חדשות יהדות

הגר"ג אדלשטיין: "חשוב מאוד שהילד יראה שמתעניינים בו"

ראש ישיבת פוניבז', הגאון הרב גרשון אדלשטיין, בהנחייה למלמדים וראשי ישיבות: "אתם עוסקים בחינוך עם התלמידים. חשוב שהילד ירגיש שהמלמד ידיד שלו". קראו את הדברים במלואם

  • ג' חשון התשפ"א
הרב גרשון אדלשטיין (צילום: Flash90 / Aharon Krohn )הרב גרשון אדלשטיין (צילום: Flash90 / Aharon Krohn )
אא

ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי גרשון אדלשטיין, נשא דברים בפני ראשי הישיבות לצעירים. בדבריו, ביקש הרב "שהילד ירגיש שהמלמד ידיד שלו".

"אתם עוסקים בחינוך עם התלמידים, בתקופה הזו יש הרבה שלא מגיעים בגלל המחלה, חשוב מאוד שהמלמד יתקשר לבדוק מה שלומו של הילד, שהילד יראה שמתעניינים בו", אמר ראש הישיבה.

ראש הישיבה הוסיף וסיפר כי שוחח עם ר"מ בשיעור ב' בישיבה קטנה אחר הצהריים: "זה קשה מאוד, והוא הצליח מאוד, למה? הוא אמר לי, 'אני לא יכול לפגוע בתלמיד, אני לא יכול לפגוע בו אפילו אם הוא התנהג לא בסדר'. האופי הזה של המלמד השפיע שהייתה לו משמעת, וגרם לכך שהתלמידים יעריכו את הרב".

"חשוב שהילד יראה שחושבים עליו, שהילד ירגיש שהמלמד הוא ידיד שלו, שירגיש ידידות. צריך להיות אוהב את הבריות ומקרבן לתורה. היחס לתלמיד צריך להיות שירגיש יחס של ידידות. בישיבה קטנה וגם בתלמוד התורה הילד ייהנה מהלימוד, שיאהב את הלימוד - זה היחס שצריך להיות", אמר ראש הישיבה.

"הילד שואל שאלה, הרב מחכה, המלמד אומר לו 'אתה שואל שאלה נכונה', הילד מקבל עידוד. הרב עוזר לו, הילד מרגיש שהרב מוסיף משהו. צריך להיות שכל תלמיד ותלמיד ייצא עם סיפוק", סיים ראש הישיבה את דבריו.

תגיות:תלמידיםהרב גרשון אדלשטייןמלמדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה