חדשות בארץ

חדשות סוף השבוע: הקורונה מתפשטת באירופה, רעידת אדמה בטורקיה ויוון

כיתות א'-ד' חוזרות ללימודים, בתי הכנסת ייפתחו במגבלות, הניסוי בחיסון של המכון הביולוגי יחל מחר, והאם ארצות הברית תמכור לישראל מטוסי חמקן מתקדמים מדגם F-22. כל מה שחשוב לדעת

אא

משרד הבריאות עדכן הערב (מוצאי שבת), כי אתמול אובחנו 674 נדבקים חדשים בקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות מתוך 31,685 הבדיקות שבוצעו (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה) עלה במקצת והסתכם ב-2.1%. מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים ירד ל-699, מתוכם 419 במצב קשה. 182 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה נפטרו 2,523 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הקורונה.

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל קיבלה אתמול את המלצת משרד הבריאות להכריז על השטח של היישוב בועיינה במועצה המקומית בועיינה-נוג'ידאת כאזור מוגבל, החל מהערב ועד ליום חמישי הקרוב. עוד הוחלט, כי הסגר על היישוב הדרוזי מג'דל שמס בצפון הארץ יוארך עד ליום חמישי.

כיתות א'-ד' יחזרו מחר ללימודים במוסדות החינוך, בהתאם להחלטת קבינט הקורונה ביום חמישי. על פי המתווה שגיבש משרד החינוך, התלמידים ילמדו לפחות ארבעה ימים בשבוע בכל שכבת גיל. עם זאת, מנהלי בתי הספר יוכלו – באישור הרשות המקומית – להחליט על הוספת יום לימודים חמישי. מספר התלמידים בכיתה לא יעלה על 20. בצהרונים ניתן יהיה לצרף ילדים של עד שלוש קבוצות מאותה שכבת גיל, ובלבד שהמספר הסופי לא יעלה על 28 ילדים. אנשי הצוות והתלמידים בכל השכבות יעטו מסכות כל הזמן, כולל בהסעות, ולמעט בעת אכילה או בפעילות גופנית.

שרי הקבינט החליטו, בנוסף, כי החל ממחר תתאפשר פתיחתם של בתי הכנסת – עד 10 מתפללים במבנה סגור ו-20 בחוץ. יתאפשרו טיפולי "אחד על אחד" (מספרות, קוסמטיקה ועוד), רפואה משלימה, וכן פתיחת צימרים לאירוח משפחות גרעיניות ללא חדרי אוכל משותפים ובריכות. פתיחת חנויות הרחוב תותר רק החל מיום ראשון הבא, 8 בנובמבר, בתנאים שיוסכמו על ידי משרדי הבריאות והאוצר, ובכפוף למדדי התחלואה שנקבעו לשלב השני של תוכנית היציאה מהסגר. אם הממוצע השבועי של נדבקים חדשים ירד ל-500 נדבקים ליום או למטה מכך – ניתן יהיה להקדים את הפתיחה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אתמול לסוחרים ברחבי הארץ, בעקבות מחאתם על דחיית פתיחת חנויות הרחוב''לכל חבריי הסוחרים, אני יודע כמה קשה", אמר בסרטון שפרסם. "אני מבקש מכם לשתף פעולה עוד כמה ימים. אנחנו התחייבנו לפתוח ביום ראשון הבא, אולי לפני אם התחלואה תרד, וזו הבעיה העיקרית –  התחלואה מזנקת בכל העולם. הצלחנו בכוחות משותפים להוריד אותה, אנו לא רוצים שהיא תעלה בחזרה ואז נצטרך להטיל שוב מגבלות".

''אני אעזור לכם בכל דרך", הוסיף נתניהו. "עזרנו לכם כלכלית, נעזור לכם בעוד אמצעים. תחזיקו מעמד, עוד כמה ימים תוכלו לפתוח, ובעזרת השם נתגבר יחד על התחלואה ויחד על הקורונה. נעזור לכם לשקם את העסקים שלכם".

שר החינוך יואב גלנט הודיע כי תלמידי החינוך המיוחד ישובו, החל ממחר ובאופן הדרגתי עד ליום שלישי, ליום לימודים מלא. ההחלטה מתייחסת לבתי הספר של החינוך המיוחד ולכיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים. מסגרות הצהרונים, מסגרות יום חינוך ארוך והמועדוניות ישובו אף הן לפעילות מלאה.

שלב הניסויים הקליניים בבני אדם בחיסון נגד קורונה, שפותח על ידי המכון הביולוגי בנס ציונה, יצא מחר לדרך. הניסוי יתקיים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. המשתתף הראשון שיקבל את החיסון יהיה דוקטורנט בשנות השלושים לחייו, המתגורר בדרום, שהתנדב לקחת חלק בניסוי.

גל הקורונה השני באירופה: הסגר המלא עליו הכריז נשיא צרפת עמנואל מקרון, בעקבות הזינוק בנתוני התחלואה, נכנס בסוף השבוע לתוקף. במסגרתו חל איסור על יציאה מהבתים, למעט לצורכי רכישת מצרכים חיוניים וטיפולים רפואיים. כמו כן, ניתן יהיה לצאת למרחב הציבורי למשך שעה ביום, לצורך פעילות ספורטיבית. בתי קפה, מסעדות וחנויות שאינן מוכרות מוצרים חיוניים ייסגרו, אולם בתי הספר יישארו פתוחים. נכון לעכשיו, הסגר יימשך עד ה-1 בדצמבר.

ביום שני יחל בגרמניה סגר מרוכך, עליו הודיעה הקנצלרית אנגלה מרקל. צעדי מנע חריפים לבלימת התפשטות הקורונה הוכרזו גם בספרד, יוון ובלגיה. על פי דיווחים מבריטניה, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון צפוי אף הוא להכריז על סגר במדינה.

בארצות הברית נקבע ביממה האחרונה שיא שלילי במספר הנדבקים היומי – למעלה מ-100 אלף. מניין הנדבקים הכולל במדינה מאז פרוץ המגפה חצה את רף ה-9 מיליון.

העיתון הערבי "א-שרק אל-אוסט", היוצא לאור בלונדון, דיווח אתמול כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אישר למכור לישראל מטוסי חמקן מתקדמים מדגם F-22 ואמצעים מתקדמים נוספים הכוללים פצצות מדויקות. לדיווח אין אישור מגורמים רשמיים בישראל או בארצות הברית. כזכור, השבוע דווח כי הבית הלבן הודיע לקונגרס על כוונת הממשל למכור לאיחוד האמירויות 50 מטוסי חמקן מדגם F-35.

הרפובליקה הדומיניקנית הודיעה, כי היא שוקלת להעביר את שגרירותה בישראל מתל אביב לירושלים. משרד החוץ הדומיניקני פרסם את ההודעה לאחר שיחה שקיים שר החוץ המקומי, רוברטו אלוורז, עם שר החוץ גבי אשכנזי.

רעידת אדמה בעוצמה של 7 דרגות הורגשה אתמול ביוון ובטורקיה. מוקד הרעש היה סמוך לאי היווני סאמוס במזרח הים האגאי, במרחק של כ-30 ק"מ מחופי טורקיה. באי דווח, כי שני נערים נהרגו. בעיר החוף הטורקית איזמיר נהרגו לפחות 20 בני אדם ונפצעו מאות, ולפחות 20 מבנים קרסו. בעקבות רעידת האדמה, העביר צה"ל – בהנחיית שר הביטחון בני גנץ – הצעה לשיגור משלחת סיוע לטורקיה. אנקרה דחתה את ההצעה והצעות סיוע נוספות.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. בהרים ובפנים הארץ תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות. בשעות אחר הצהריים ייתכנו גשמים מקומיים, והם ילוו בסופות רעמים יחידות, בעיקר במרכז ובדרום הארץ. במהלך הלילה הגשם צפוי להתפשט לרוב האזורים ולהתחזק, וילווה לרוב בסופות רעמים. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש משטפונות.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד מעונן. ברוב אזורי הארץ צפויים גשמים מקומיים, ועדיין ייתכנו סופות רעמים יחידות. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש קל משטפונות. תחול ירידה בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה.

ביום שלישי מזג האוויר יוסיף להיות מעונן חלקית עד מעונן. עדיין ייתכנו גשמים מקומיים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.

ביום רביעי תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. ייתכן גשם מקומי, בעיקר במישור החוף. במהלך שעות הלילה הגשם יתפשט ויתחזק בהדרגה לשאר אזורי הארץ. ייתכנו סופות רעמים יחידות.

תגיות:משרד הבריאותתחזית מזג אווירנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה