חדשות יהדות

מחדל בהרצליה: מי הזמין את ילדי בית הספר - לחגוג את החג הנוצרי 'האלווין'?

סערה בהרצליה לאחר שתלמידי בית ספר מקומי קיבלו הזמנות למסיבת 'האלווין' נוצרית. מי עומד מאחורי ההזמנות, ואיך הגיב על כך חבר המועצה אלעד צדיקוב?

בתמונה: בובת דלעת היא חלק מהסממנים של ההאלוויןבתמונה: בובת דלעת היא חלק מהסממנים של ההאלווין
אא

סערה בהרצליה: עשרות הורים מוחים על אקט של בית ספר 'נבון' בעיר - על ששיגר לתלמידים הזמנה למסיבת האלווין - חג נוצרי מובהק. 

ההזמנות המאוירות והמושכות נשאו עליהן את המילים "save the date" ו"מסיבת האלווין מגיעה לבית הספר נבון", ועשרות הורים זועמים ובצדק - על הזמנה למסיבה שמזוהה עם חג נוצרי.

"זו שטיפת מוח נוצרית", אמרו ההורים המודאגים בשיחה עם ווינט, והוסיפו כי הם לא מוכנים שילדיהם יחגגו את זה. 

ההורים הזועמים פנו למנהלת בית הספר שירלי רוזמן על מנת לבטל את המסיבה, אך מצדה נמסר כי אין לה כל קשר לאירוע או למארגניו - זאת על אף שלדברי ההורים, האירוע נערך בתמיכה מלאה של בית הספר. 

 

"אני מכבדת חגים של אחרים, אבל זה לא אומר שאני חוגגת חגים של אחרים"

צחי שני - אב לילדה שלומדת בבית הספר, ומוביל המחאה - אמר כי "הורים חילונים רבים כועסים על ההחלטה הזו. אין לנו עניין שילדינו ייפגעו חברתית, בגלל שנמנע מהם מלהשתתף בפעילות הזו. שכל אחד יעשה בביתו כרצונו ויחגוג את החגים שהוא מאמין בהם, אבל לא תחת השם של בית הספר. צריך להוקיע ולעקור את זה מהשורש, לאלתר".

"אני מכבדת חגים של אחרים, אבל זה לא אומר שאני חוגגת חגים של אחרים", אומרת טלי אוחיון בן דוד, אם לילדה נוספת בבית הספר. "זו יוזמה חמורה. נכון, זו בסך הכל 'מסיבת תחפושות', אבל זה לא החג שלנו".

אל המחאה מצטרף גם חבר מועצת עיריית הרצליה ויו"ר פורום 'אחריות יהודית' אלעד צדיקוב - אליו פנו ההורים במר נפשם. 

בתגובה מיהר צדיקוב לשגר לשר החינוך, ראש עיריית הרצליה וגורמים בכירים נוספים, מכתב בהול ובו כתב כי מדובר על מגמת 'ריקנות חינוכית'. "דחיקת ערכי היהדות והכלה במקומם של חגים נוצריים", כותב צדיקוב, "היא מגמה המצביעה על ריקנות חינוכית, שאסורה על פי החוק ואפילו על הרצף הפלילי. אני דורש את קולו הברור של משרד החינוך בסוגייה זו. זוהי קרקע להחדרת הנצרות ולטשטוש הזהות היהודית של תלמידי ישראל", סיים צדיקוב, תוך שהוא מציין כי בעבר כבר 'נחגגו' בעיר חנוכריסמס, פסח-פסחא, נובי-גוד, תערוכת צלבים ועוד. 

"מעבר לתחפושות הנחמדות והתמימות לכאורה, ליל כל הקדושים (הנוצריים) הוא חג המציין את פיצול הכנסייה הפרוטסטנטית והקתולית, כך שזה חג נוצרי ביותר", אומר שני.  "האקט הזה בהחלט פוגע ברגשותיהם של הורים המגדלים ומחנכים את ילדיהם על ברכי הדת היהודית והמסורת. זו הסיבה שפנינו לכל הגורמים הרלוונטיים כדי שיתערבו וימנעו גם להבא את קיומו של אירוע כזה", הוא מסכם. 

תגיות:נוצריחגהרצליההאלווין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה