חדשות בעולם

ראשי המודיעין האמריקני: איראן ורוסיה מנסות להתערב בבחירות

ראש המודיעין הלאומי, ג'ון רטקליף, ומנהל ה-FBI כריס ריי חשפו, כי איראן ורוסיה הצליחו לפרוץ למאגרי רשימות הבוחרים ופועלות להשפיע על דעת הקהל במדינה. רטקליף: "איראן שולחת מיילים מזויפים, שנועדו להפחיד מצביעים"

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ראש המודיעין הלאומי בארצות הברית, ג'ון רטקליף, אמר הלילה (בין רביעי לחמישי) כי איראן ורוסיה מנסות להתערב בבחירות לנשיאות, שייערכו בתחילת החודש הבא.

במסיבת עיתונאים חריגה שערך יחד עם מנהל ה- FBI, כריס ריי, חשף רטקליף כי שתי המדינות הצליחו, כל אחת בנפרד, לפרוץ למאגרי רשימות הבוחרים האמריקניים, ופועלות להשפיע על דעת הקהל במדינה. "ראינו שאיראן שולחת מיילים מזויפים, שנועדו להפחיד מצביעים, לגרום לתסיסה חברתית ולפגוע בנשיא טראמפ", אמר. שני הבכירים הבהירו, כי ארצות הברית תגבה מחיר מכל מדינה זרה שתנסה להתערב בבחירות.

המיילים אליהם התייחס רטקליף נשלחו לבוחרים המשתייכים למפלגה הדמוקרטית בארבע מדינות לפחות, ביניהן מדינות המפתח פלורידה ופנסילבניה. המיילים, ששוגרו כביכול כביכול מקבוצת ימין קיצוני המכונה "הבנים הגאים" (Proud Boys), קראו למצביעים לשנות את שיוכם המפלגתי ולהצביע עבור טראמפ. הם אף איימו: "אם לא תעשו זאת – נבוא אחריכם".

במפלגה הדמוקרטית מתחו ביקורת על דבריו של רטקליף, שכיהן בעבר כחבר קונגרס מטעם המפלגה הרפובליקנית. מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'ק שומר, אמר כי הופתע שהדברים נאמרו במסיבת העיתונאים. בריאיון ל-MSNBC ציין שומר כי קיבל תדרוך מסווג על ההתערבות, אולם לדבריו הרושם שלו היה ש"זה נעשה נעשה בעיקר כדי לפגוע באמון בבחירות ולא בדמות כזו או אחרת".

הסנאטור הדמוקרטי כריס מרפי תהה בטוויטר: "המיילים אמרו למצביעים לתמוך בטראמפ, אבל האם ראש המודיעין הלאומי בטוח שהכוונה הייתה לפגוע בטראמפ? זו טענה מפוקפקת, שנדמה כי היא מונעת מהייאוש של הממשל להסיח את הדעת מההתערבות הרוסית וליצור משוואה כוזבת בין המאמצים הרוסיים והאיראניים".

דובר המשלחת האיראנית לאו"ם, עלי רזה מיריוספי, הכחיש נמרצות את טענות ראשי המודיעין האמריקני. "בניגוד לארצות הברית, איראן לא מתערבת בבחירות של מדינות אחרות", אמר. "ההאשמות האלה הן לא יותר מסצנריו נוסף לפגיעה באמון הבוחרים, והן אבסורדיות. לאיראן אין עניין להתערב בבחירות בארצות הברית, ואין לה העדפה בנוגע לתוצאות. ארצות הברית צריכה להפסיק את האשמותיה המסוכנות נגד איראן".

תגיות:רוסיהאיראןבחירותארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה