חדשות בארץ

מנדלבליט סגר את הבדיקה נגד השרה גילה גמליאל: "מסרה עובדות אמת"

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט כי אין עילה להמשך הבדיקה בעניינה של השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, בחשד שלא מסרה אמת בחקירה האפידמיולוגית: "הממצאים מלמדים כי השרה שיתפה פעולה באופן מלא ומסרה עובדות אמת כהווייתן"

מנדלבליט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (שני) על החלטתו שלא להמשיך בבדיקה בעניינה של השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל.

בלשכת היועץ המשפטי לממשלה התקבלו פניות, בהן נטען כי גמליאל, שנדבקה בקורונה, הפרה את ההגבלות המחמירות שחלו בתקופת יום הכיפורים, וכן לא מסרה אמת בדיווח למשרד הבריאות בחקירה האפידמיולוגית שנערכה לה. הטענה האחרונה, החמורה יותר, נבחנה על ידי היועץ המשפטי לממשלה.

במסגרת בדיקה שנערכה על יחידת הסייבר בפרקליטות המדינה, בראשות ד"ר חיים ויסמונסקי, התקבלו חומרים ממשרד הבריאות, לרבות מידע קונקרטי מידי הגורם הרפואי שערך את החקירה האפידמיולוגית לגמליאל. על פי הודעת משרד המשפטים, "לאחר בחינת הדברים, המליצה פרקליטות המדינה, על דעת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מר שלמה (מומי) למברגר, כי אין מקום להמשך הבדיקה בעניין, משום שממצאי הבדיקה מלמדים כי אין בסיס לטענה בדבר דיווח שאינו אמת. לעמדה זו הצטרפו גם ראש אח"מ והמשנים ליועץ המשפטי לממשלה, מר רז נזרי והגב' עמית מררי".

במשרד המשפטים הוסיפו, כי "היועץ המשפטי לממשלה קיבל את ההמלצה המתוארת וקבע כי הממצאים שהוצגו בפניו מלמדים כי השרה שיתפה פעולה באופן מלא ומסרה עובדות אמת כהווייתן, ולפיכך אין עילה להמשך בדיקה בנושא".

בנוגע לטענה כי גמליאל הפרה את תקנות הסגר, נמסר כי מנדלבליט "רשם בפניו" את הודעתה לתקשורת, בה הודתה כי "טעתה בשיקול הדעת וכי היה מקום מצידה לנהוג אחרת. הוא העביר את הנושא לטיפול המשטרה, על מנת שתברר עם השרה את נסיבות העניין".

בנוסף להחלטתו ביחס לגמליאל, הודיע מנדלבליט כי הנחה על מדיניות אכיפה חדשה ביחס להפרות לכאורה של הגבלות הקורונה על ידי נבחרי ציבור ונושאי משרה בכירים. "בהתאם למדיניותה של ממשלת ישראל למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, קיימת חשיבות עליונה לקיומן של ההגבלות שנקבעו על ידי הממשלה שתכליתן הצלת חיים, פשוטו כמשמעו", אמרו במשרד המשפטים. "הדבר מחייב הקפדה של הציבור על ההגבלות השונות שנקבעו. הניסיון שנצבר בחודשים האחרונים בהקשר זה מלמד, כי אחד המרכיבים המרכזיים המשפיעים על הנכונות הציבורית לקיים את ההנחיות הוא אמון הציבור בכך שהנחיות אלו נחוצות וחלות באופן שוויוני על כלל האוכלוסייה".

"מרכיב זה נפגע קשות מקום בו נבחרי ציבור ועובדי ציבור בכירים אינם מקפידים על קיום ההגבלות. הפרת ההגבלות על ידי נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים שולחת מסר שלילי לציבור הרחב בדבר האפשרות להימנע מקיומן, ולפיכך טומנת בחובה חומרה יתירה בכל הקשור למאמץ הלאומי להיאבק בהתפשטות הנגיף".

לאור זאת, הנחה היועץ את המשטרה כי "במקרים שבהם קיימות ראיות לכאורה להפרה חמורה של ההגבלות על ידי נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים, תתקיים אכיפה אף בדיעבד. בהתאם למדיניות זו, שתחול ביחס למקרים שאירעו החל מהסגר שהוטל ביום 17 בספטמבר, במקרים המתאימים יוטל קנס כקבוע בחוק ובתקנות, כאשר במידת הצורך תפנה משטרת ישראל למפר לכאורה לצורך בירור הנסיבות".

תגיות:אביחי מנדלבליטגילה גמליאלנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה