מעניין

מחקר קובע: יש צמחים שיודעים לספור. מה הם סופרים? גם אתם תהיו בהלם כשתגלו

מחקרים רבים נעשו על יכולות הצמחים ללמוד מסביבתם ואף להגיב. אחד המחקרים היותר מעניינים לדברי מדען בשם פרופ' אומברו קסטיאלו - הוא מחקר שהצליח להוכיח כי הצמח הטורף דיונאה - סופר את הצעדים של הטרף שלו, עד שהוא מגיע אל 'פיו'

אא

מחקרים רבים נעשו על יכולות הצמחים ללמוד מסביבתם ואף להגיב. 

אחד המחקרים היותר מעניינים לדברי מדען בשם פרופ' אומברו קסטיאלו - הוא מחקר שהצליח להוכיח כי הצמח הטורף דיונאה - סופר את הצעדים של הטרף שלו, עד שהוא מגיע אל 'פיו'.

אמנם אין להם מוח, אבל הם פשוט יודעים לעשות דברים קוגניטיביים. "הם מתקשרים זה עם זה, רואים, שומעים, זוכרים דברים שעברו עליהם בעבר ואפילו יודעים לספור", מסביר קסטיאלו. לדבריו, המדע אוסף יותר ויותר הוכחות לכך שצמחים קיבלו יכולות זהות לאלו של בני אדם. "מדענים שחקרו את הדיונאה הופתעו לראות שהצמח תופס את הקורבן שלו בזמן מדויק, פעמיים בעשרים שניות. המדענים עקבו אחרי הנתון הזה וגילו כי הצמח זוכר את הצעד הראשון של הטרף, ואז לא צריך להתאמץ יתר על המידה ולבזבז אנרגיה יקרה לכל תזוזה שמורגשת מסביב. בצורה זו הוא שומר את הכוחות שלו ללכידת הטרף שלו".

ניסוי מעניין נוסף נעשה על צמח בשם 'מימוזה ביישנית'. 

המדענים ביקשו לבחון את יכולת הזכירה של הצמח, והפילו את הצמח מגובה 15 ס"מ במשך 56 פעם רצוף. 

אחרי הניסוי, הצמח יכול היה לזכור כיצד הפילו אותו, ואפילו לזהות מתי הנפילה לא מסכנת אותו. היות והנפילה הייתה מגובה נמוך יחסית - הצמח לא קיפל את העלים שלו, למרות שבניסויים רבים אחרים בהם הוא הופל מגובה רב הרבה יותר, הוא מיד הגן על עצמו בצורת סגירה מהירה של העלים. "מדובר בצמח עם יכולת נדירה 'להרגיש'", מסביר פרופ' קסטיאלו. "יש לו מעין רפלקס שאומר לו מתי להיסגר. אם הוא יבין שהנפילה היא מגובה נורמלי, הוא יישאר עם העלים פתוחים ולא ייסגר. אך אם הוא ייפול בגובה גבוה יותר או אם מישהו יבקש לגעת בעלים שלו - הוא ייסגר ובמקרים מסוימים גם הגבעול שלו יצנח כלפי מטה".

תגיות:צמחיםמחקרמדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה