי חומר האלומיניום לרוב משאיר סימנים, ויש לשמור על החנוכייה יותר (יש הרבה שיטות לניקוי ולשמירה על החנוכייה) ולדאוג להבריק אותו מידי פעם. היתרון שלה הוא שאינה יכולה להישבר בקלות כל כך.

למגוון המלא של חנוכיות אלומיניום בהידברות שופס, לחץ כאן.

 

חנוכיות מקריסטל

חנוכיות אלו גם כן יכולות להיות גבוהות או נמוכות ובדגמים מרשימים. הקריסטל הוא מעין זכוכית, ולכן קל יותר לשמור על ניקיונו. יש לשמור את החנוכייה במקום בטיחותי, כדי שלא תיפול וחלילה תישבר.

למגוון המלא של חנוכיות קריסטל בהידברות שופס, לחץ כאן.

 

חנוכיות דגם "אקווריום"

על מנת לפרסם את הנס יש להניח את החנוכייה על אדן החלון. הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת היא על ידי שימוש בחנוכייה מדגם אקווריום שהיתרון המרכזי שלה נעוץ באפשרות להציב אותה באוויר הפתוח. בנוסף, היא יציבה מאוד ובטיחותית מפני ילדים קטנים. אולם, יש לחנוכייה מראה שונה מעט מהמראה המסורתי, ויש שיעדיפו לבחור חנוכיות בצורת מנורה.

למגוון המלא של חנוכיות אקווריום בהידברות שופס, לחץ כאן.

 

קנים צבעוניים

חנוכייה מסוג קנים צבעוניים מקשטת מאוד את מעמד הדלקת הנרות, אך לא מתאימה לכל משפחה. סביר שהרבה ילדים ייהנו מחנוכייה שכזאת, אך לעיתים המבוגרים יעדיפו את המראה ה"רשמי" יותר.

למגוון המלא של חנוכיות קנים צבעוניים בהידברות שופס, לחץ כאן.

 

איזו חנוכייה הכי מתאימה לי?

בשלב הראשון תצטרכו לחשוב על הבית שלכם, ולהחליט איפה אתם מעדיפים להציב את החנוכייה. האם בפתח הדלת או דווקא בחלון הפונה לרשות הרבים? האם יש תנועה ערה של אנשים בפתח הדלת או ליד החלון? האם יש ילדים קטנים בבית?

חשוב לקחת בחשבון את כל הפרמטרים הללו בבחירת החנוכייה, שכן אם, ברוך ה', יש לכם ילדים שמתרוצצים, עדיף להציב את החנוכייה על אדן החלון, ואז אפשר וכדאי לקחת דגם חנוכייה גדול וגבוה, שייראה למרחקים. אולי תעדיפו להציב את החנוכייה בפתח הדלת, ולמען הילדים תעדיפו לרכוש חנוכייה יציבה ונמוכה יותר, שתשמור על ביטחונם. המון משפחות גם בוחרות להציב את החנוכייה מן הצד החיצוני, ולא בתוך הבית. במקרה כזה, תוכלו לחשוב האם המעבר מבחוץ צר או רחב, ועד כמה השכנים עוברים שם וחלילה יכולים להפיל את החנוכייה, וכך לשקול מהו הגודל והחומר המתאים.

לסיום, אי אפשר שלא להתייחס גם לילדים האהובים שלנו, שחג החנוכה בשבילם הוא חוויה. הרבה ילדים מכינים בגנים חנוכיות פשוטות ושמחים להדליק את נרות החנוכה הצבעוניים במקביל להוריהם, אך השנה בקורונה לא כל הילדים הולכים לגן. טקס הדלקת נרות משפחתי כאשר לכל אחד יש חנוכייה משלו והוא יכול להאיר את אורו בעצמו. היום, בגלל הקורונה לא כולם יקבלו חנוכייה. ניתן לרכוש חנוכייה לילדים בהידברות שופס, וכל ילד יוכל ליהנות מהדלקת נרות משפחתית.

חג חנוכה שמח!

תגיות:הידברות שופסחנוכיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה