חדשות בארץ

אשכנזי: "אם נתניהו לא יתעשת – חלאס, נגמר"

שר החוץ גבי אשכנזי קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להשלים במהירות את העברת תקציב 2021, ואיים בהליכה לבחירות: "זוהי שעת חירום, והציבור נקעה נפשו". שר האוצר ישראל כ"ץ: "ניסיונות הסחיטה של כחול לבן לא מקובלים"

אשכנזי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אשכנזי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בכחול לבן ממשיכים להסלים את ההתבטאויות נגד הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע משבר התקציב. שר החוץ גבי אשכנזי איים היום (שני) בפירוק הממשלה, אם נתניהו לא יאפשר את קידומו המהיר של התקציב לשנת 2021.

"אם נתניהו לא יתעשת – חלאס, נגמר. אין טעם", כתב אשכנזי בטוויטר. "יש לנתניהו עוד זמן לשנות ולעבוד איתנו כשותפים. הממשלה צריכה לעסוק בשיקום והצמחת המשק, במתן פתרונות לכלל הציבור, למובטלים ולעסקים, ולא לעסוק בשיקולים אישיים ופוליטיים. זוהי שעת חירום, והציבור נקעה נפשו. כך לא מתנהלת שותפות".

מוקדם יותר התראיין אשכנזי לאתר ynet, ונקב בתאריך יעד מבחינת מפלגתו להשלמת העברת התקציב: "בדקתי כמה זמן לוקח להעביר תקציבים דו-שנתיים, של שנתיים, לא של שנה ושבוע. זה לוקח 50-40 יום, זה קרה ככה ב-2013/14, זה קרה ב-2017/18. עד סוף החודש יש עוד זמן להעביר את זה, ובינינו, אפשר להעביר את זה גם בלי חוק ההסדרים ולהעביר את חוק ההסדרים אחרי זה".

"אין חקיקה, אין ועדת שרים, אין תוכנית כלכלית", תקף שר החוץ. "אפשר להעביר תקציב, זה רק עניין של רצון. הכול מסיבות פוליטיות. בלי תוכנית חירום כלכלית זה לא יקרה". לדבריו, "אם זה לא ישתנה עד סוף החודש – פשוט צריכים ללכת לבוחר בחזרה".

שר האוצר ישראל כ"ץ, שהתראיין בהמשך, הגיב בחריפות על דבריו של אשכנזי: "כל ניסיונות הסחיטה של כחול לבן והניסיון לקשור בין התקציבים לפוליטיקה לא מקובלים עליי. אני שר האוצר, אני ממונה על העברת התקציב. שר החוץ – שיתעסק בענייני חוץ, יש מקום לשיפור, וכל אחד יתעסק בענייניו".          

"אשכנזי עושה שיקולים פוליטיים, אני מדבר באופן כלכלי", המשיך כ"ץ. הוא קרא להעביר בתוך שבוע את תקציב 2020, ולקבוע את פברואר 2021 כיעד להעברת תקציב השנה הבאה: "להעביר את תקציב 2021 בלי חוקי הסדרים רחבים מאוד שיביאו תוכנית כלכלית, רפורמות וצמיחה – אין טעם בכך. אנחנו צריכים להעביר היום חוקים. שואלים איפה התוכנית הכלכלית שנלווית לסיוע הנרחב שאני מוודא שיינתן? זו התוכנית הכלכלית, ואני לא אתן לפוליטיקה לעוות את זה".

"אני באופן אישי בעד יציבות ובעד קיום הממשלה, אבל לא בדרך הזאת", הצהיר שר האוצר. "אני דוחה את האולטימטום על הסף, ואני אומר: אתם רוצים לעשות שיקולים פוליטיים ולא ממלכתיים? אתם רוצים בחירות? אני אוודא שיהיו בחירות".

תגיות:גבי אשכנזיכחול לבןישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה