חדשות בארץ

השרה לוי אבקסיס: "מורשת רבין – לא המורשת שלי"

השרה לקידום וחיזוק קהילתי הסבירה מדוע נעדרה מאירוע שקיימה מרצ, במסגרת מסע הבחירות, על ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין: "מדובר היה בכנס מדיני-פוליטי, מנכסים את הרצח"

טקס זיכרון לרבין, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)טקס זיכרון לרבין, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

השרה לחיזוק וקידום קהילתי, אורלי לוי אבקסיס, התייחסה הבוקר (ראשון) לתגובות הזועמות בשמאל על דבריה ל"ישראל היום", לפיהם במהלך מסע הבחירות סירבה להשתתף באירוע שערכה מרצ על ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין: "מורשת רבין זו לא המורשת שלי", אמרה בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב'.

יו"ר גשר, שרצה בבחירות האחרונות ברשימה משותפת עם מפלגת העבודה ומרצ, הסבירה: "מדובר היה בכנס מדיני-פוליטי תחת הכותרת 'רבין, ממשיכים את דרכו'. האירוע הפוליטי-מדיני היה בתוך מערכת הבחירות, לא עצרת ולא אזכרה".

"צריך להבין, מנכסים את הרצח הזה, שפגע במדינה כולה. מעבר להיותו ראש מפלגה, רבין היה ראש ממשלה, וברצח המזוויע הזה כל המדינה נפגעה. אם אומרים לנו 'אם אתם לא מיישרים קו עם מורשת רבין אז אתם בעד הרצח' – זה דבר שלא רק שהוא לא ייעשה, הוא גובל בהסתה, הוא גובל בהינדוס תודעה".

"ביקשו שאגיע ואמרתי 'המורשת זה מורשת שלכם'", הוסיפה לוי אבקסיס, "אני רוצה להגיד באופן מאוד פתוח: אין לי אפילו מושג מה זה בדיוק מורשת רבין. יכול להיות שיש שם הרבה מאוד דברים חשובים, אבל מורשת רבין זו לא המורשת שלי. אין לי שום כוונה להתנצל, אין לי כוונה לבוא ולהסביר את עצמי שוב".

יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, הגיבה על הדברים: "אני קצת מרחמת על אורלי לוי אבקסיס. יש אנשים שנקלעו לסיטואציה שגדולה עליהם, יש אנשים שהתפקיד גדול עליהם ויש אנשים שגדול עליהם להיות בני אדם. אל תדאגי אורלי, באמת אין שום קשר בינך לבין מורשת רבין".

תגיות:יצחק רביןאורלי לוי אבקסיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה