חדשות בארץ

הוגש כתב אישום נגד המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי"ד

הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום נגד נזמי אבו בכר, המחבל שהשליך את האבן שגרמה למותו של סמל-ראשון עמית בן יגאל הי"ד. ברוך, אביו של עמית: "יש לי אמון מלא בפרקליטות. המחבל צריך להירקב בכלא עד יומו האחרון"

עמית בן יגאל הי"ד עמית בן יגאל הי"ד
אא

הפרקליטות הצבאית הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט הצבאי שומרון בסאלם כתב אישום נגד נזמי אבו בכר, המחבל שהשליך את האבן שגרמה למותו של סמל-ראשון עמית בן יגאל הי"ד. התביעה ביקשה להאריך את מעצרו של המחבל עד תום ההליכים.

מפרטי כתב האישום עולה, כי המחבל, בן 49, שהה בדירתו, הנמצאת בקומה השלישית והעליונה של בניין בכפר יעבד שבצפון השומרון. לאחר ששמע צעקות, והבין כי כוחות צה"ל מבצעים מעצרים בכפר, הוא עלה לגג, נטל מקיר לבנים חצי לבנה במשקל של כ- 11-9 קילוגרמים, והשליכה לעבר החיילים מגובה של כ- 13 מטרים, בכוונה לגרום למוות. בן יגאל, לוחם סיירת גולני, חבש קסדה בהתאם להוראות, אולם נפצע באורח קשה בשל זווית הפגיעה ועוצמתה. לאחר טיפול ראשוני בשטח, הוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

לאחר שהשליך את הבלוק, חזר המחבל לביתו והעמיד פני ישן. הוא מואשם בגרימת מוות בכוונה – המקבילה לעבירת רצח בדין הצבאי, הנוהג ביהודה ושומרון – וכן בשיבוש הליכי משפט.

אביו של עמית, ברוך בן יגאל, הגיע לבית המשפט. "התחושה קשה מאוד, כל הלילה לא ישנתי טוב", אמר. הוא סיפר, כי נפגש אתמול עם עורכי הדין מהפרקליטות הצבאית, שהציגו בפניו את כל הראיות: "יש לי אמון מלא בפרקליטות. אני מקווה שבעזרת השם המחבל שהחריב את עולמו של עמית, ואת עולמי ואת עולמה של אמו, ישלם. העונש על כך צריך להיות מאסר עולם, לא פחות. הוא צריך להירקב בכלא עד יומו האחרון".

לפני כשבועיים נכנסו חיילי צה"ל לכפר יעבד, ומיפו את ביתו של המחבל, לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית. מספר ימים קודם לכן, הותר לפרסום כי הוא נעצר על ידי לוחמי צה"ל וכוחות שב"כ במהלך מבצע מעצרים רחב בגיזרה שנערך מיד לאחר הפיגוע.

ברוך בן יגאל, הבוקר (מתוך עמוד הפייסבוק שלו)

תגיות:כתב אישוםבית המשפט הצבאיעמית בן יגאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה