חדשות בריאות

הפרשן הכלכלי של ’הארץ’: "חילוני שרוצה להינצל מהקורונה - שיילך למאה שערים"

נחמיה שטרסלר, הפרשן הכלכלי של עיתון 'הארץ', מפתיע: מה הוא חושב על ארגוני החסד במאה שערים, ומאידך על בתי החולים שמטפלים בחולי הקורונה?

נחמיה שטרסלר (צילום: פלאש 90)נחמיה שטרסלר (צילום: פלאש 90)
אא

נחמיה שטרסלר, הפרשן הכלכלי של עיתון 'הארץ', מפתיע: לאחרונה שיבח שטרסלר את ארגוני החסד במאה שערים שהוקמו על ידי אנשים שלדבריו 'לא סומכים על בתי החולים, ובצדק'. 

"אנשי מאה שערים לא סומכים על בתי החולים שהפכו לדבריהם ל'מדגרות קורונה', ויש ממש בדבריהם", הוא כותב. "פעמים רבות מדי אנשים נכנסו בשערי בתי החולים עם קצת חום ושיעול, ויצאו משם במצב מאוזן מכוסים בסדין. הרי ידוע שיש הידבקויות קשות בבתי החולים, שחלונותיהם סגורים הרמטית - טעות קשה". 

בנקודה זו חרג שטרסלר ממנהגו לבקר את הממסד החרדי, ושיבח את ארגון החסד 'חסדי עמרם' במאה שערים. "חסדי עמרם מספקת לבעלי התסמינים מחוללי חמצן במהירות וביעילות, וגם שולחת להם רופא ותרופות. והעיקר, החולה נשאר בביתו, ליד משפחתו, בסביבה נקייה מווירוסים. וכך הוא מבריא טוב יותר מאשר בבית החולים, כלומר, רפואה קהילתית במיטבה".

שטרסלר גם מתייחס לרצון של משרד הבריאות לפקח על ארגונים מעין אלו, אולם שטרסלר חוסם אותם באחת וכותב: "הצילו, רק לא אתם. רק לא להביא את איתמר גרוטו, שנכשל לחלוטין בכל מה שעשה. הרי במקום מחוללי חמצן הוא ישלח טפסים לרוב, ובמקום בדיקות מהירות נקבל עיכובים, טעויות ואובדן מבחנות אז תנו ל'חסדי עמרם' לעבוד בשקט, ולכו ללמוד שם יעילות וצניעות".

בשיחה עם 'המחדש' אמר שטרסלר כי "קיבלתי את הטלפון של אדון מרקוביץ מ'חסדי עמרם', ואני שולח כל אדם שזקוק לסיוע רפואי בימים אלו למאה שערים. שם הם יצילו את החיים שלהם. לצערנו מבתי החולים - רבים חוזרים בארונות קבורה. בחסדי עמרם יכולים לסייע ל-3000 חילונים", הוא מסכם. 

תגיות:הארץקורונהנחמיה שטרסלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה