עובדות שלא ידעתם

הידעתם מה המוצר הטחון שנתן לטחינה את שמה?

למה קוראים לטחינה בשמה, איזה דבק מחקה שממית ולאלו חיות יש זקיף לשמירה? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

• הידעתם מניין הגיע שמה של הטחינה? טחינה נחשבת ל"מזון על", היא בריאה ומומלצת מאוד, ומכילה הרבה מאוד סידן. הטחינה עשויה משומשום, שאותו מפרידים מקליפתו, שוטפים ומייבשים, קולים וטוחנים. שמה של הטחינה ניתן לה על שם פעולת הטחינה של השומשום – מילה שמקובלת גם בערבית, שהיא מקור השם.

• הידעתם מהו המקום הנמוך בעולם? זהו כמובן ים המלח שבארץ ישראל. מלבד נקודת הגובה הנמוכה שלו, ים המלח ידוע בשל תכונות רבות ומעניינות שבו. בגלל המליחות הגבוהה של המים, אין דגים בים המלח, אבל האוויר בים עשיר בחמצן ומסייע לנשימה. גם הבוץ בים המלח מיוחד – הוא מכיל מינרלים רבים המסייעים לבריאות העור.

• הידעתם ממה עשויות הציפורניים? הציפורניים עשויות מחומר בשם קרטין – שהוא עור קשה במיוחד, המאפשר לנו לגרד, לתפוס וכדומה במינימום שחיקה. הקרטין, אגב, הוא גם החומר ממנו עשויה עיקר השיערה.

• הידעתם איזו חיה משאירה זקיף לשמירה? הסוריקטה חיה בדרום אפריקה. יש לה אויבים רבים, כמו העיט למשל, אשר טורף סוריקטות קטנות. לכן, כשהסוריקטות יוצאות מהמחילה כדי לחפש מזון, הן משאירות "זקיף" – סוריקטה אחת שנמצאת במקום גבוה, צופה על האזור ושולחת קריאת אזהרה במקרה שטורף מתקרב.

• הידעתם איזה דבק מחקה שממית? שממית גקו מסוגלת להיצמד למשטחים רבים, גם יבשים וחלקים. על כל אצבע יש לשממית חצי מיליון זיפים מסועפים, שמאפשרים לאצבעות להיצמד אל המשטחים. דבק הגקסקין מחקה את הפעולה הזו של השממית, ומדביק היטב מגוון חומרים. יש גם רצועות דביקות הפועלות באותו עיקרון, וניתן להשתמש בהן שוב ושוב מאות פעמים מבלי שיעילותן תיחלש.

• הידעתם לאיזו ציפור יש "כפתור הקאה"? לשחף הכספי יש נקודה בקצה המקור שלו. השחף אוכל דגים ורכיכות, וגם שיירי מזון שנמצאים בחופים. כאשר גוזלי השחף מנקרים בכתם האדום שבמקורו, הוא מקיא את המזון שאכל כדי להאכיל בו את גוזליו.

• הידעתם מיהו העוף הדורס החזק ביותר? מרבית החוקרים טוענים כי מדובר בעיט ההרפייה, שהוא גם הציפור הלאומית של פנמה. עיט ההרפייה הוא הגדול ביותר מבין העיטים, וכנראה, כאמור, הדורס החזק ביותר. הטפרים שלו הם הארוכים ביותר ביחס לגופו – כ-12 ס"מ, והוא נצפה כשהוא נושא בעלי חיים במשקל של 7 ק"ג.

תגיות:טחינהעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה