חדשות בריאות

כ"ץ: לפתוח מחרתיים את חנויות הרחוב; אדלשטיין: מוביל לסגר נוסף

שרי האוצר והבריאות המשיכו את העימות ביניהם בסוגיית חנויות הרחוב, כשברקע הודעת רשת מרכזי הקניות הפתוחים ביג כי תאפשר לחנויות בערים ירוקות להיפתח החל ממחר

מרכז קניות ביג, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)מרכז קניות ביג, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין המשיכו היום (ראשון) את העימות, שהתגלע ביניהם בדיונים האחרונים של קבינט הקורונה בנוגע לסוגיית פתיחת חנויות הרחוב.

על רקע החלטת הקבינט לפתוח את החנויות ביום ראשון הבא, דרש כ"ץ להקדים את לוח הזמנים: "זה הזמן לקבלת החלטה על פתיחת חנויות הרחוב ביום שלישי הקרוב", כתב בפייסבוק. "הצורך והצידוק קיימים ומנומקים, וגם התחלואה יורדת. התעקשות משרד הבריאות מיותרת וחסרת בסיס עובדתי ומובילה לאנרכיה והעדר פיקוח, שרק יגבירו את התחלואה. את מוקדי ההדבקה יש לאתר ולאכוף במקומות אחרים".

בתגובה לדברים, כתב אדלשטיין בטוויטר: "מי שדורש להוביל היום, אחרי העלייה במקדם ההדבקה, לפתיחה פזיזה של המשק, מוביל אותנו בעיניים פקוחות לסגר נוסף ולאסון כלכלי, חברתי ובריאותי. אני מבין את מצוקתם של בעלי החנויות. חובתנו לעזור להם ולספק להם רשת ביטחון כלכלית, לדאוג באמת – לא רק בהצהרות".

"פתיחה מהירה עכשיו משמעה סגר נוסף אחר כך. השאננות תוביל לגזר דין מוות לעסקים רבים", הוסיף אדלשטיין. "עלינו רק לראות מה קורה כעת בגרמניה, אנגליה, צרפת, יוון ומדינות נוספות ולהבין כי ההחלטות על פתיחת המשק אסור שתהיינה תחרות בפופוליזם שעלולה להוביל להרס המשק במקום לשיקומו".

כזכור, במסגרת השלב השני של תוכנית היציאה מהסגר, חזרו הבוקר תלמידי כיתות א'-ד' ללימודים במוסדות החינוך. במקביל נכנסו לתוקף הקלות בתחום המסחר, המאפשרות פתיחת מספרות, טיפולי קוסמטיקה ורפואה משלימה, וכן עסקים נוספים הפועלים "אחד על אחד". שרי הקבינט החליטו ביום חמישי האחרון לאפשר גם לבעלי צימרים לפתוח עד ארבע יחידות אירוח נפרדות לגמרי, ללא חדרי אוכל משותפים ובריכות, כשכל יחידה תשמש עבור משפחה גרעינית. עם זאת, הצעת משרד האוצר לפתוח את חנויות הרחוב באופן מיידי נתקלה בהתנגדותו הנחרצת של אדלשטיין, שאמר כי מדובר ב'משחק באש'. כפשרה הוחלט כי חנויות אלו ייפתחו בעוד שבוע, בתנאים שיוסכמו על ידי משרדי הבריאות והאוצר, ובכפוף למדדי התחלואה שנקבעו לשלב השני של תוכנית היציאה מהסגר. אם הממוצע השבועי של נדבקים חדשים ירד ל-500 נדבקים ליום או למטה מכך – ניתן יהיה להקדים את הפתיחה.

בתוך כך, רשת מרכזי הקניות הפתוחים ביג הודיעה היום כי תאפשר לחנויות הנמצאות באוויר הפתוח בערים ירוקות להיפתח החל ממחר. במכתב ששלח לבעלי החנויות, הטיח מנכ"ל ביג, חי גאליס, האשמות חריפות בממשלה: "סחבנו את האלונקה במהלך הסגר הראשון לבד. גם כשרובכם קיבל תמיכה ופיצוי בדמות חל"תים ותשלומים להחזרת העובדים שהוצאתם לחל"ת, אנחנו, שלא הוצאנו אף עובד ביג לחל"ת וויתרנו על מלוא דמי השכירות והניהול, לא קיבלנו ולו שקל בודד על תקופה זו, לא מהמדינה ולא מכם. גם בסגר השני נכנסנו שוב מתחת לאלונקה, והובלנו את מהלכי ההקלות במהלך המחצית השנייה של ספטמבר וכל חודש אוקטובר. ושוב, לבד לגמרי, אין חלוקת נטל ואין אפילו שקל מממשלת ישראל".

"הממשלה הנכבדה משחקת בנו, משחקת בכם", הוסיף גאליס. "מבקשים עוד כמה ימים ועוד כמה ימים בגלל היסטריה וניתוק של משרד הבריאות וחוסר יכולת או רצון של מר נתניהו, ראש הממשלה, לקבל החלטה". הוא הבהיר כי החנויות שהרשת תאפשר את פתיחתן יידרשו לשלם שכר דירה ודמי ניהול מלאים: "האלונקה עדיין צריכה להינשא, ועכשיו תורכם".

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונהישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה