פורום מומחיות

איך אוכל להיחלץ מהמצב העגום אליו הגעתי?

מה עושים כשחווים משבר, למה הילדה לא אוהבת את הבגדים, ואיך ממלאים מחסור באבץ?

  • י"ד חשון התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני בת 35, רווקה, תחת משבר כלכלי ונפשי, ולצערי לא רואה מוצא איך להיחלץ ממצבי. אני חשה חסרת כוחות וכלים. מה אוכל לעשות?

כאשר אנו חווים משברים ותנודות כלכליות או נפשיות, נראה לנו שזוהי נקודת הסיום שלנו.

המחשבה שמכאן אין מוצא מפילה אותנו לייאוש הגורר אחריו "שיתוק" של אזורי החיות שלנו.

למעשה, ההפך הוא הנכון, וכגודל הנפילה - כך גודל הקימה. הגלות הזו שאת חווה, מביאה עמה גם ניתוק בינך לבין עצמך, מעין תחושת הימצאות במקום לא לך, בו אין שום ציוני דרך. אבל זה רק עוזר לך לגלות את עצמך - בעצמך, להתרומם מהקושי, להבין מה ה' רוצה ממני במקום הזה, להתבונן עמוק במקומות הכואבים מתוך הבנה כי בזכותם אתקדם לכיוון טוב יותר, מבטיח יותר ומודע הרבה יותר לעצמי וליכולותי. 

הגילוי הזה, וההבנה כי זה נועד עבורי ולטובתי, יביא אותך לבסוף אל מקום הגאולה.

ברגע שתשתנה הבנתך כי המשברים הללו טומנים בחובם הזדמנות פז לצמיחה שלך, תתפתח בך היכולת להכיל אותם ולא להתנגד להם. אז תיווצר בך ההסכמה לעבודה פנימית שוודאי תניב שינוי מערכתי בכל תחומי חייך.

המשבר - מבשר על המשהו הטוב שהולך להופיע בעקבותיו.

תהליך טיפולי נכון של הגברת המודעות, של חיבור בין האני (הלא מודע) לעצמי (התת מודע), יספק לך את התובנות להן את זקוקה, ויוציא אותך בעז"ה מאפלה לאורה.

(ענבל אלחייאני, MA, מטפלת מוסמכת ב-NLP ובדמיון מודרך, כותבת ומרצה בתחום)

* * *

בתי בת ה-7 לא מפסיקה להתלונן על הבגדים שאני קונה לה. בכל פעם מחדש היא טוענת שהיא לא אוהבת את הבגד ולא מעוניינת ללבוש אותו. אציין שאלו בגדים חדשים ויפים ממש. מה אפשר לעשות?

ילדתך מתלוננת על הבגדים שאת מגישה לה. האם היא באמת לא אוהבת את הבגד הזה? והלא זהו בגד יפהפה שקנית לה בכסף רב. מדוע היא מתלוננת? היא כנראה מרוויחה משהו מהתלונות.

כשילד מתלונן, הוא מרוויח שמתעסקים עמו. "תראה כמה הבגד שלך יפה!", "איך אתה יכול לומר על בגד כזה שהוא לא יפה?", "אתה יודע כמה כסף שילמתי עליו?", "אני אתן אותו לאחיך וזהו".

התגובות שלנו הן אלו שמביאות את הילד להמשיך ולהתלונן, ואת, אמא, רוצה לשמח את ילדתך, ועומדת פעם ועוד פעם מול ויכוחיה.

מה כן לעשות?

בפעם הבאה שתרצי לקנות לילדה בגד, קחי את בתך לחנות הבגדים יחד איתך. בחרי מווי הבגדים שניים או שלושה בגדים שמוצאים חן בעיניך, והגישי לילדה לבחירה את הבגדים הללו.

אם הילדה תרצה דווקא את הבגד האחר, המונח על המדף, אמרי לה שעליה לבחור מתוך אלו שאת מגישה לה. אם תמשיך להתווכח, הסבירי לה שמבחינתך אין ויכוח, ואם היא תמשיך בכך בכל זאת, פשוט תצאו מהחנות ללא בגד חדש.

אם תהיי החלטית, הילדה תבחר מתוך מה שהגשת לה, ולא תתווכח עוד, וסביר ביותר שהיא תלבש בשמחה את הבגד. הלא היא עצמה בחרה בו, אז למה שתתווכח?

אם בכל זאת היא תתווכח, אל תתרגזי. הניחי את הבגד במדף העליון, ואמרי לילדה שאת מבינה שכרגע זה לא מתאים לה, אבל ברגע שתחליט שהיא רוצה את הבגד - את תורידי לה אותו. ילדתך תלבש את הבגד הישן שלה, וכשתראה שנדנודיה אינם נושאים פרי – תיקח את הבגד יום אחד ותלבש אותו בהנאה.

מה שחשוב הוא לא להתווכח עם הילדה, אלא לענות בצורה חד משמעית וברורה. ילד שרואה שהתנהגותו אינה מביאה לשום מקום - מפסיק להתווכח.

(מנוחה פוקס, סופרת ומומחית תהליכי חינוך)

* * *

אני בחור בן 28, ובבדיקות דם האחרונות התגלה כי יש לי מחסור במינרל אבץ. מה עלי לעשות באופן טבעי?

אבץ הוא אחד המינרלים הנצרכים בכמות זעירה, אך למרות זאת יש לו תכונות חשובות רבות. מאגרי אבץ מצויים בגוף האדם בדרך כלל בכדוריות הדם האדומות, בשרירים, בכבד, בכליות, בערמונית ובעיקר בשלד. היילוד הוא בעל מלאי קטן מאוד של אבץ, ומאגר זה מתמלא במשך הזמן באמצעות תזונתו.

האבץ הינו אחד המרכיבים של אלפי אנזימים, בין השאר, אנזימים הקשורים עם חילוף החומרים של החלבונים והפחמימות.

לאבץ מספר תפקידים חשובים: הוא בעל השפעה על מצב הרוח, יש לו תפקיד בהתפתחות המערכת החיסונית ותפקיד חשוב בסינתזת חלבונים, הוא עוזר בבניית העצמות בשלד, ויש לו תפקיד בהתגברות על זיהומים. האבץ אחראי על חוש הטעם, וחשוב למניעת נשירת שיער.

הסימנים למחסור: ירידה בתאבון, ירידה בחוש הטעם והריח, שינוי במצב רוח, עיכוב בהחלמת פצעים, דיכאון, בחילה, נשירת שיער, שלשול, ירידה בעמידות לזיהומים, בעיות בגדילה.

מקורות לאבץ: קטניות יבשות, אגוזים, קמח מלא ומוצריו, ביצים, בשר.

(ד"ר סיגל תמיר, ד"ר לתזונה ומדעי ההתנהגות)

תגיות:אבץפורום מומחיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה