חדשות בריאות

כ"ץ נגד משרד הבריאות: "לפתוח מיד את חנויות הרחוב"

לקראת ישיבת קבינט הקורונה, תקף שר האוצר ישראל כ"ץ בחריפות את משרד הבריאות ודרש לפתוח מיד את חנויות הרחוב: "די לנהל מאבקי יוקרה על גבם של העוסקים הזעירים"

כ"ץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)כ"ץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

קבינט הקורונה יתכנס הבוקר (חמישי) לדיון נוסף בשלב ההקלות השני ביציאה מהסגר. במוקד הישיבה תעמוד המחלוקת בין משרדי האוצר והבריאות בנוגע לפתיחת המסחר.

לקראת הישיבה, מתח שר האוצר ישראל כ"ץ ביקורת חריפה על משרד הבריאות. "חייבים לפתוח מיד את חנויות הרחוב, שנמצאות על סף קריסה. מה זו הטרפת הזאת?", אמר בדיונים פנימיים. "משרד הבריאות התנתק מהעם ונוהג באטימות לב. די לנהל מאבקי יוקרה על גבם של העוסקים הזעירים".

כ"ץ, התובע לפתוח באופן מיידי את חנויות הרחוב, הוסיף: "אנשים בנו עסקים בעשר אצבעות ונשארים עכשיו חסרי כל. עוד מעט יתחילו הגשמים ויהיה קשה להתחיל. זה פשוט לא ייתכן".

"פותחים טיפולים אישיים ללא מסכות, ורק את חנויות הרחוב – שהן הכי בטוחות בעולם – משאירים סגורות", תקף שר האוצר. "הפכו את העוסקים הזעירים לאויבי העם, כי אין להם שדולה חזקה. אני לא אוותר ואלחם בשבילם בכל כוחי, כדי לאפשר את חזרתם המיידית לפעילות".

מנגד, שר הבריאות יולי אדלשטיין חזר והביע אתמול את התנגדותו לפתיחת חנויות הרחוב. הדיון המכין, שנערך אתמול בין נציגי משרדי האוצר והבריאות בראשות השרים, הסתיים ללא הסכמות, והקבינט יידרש להכריע בסוגיה.

שאלה נוספת שתעלה לדיון בישיבה תהיה פתיחת בתי הכנסת. נכון לעכשיו, בחללים סגורים מותרת התקהלות של עד 10 אנשים, בתנאי שמקפידים על עטיית מסכות ושמירת מרחק, אולם התפילה בתוך בתי הכנסת עדיין אסורה. שר הפנים אריה דרעי ידרוש בישיבה לאפשר את חזרתם של המתפללים לבתי הכנסת.

על פי הדיווח של יאיר שרקי בחדשות 12, פרויקטור הקרונה, פרופ' רוני גמזו, החליט שלא להתנגד למהלך. בשיחה שקיים עם היועץ הרפואי יוסי ערבליך הנמצא עמו בקשר, טען גמזו כי במידה ושומרים על כללי הריחוק החברתי, מקפידים על עטיית מסכות ופותחים חלונות – ניתן להתיר תפילה של 10 אנשים בחלל סגור ו-20 אנשים בחלל פתוח.

עם זאת, הסוגיה טרם סוכמה סופית. ייתכן והמפלגות החרדיות ידרשו להגדיל את מספר המתפללים בחלל סגור למספר שינוע בין 12 ל-15, כדי שניתן יהיה לקיים את התפילה במניין ללא הפרעה.

תגיות:מסחרבתי כנסתיולי אדלשטייןנגיף הקורונהישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה