נטורופתיה ורפואה טבעית

רק בריאות: כך תכינו את גופכם לחורף המתקרב

אלו צמחים יכולים לסייע לכם לעבור את החורף הקרוב בבריאות? כל מה שכדאי שתדעו לקראת החורף

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כידוע, הקור מחליש את מערכת החיסון. לכן לקראת החורף, מומלץ לצרוך צמחים שמחזקים את מערכת החיסון ועוזרים לבעיות בדרכי הנשימה.

 

קורנית – Thymus, טימין

מוצא הקורנית (טימין) מאסיה הקטנה, ארצות דרום אירופה הגובלות בים התיכון. היא גדלה באזורים סלעיים.

ישנן עדויות ארכיאולוגיות באשר לשימוש בקורנית לפני יותר מאלפיים שנה, לטיפול בבעיות זיהומיות. ידוע שהמצרים הקדמונים השתמשו במיצוי הצמח בתהליך חניטת המת.

החומרים הפעילים בקורנית הם תימול, בורנאול, וקרווקרול. כמו כן, הקורנית מכילה פלבנואידים וטנינים. הצמח נוגד דלקת, מכייח, נוגד עוויתות, מקל על כאבים בבית החזה ומשכך כאבים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

לבעיות ברונכיט יש לחלוט כפית עלי קורנית בכוס מים רותחים, להמתין 10 דקות ולשתות 4 כוסות ביום. משקה זה יעיל לבעיות שיעול, כאבי בטן, תולעי מעיים, כאבי גרון, קשיי שינה ומצבים של דכדוך וחוסר שמחה.

לכאבי סיאטיקה יש לטפטף 5 טיפות שמן אתרי של קורנית על כפית שמן זית, למרוח במקומות הכואבים בגב התחתון.

לכאבי שיניים, יש לשטוף את הפה במרתח עלי קורנית. לחיזוק השיער - לחפוף את השיער בחליטת העלים. כמו כן, הקורנית יעילה לבעיות של הליקובטור פילורי. שתיה של חליטת קורנית מדכאת את התפשטות החיידק בקיבה.

 

אורגנו

כבר בעבר, אצל היוונים והרומאים, זכה האורגנו למקום של כבוד כצמח מרפא, ונעשה בו שימוש נרחב לריפוי פצעים, וכן לריפוי מחלות של דרכי העיכול ומערכת הנשימה, ולהרגעה. כמו כן השתמשו בו לתיבול מאכלים שונים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

הצמח עשיר בפיטוכימיקלים ושמנים אתריים פנולין ותימול, אשר להם יכולת חיטוי גבוהה ופעילות אנטי חיידקית ונוגדת פטריות.

יש לחלוט כפית אורגנו בכוס מים רותחים, להמתיק בדבש ולשתות פעמיים ביום - ממריץ הפרשת מיצי עיכול. החליטה טובה גם לכאבי ראש, אי שקט נפשי ובעיות שינה.

לפצעים ודלקות בפה – לגרגר במשך חצי דקה. עבור שפעת או וירוסים למיניהם מומלץ לשתות חליטה של עלי אורגנו 4 פעמים ביום. עוזר גם להורדת לחץ דם גבוה.

התכווצויות שרירים, סינוסיטיס – להרתיח 2 כפיות עלי אורגנו במים רותחים ולשאוף את האדים.

 

פטריות עצמה

נפרט על פטריות עצמה, שמחזקות את מערכת החיסון.

שיטאקי – השיטאקי היא פטריית מאכל ומרפא, הגדלה ביפן. פטריות השיטאקי משמשות לחיזוק מערכת החיסון במצבים של חולשה חיסונית, מחלות ויראליות ומחלות אוטואימוניות היא אף משמשת לחיזוק כללי של הגוף במצבים של סטרס מתמשך, עייפות וחולשה כללית, פיברומיאלגיה ואף טיפול תומך, חיזוק ומיתון תופעות לוואי במצב של מחלה סרטנית ה"י.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

נצפה שיפור חיסוני בסביבת המעי והפחתת רמות דלקתיות בגוף, שהתבטאה בירידה במדדי CRD אצל מי שצרכו פטריית שיטאקי. השיטאקי אף תומכת בכבד במתן טיפול כימותרפי. משתמשים בה גם לטיפול במחלות מטבוליות וביתר לחץ דם.

ריישי – פטריית הריישי מהווה אדפטוגן קלאסי ותמיכה בחיזוק של שריר הלב ושל פעילות בלוטת האדרנל, של הכבד ושל הלבלב, בשיפור­ מדדי קרישת הדם ושומני הדם, באיזון בלוטת התריס, באיזון מנטלי ובהעלאת רמות האנרגיה, בעיקר במצב של תשישות ועייפות.

בנוסף, הריישי מחזקת את תפקוד המנגנון החיסוני, ויש לה פעילות אנטי ויראלית ואנטי סרטנית. לפטריות ריישי תכונות נוגדות חמצון משמעותיות.

מייטקה – מקורה של פטריית המייטקה הוא בצפון יפן. היא ידועה כצמח מאכל מזין מאוד, המכיל קומפלקס ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו. כצמח מרפא, ייעשה בה שימוש התורם לבריאות כללית. הפטרייה משפרת חיסוניות, ותורמת לתוחלת חיים ארוכה.

הפטרייה מכילה בטא גלוקן, אשר תורם לתפעול מערכת החיסון ולהפרשת ציטוקינים מסוג TM (חלבונים קטנים שמהווים את הבסיס לתקשורת בין תאימערכת החיסון ובין תאים השייכים לרקמות הגוף).

מחקרים אף הראו כי לפטריות מייטקה השפעה מאזנת על רמות הסוכר בדם, והיא משפרת את הרגישות לאינסולין.

ניתן למצוא את "פטריות העוצמה" בטבליות בבתי טבע.

שיהיה לכולנו חורף בריא. אמן.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:חורףבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה