חדשות בארץ

צה"ל אטם את חדר המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי"ד

בעקבות החלטת בג"ץ, שביטל את צו ההריסה לביתו של המחבל שביצע את הפיגוע, אטמו כוחות צה"ל את החדר בבית בו התגורר

אא

כוחות צה"ל אטמו הלילה (רביעי) את החדר בו התגורר המחבל, שביצע ב-12 במאי את הפיגוע בו נפל לוחם צה"ל, סמל ראשון עמית בן יגאל הי"ד.

האטימה בוצעה בעקבות החלטת בית המשפט העליון, שביטל את צו ההריסה שהוצא לביתו של המחבל. ההחלטה התקבלה בחודש אוגוסט בקולותיהם של השופטים מני מזוז וג'ורג' קרא, מול דעת המיעוט של השופטת יעל וילנר. שופטי הרוב הותירו בפני צה"ל את האפשרות להמיר את צו ההריסה בצו לאטימת החדר בו התגורר המחבל. 

בחודש שעבר דחה בג"ץ את בקשת פרקליטות המדינה לקיים דיון נוסף בהריסת ביתו של המחבל. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, כתבה בהחלטתה כי בפסק הדין של בג"ץ, שדחה בדיון קודם את הריסת הבית, לא נקבעה הלכה משפטית חדשה בנוגע להריסת בתי מחבלים: "ההלכה הייתה ונותרה כי מודעותם או מעורבותם של בני משפחה במעשי המפגע – הגם שהיא נושאת משקל במכלול השיקולים – אינה מהווה בשום אופן שיקול המכריע את הכף".

"בהחלט ייתכן כי ניתן וראוי היה להגיע לתוצאה שונה במקרה זה", הוסיפה חיות. "אך גם אם שגה בית המשפט ביישום ההלכה הנוהגת, עובדה זו לבדה אינה יכולה להצדיק דיון נוסף, שכן דיון נוסף אינו ערעור נוסף. הליך הדיון הנוסף אינו מיועד לתיקון טעויות ביישום הלכה קיימת".

בסיכום הדברים כתבה השופטת: "הלב דואב על אובדן חייו של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל ועל השבר הגדול שנבקע בחיי בני משפחתו ויקיריו שלעולם לא יתקון. ליבי עימם. אך מן הטעמים המשפטיים שפורטו, אין זה המקרה לקיום דיון נוסף".

המחבל, נזמי אבו בכר, תושב הכפר יעבד שבצפון השומרון, השליך מגג ביתו חצי בלוק על ראשו של בן יגאל, לוחם סיירת גולני, וגרם למותו. לאחר מכן חזר לדירה והעמיד פני ישן. הוא נעצר על ידי לוחמי צה"ל וכוחות שב"כ במהלך מבצע מעצרים רחב בגיזרה, שנערך מיד לאחר הפיגוע. בחודש יוני הוגש נגדו כתב אישום בעבירות של גרימת מוות בכוונה – המקבילה לעבירת רצח בדין הצבאי הנוהג ביהודה ושומרון – ושיבוש הליכי משפט.

תגיות:הריסת בתי מחבליםעמית בן יגאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה