חדשות בארץ

נתניהו: "עשינו עוד צעד לשלום היסטורי"

במסיבת עיתונאים שערך בקריה בתל אביב, אמר ראש הממשלה כי משלחת ישראלית תצא לסודאן בימים הקרובים: "אחרי 25 שנה ללא הסכמי שלום, הבאנו שלושה הסכמי שלום בשישה שבועות". הוא דחה את האשמותיו של שר הביטחון בני גנץ, לפיהן הסתיר ממערכת הביטחון את המשא ומתן למכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות: "אמירה חסרת בסיס"

נתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)נתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (מוצאי שבת) הצהרה מיוחדת לתקשורת מהקריה בתל אביב, וזאת בעקבות הודעתן של ישראל וסודאן על הסכמתן לנרמול היחסים ביניהן.

"עשינו אתמול עוד צעד לשלום היסטורי. סודאן הייתה מדינת אויב, השתתפה במלחמה נגד ישראל", אמר נתניהו. "בחרטום בירת סודאן הכריזה הליגה הערבית על שלושת הלאווים נגד ישראל. איראן גם השתמשה בסודאן כשטח הברחה, להבריח נשק מסוכן מאוד לחמאס, דרך סודאן, עמק הנילוס, סיני, וזה אילץ אותי להורות על צעדים למנוע את הדבר הזה ואכן הדבר הזה השתנה".

נתניהו ציין, כי משלחת ישראלית תצא לסודאן בימים הקרובים כדי להשלים את ההסכמים: "אחרי 25 שנה ללא הסכמי שלום, הבאנו שלושה הסכמי שלום בשישה שבועות. זה לא מזל וזה לא מקרי – זו תוצאה של מדיניות ברורה שהובלנו, מול כל המומחים והפרשנים שאמרו שזה לא אפשרי. האמנו בזה, פעלתי לטובת העניין הזה – שלום מתוך עוצמה, שלום ללא נסיגות מסוכנות".

"ישראל הייתה מבודדת לגמרי. אמרו לנו שאנחנו הולכים לצונאמי מדיני – ההיפך הגמור קרה", הצהיר ראש הממשלה. "ישראל עכשיו מתחברת לכל העולם. אמרתי שיהיו עוד מדינות – הנה באה עוד מדינה, ואני אומר לכם: תהיינה עוד מדינות".

בתשובה לשאלה, דחה נתניהו את ההאשמות שהטיח בו אתמול שר הביטחון בני גנץ לפיהן הסתיר ממערכת הביטחון את המשא ומתן למכירת מטוסי F-35 אמריקניים לאיחוד האמירויות: "אין יסוד לשום אמירה כזו שהיה איזה משא ומתן חשאי או שהסתרנו משהו. לא היה משא ומתן כזה. לא הייתה גם שום התניה מצד האמירויות להסכמה ישראלית למכירת F-35 או כל מערכת נשק אחרת כהתניה להסכם שלום. לא היתה התניה כזו, ולכן הסכמה כזו לא ניתנה".

נתניהו הדגיש, כי "לאחר חתימת ההסכם, רק לאחריו, האמריקנים פנו אלינו ואמרו שהאמירויות, שמבקשים כל הזמן לקבל את ה-F-35, ביקשו מאיתנו לשקול את הדבר הזה בצורה מעשית. אני ושר הביטחון בני גנץ שלחנו משלחת מקצועית של משרד הביטחון לוושינגטון, שדנה עם הפנטגון בשלושת השבועות האחרונים באופן רצוף ואינטנסיבי על כל הנושאים הללו. רק אתמול ניתנה ההסכמה שלנו בעקבות סיום עבודת המשלחת, בעקבות הבטחת היתרון האיכותי הצבאי של ישראל והבטחת העליונות הצבאית שלה במרחב. רק אתמול נתנו את הסכמתנו לעסקה הזו. לכן כל האמירה הזו היא פשוט חסרת בסיס".

"כל הניגוח הזה – קשה לאנשים לקבל שהמודל שאני הראיתי כאן לפריצה למרחב הוא שונה כל כך מהמודל שאומר 'אתה חייב להתכווץ, להביא את הגבול לפאתי תל אביב, לעקור 100 אלף ישראלים מבתיהם ולהקים מדינה פלסטינית חמושה ומסוכנת'. קשה להשתחרר מזה", הוסיף ראש הממשלה. "יש אנשים שהיו מוכנים לוותר על הכותל תמורת הדבר ההזוי הזה, ועכשיו הם באים בטענות על עסקה שלא דרשה מאיתנו ויתור על מיליטר. הדבר הזה משנה את תולדות ישראל ואת פני המזרח התיכון. במקום שישראל תבודד – איראן מבודדת. במקום שישראל תחליש את עצמה – אנחנו מחזקים את עצמנו. זה דבר מבורך, וצריך להפסיק לנסות לנגח את זה, להקניט וגם לייצר פייק ניוז".

בתגובה לדבריו של נתניהו, כתב גנץ בטוויטר: "כשר הביטחון אני קובע, שמערכת הביטחון לא ידעה ולא נחשפה למשא ומתן לאספקת מערכות נשק איכותיות לאיחוד האמירויות דרך ראש הממשלה. לאחר ההסכם שנחתם עם האמירויות, הנחיתי את מערכת הביטחון לנהל את השיח הביטחוני שיבטיח את יתרונה האיכותי של ישראל, תוך מעורבות אישית שלי מול הממשל האמריקאי. לו היה למערכת הביטחון את המידע – היה הדבר מאפשר ניהול נכון ואחראי של התהליך. אני גאה על פעולתנו המהירה והיסודית, שהובילה להסכם שחתמתי ביום חמישי עם שר ההגנה האמריקאי שיבטיח את יתרונה האיכותי של מערכת הביטחון וצה"ל לעשרות השנים הבאות".

תגיות:בני גנץסודאןנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה