חדשות בריאות

זמן חורף בקפסולות: "אלו שנים קריטיות. אל תאבדו את חייכם הרוחניים"

הגאון רבי דוד כהן התייחס לפתיחת 'זמן חורף' במתווה הקפסולות. "יש כאן התמודדות לא פשוטה. ב'זמן' הזה צריך להיות גיבורי חיל ולעמוד בגבורה"

  • א' חשון התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, התייחס לקשיים העומדים בפני בחורי הישיבות בימים אלו.

את הדברים אמר הגר"ד כהן בכנס 'יום בחצריך' לבחורי ישיבות, שאורגן על ידי 'איחוד בני הישיבות': "יש כאן התמודדות לא פשוטה. ההתמודדות בונה את הבן אדם שלא יפול, בפרט בחורים צעירים. אלו שנים קריטיות לכל החיים הרוחניים של ה'בן תורה'. כשהשנים האלה הולכים לאיבוד, זה לאבד חיים רוחניים. ב'זמן' הזה צריך להיות גיבורי חיל ולעמוד בגבורה".

ראש הישיבה התייחס לרצון לשמוע חדשות: "אני שואל שאלה אחת. יש יצר לכל אחד לשמוע חדשות, יצרו של אדם מתחדש עליו בכל יום. השאלה, כשמתבוננים באמת מה המשמעות של אותן חדשות... מה אתה תשמע שם, האם העיר כתומה או אדומה? לחשוב רגע מה כל כך מעניין שם. כל בחור הרי ידע אם יהיה סגר או לא יהיה, או את מצב התחלואה. כל כמה שעות לשמוע? לא רואה שבחור ברמה, צריך כל הזמן לצרוך חדשות".

הגר"ד התייחס לקושי של בחור להיות בקפסולה. "הבעיה העיקרית אצל הבחור, מה שאני רואה, זו הסגירה הממושכת. מאוד קשה לו, זו האמת. אפילו בחורים שרגילים להיות בישיבה תמיד, זה קשה להם. לא חושב שהבעיה של הבחור זה הפחד מהמחלה; הדור הצעיר לא רואה את החומרה של המחלה. אבל לסגירה הזו בחורים לא התרגלו".

"הניסיון הוא לא רק הכניסה לבידוד, אלא כל הסגירה", פירט ראש ישיבת חברון. "הניתוק מהבית, חתונות, אירוסין... זה קשה. כולנו היינו בחורים, ויודעים שזה קשה. הקפסולות מאוד קשות לבחורים. זו התמודדות קשה. צריך את הכוח של הגבורה".

ראש הישיבה המשיך והתייחס לקשיים העומדים בפני בחורי הישיבה שלא מסוגלים לעמוד במתווה הקפסולות: "מי שלא נמצא בישיבה, הוא בבעיה. לא ראיתי שהיתה בקיץ בעיה למי שהיה בישיבה - לו לא היה ניתוק. אבל מי שלא יכל לעמוד בתנאים של הישיבה, היתה לו בעיה. הם בסכנה נוראה - מי שלא מחובר לישיבה. רוב רובו של עולם הישיבות, מי שנמצא בבית המדרש, המשיך כרגיל, רק שזה לא היה קל".

"קשה לדבר עם מסיכה, קשה לדבר דרך ניילון, אבל זה לא סוף העולם. הווירוס לא הולך לעזוב אותנו. רק בדרך נס הכל יכול לקרות. זה המצב, ובחודשים הקרובים אנחנו צריכים להתמודד איתו", סיים ראש הישיבה את דבריו.

מדוע השנים של ימי הנערות משמעותיות לעיצוב האישיות ולהמשך החיים? הרב זמיר כהן עם עצה קצרה וחשובה להורים:

 

הרב יגאל כהן - למה בורא עולם שלח נגיף כמו קורונה לעולם?

תגיות:קפסולותזמן חורףקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה