הום סטיילינג

9 נקודות שכדאי לשים לב אליהן כשמעצבים חדר ילדים

כרגע הילד קטן, אבל צ'יק צ'ק הוא גדל. גם הטעם של הילד משתנה מהר מאד, אפילו המשחק שהוא מתלהב ממנו מאד היום - בתוך כמה חודשים הוא כבר לא יזכור אותו

אא

אחד הדברים האהובים עלי הוא תכנון ועיצוב חדרי ילדים. אני אוהבת להקשיב לילד -  לחלומות שלו: איך הוא מדמיין את החדר שלו, מה הוא חולם שיהיה בו, ואח"כ לנסות להפוך הכל למציאות, תוך סנכרון עם רצון ותקציב הורים, בלי לשכוח את הפרקטיקה.

האתגר המרכזי הוא - שכרגע הילד קטן, אבל צ'יק צ'ק הוא גדל. גם הטעם של הילד משתנה מהר מאד, אפילו המשחק שהוא מתלהב ממנו מאד היום - בתוך כמה חודשים הוא כבר לא יזכור אותו...

לכן חשוב מאד לבנות את הבסיס בצורה מושכלת, כך שיתאים לאפשרויות משתנות: חדר הילדים הנדרש בהווה, בהמשך חדר למתבגר, ובעתיד הלא-רחוק גם למבוגר. על בסיס כזה נתקין כעת את כל הטאצ' הילדותי, הצבעוני, באביזרים קלים להחלפה.

כאשר אנחנו ניגשים לתכנן חדר ילדים, יש כמה נקודות חשובות שכדאי לשים לב אליהן:

  1. החדר מיועד לילדים, והמטרה היא שהילד יוכל להסתדר בחדר ללא עזרת מבוגר. כך שהכיסא, השולחן, המדפים וכל השאר יהיו בגובה נגיש לילד. מצד שני, אסור לשכוח שהגובה של הילד הוא דינמי, תוך זמן קצר הוא כבר ישתנה, לכן בדברים הגדולים (כמו מיטה, ארון) הפתרון צריך להיות הנגשה, מדרגה למיטה ומדף נמוך בארון. בדברים לא יקרים אפשר לקנות עכשיו מה שמתאים, ובהמשך לקנות חדש.
  2. אם השטח מתחת למיטה פנוי – מומלץ להשתמש בו לשתי מגירות גדולות למשחקים.
  3. מומלץ תמיד לשים את השולחן, כשניתן, מול חלון. הילד לומד בשעות היום, כך שתאורה טבעית תעזור פה מאד.
  4. אחד הדברים המקוריים שאפשר להכניס לחדר ילדים הוא לוח. זה תורם מאוד לעיצוב החדר, והילד יהנה עד הגג (ואתם תרוויחו צבע בלוח במקום על הקירות). אם אתם פחות בקטע של לוח, ניתן לתלות על הקיר גיליון ניר גדול, ואפשר גם בגליל.
  5. מדפים ועמודות לספרים. חשבו מראש על הרגלי הקריאה של הילד.
  6. אישית, בחדרי ילדים אני אוהבת מאד להשתמש בטפט על הקיר. ההמלצה שלי היא ללכת על טפט קצת יותר ניטרלי, שיוכל לשמש אתכם לאורך זמן (לא כל כך בעד טפטים ילדותיים, שדי מהר נמאס לנו מהם וצריך להחליפם).
  7. אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות בחדר ילדים הוא ליצור מעין קומה נוספת בחלל. זה די מתבקש, כיוון שילדים (לרוב) לא מנצלים את כל גובה החלל. הקומה השנייה יכולה לשמש כאזור משחקים, והיא גם יכולה לשמש כמיטה נוספת.

תחת הגלריה הזאת ניתן לשים מיטה, או ליצור מין פינת לימוד נחמדה. העליה לגלריה יכולה להיות דרך סולם, או באמצעות פתרונות יצירתיים יותר.

זה המקום לתת דרור לדמיון של הילד, ממה הוא הכינהנה?

אם יש מקום בחדר, ניתן לעשות עליה דרך מדרגות (אפשרות אדירה לנצל את השטח, כל מדרגה יכולה להיות מגירה) ובצד השני ירידה דרך מגלשה. אפשר אפילו ליצור גם מין קיר טיפוס לילד בחדר. הגלריה הזאת היא גם משהו שברגע שהיא כבר לא מתאימה לחדר, ניתן להוציא אותה בקלות.

  1. לדעתי, חדר ילדים חייב להיות חי ושמח, ומה יעיל יותר למטרה זו מאשר צבע? אבל שוב, כדי שהחדר ישמש את הילד לאורך זמן, ההמלצה שלי היא ללכת על בסיס ניטרלי לחדר, כשהצבע והחיות באים דרך רהיטים ואביזרים שניתן להחליף בקלות.
  2. נישות מוארות לאחסון ולתצוגה – פתרון מצוין למשחקים שכבר לא מתאימים לגיל, אבל עדיין יכולים לתת אווירה מתאימה לחדר.

תמי רוטנברג היא אדריכלית ומעצבת פנים. לשאלות ותגובות: office@tammyrotenberg.com

תגיות:עיצובחדר ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה