חדשות בארץ

נציב שירות המדינה אישר את הקמת ועדת האיתור לבחירת פרקליט המדינה

ימים ספורים לאחר שטען כי לא ניתן להקים את ועדת האיתור לבחירת פרקליט המדינה, חזר בו נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בעקבות מכתב ששיגר אליו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. שר הביטחון בני גנץ: "הבטחנו וקיימנו"

הרשקוביץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרשקוביץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, הודיע הבוקר (ראשון) כי החליט לאשר את יציאתו לדרך של הליך המינוי לפרקליט מדינה, וכי בכוונתו לאפשר את הקמת את הוועדה לאיתור הפרקליט הבא.

מדובר בשינוי עמדה מצדו של הרשקוביץ, לאחר שביום שלישי האחרון שלח מכתב לשר המשפטים אבי ניסנקורן, בו טען כי לא ניתן להקים את הוועדה, שכן אין כיום מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים. במכתב תגובה, דחה ניסנקורן את טענות הנציב ודרש ממנו להוציא את כתב המינוי של ועדת האיתור "ללא דיחוי נוסף".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, העניק גיבוי לעמדתו של ניסנקורן. במכתב ששלח להרשקוביץ, כתב היועץ כי "אין מקום כי נציבות שירות המדינה תמנע את הקמת הוועדה", וכי "קיימת חשיבות ציבורית רבה לכך שהוועדה תוקם בהקדם". מנדלבליט הבהיר כי אין מניעה לכך שממלאת מקום מנכ"ל המשרד, עו"ד סיגל יעקובי, תשמש חברה בוועדת האיתור.

בעקבות חוות הדעת של היועץ ומכתבו של ניסנקורן, כתב הרשקוביץ כי אם לא יימצא פתרון לסוגיית המנכ"ל הקבוע של משרד המשפטים, הוא יאפשר באופן חריג את השתתפותה של יעקובי בוועדת האיתור. זאת, לדבריו, "בשל הנסיבות החריגות והמצב המיוחד וחסר התקדים, בשים לב למאפייני המשרה וחשיבותה".

כזכור, ברקע הודעתו של הנציב עומדים חילוקי הדעות בין הליכוד וכחול לבן בנוגע למינויו של פרקליט המדינה הבא. שר הביטחון בני גנץ הודיע לפני כשבועיים, כי הורה לשר המשפטים אבי ניסנקורן להתחיל ב"הליכי מינוי מואצים" למינוי פרקליט מדינה קבוע, וזאת לדבריו "כדי לאפשר את השבת השליטה וסדרי השלטון". הצעד בוצע בניגוד לסיכום עם הליכוד, לפיו מינויי הבכירים יוקפאו עד להקמתה של ועדה משותפת.

גנץ הגיב בקצרה על הודעת הנציב: "הבטחנו וקיימנו. השלב הבא: להתחיל בהליך מינוי מפכ"ל". ניסנקורן כתב בטוויטר, כי הוא "מברך על החלטת נציב שירות המדינה להתניע את הליכי האיתור למינוי פרקליט המדינה. זו ההחלטה הנכונה והמתבקשת לטובת אזרחי ישראל ולתפקודה התקין של מערכת אכיפת החוק. אני בטוח שוועדת האיתור תעבוד באופן מקצועי ונטול פניות, ותמליץ על האדם הראוי ביותר לתפקיד".

מנגד, חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) הגיב בחריפות על המהלך של כחול לבן: "גם אם תסרקו אותנו במסרקות של ברזל, לא נאשר לכם פרקליט שיהיה עושה דברם של כנופיית שלטון החוק. נגן על הדמוקרטיה מפניכם. תקימו ועדת איתור בראשות המוחזק בגרון עם התיק הפתוח במשטרה, תכופפו את נציב שירות המדינה ותתנהלו כאילו המדינה זה אתם. לא יעזור לכם, אין לכם רוב לאישור בממשלה".

תגיות:בני גנץאבי ניסנקורןאביחי מנדלבליטפרקליט המדינהנציב שירות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה