חדשות בארץ

בדרך לשלום: משלחת ישראלית יוצאת לבחריין

משלחת ישראל, אליה יצטרפו בכירים אמריקניים, תחתום על שורה של הסכמים בילטרליים עם בחריין ועל מסמך הצהרתי לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין שתי המדינות

מנאמה בירת בחריין (תמונה: שאטרסטוק)מנאמה בירת בחריין (תמונה: שאטרסטוק)
אא

משלחת ישראלית תצא הבוקר (ראשון) למנאמה בירת בחריין לביקור בזק, במהלכו יחתמו ישראל ובחריין על מסמך הצהרתי לכינון היחסים הדיפלומטיים המלאים ביניהן.

בראש המשלחת הישראלית יעמוד ראש המל"ל, מאיר בן שבת, והיא תכלול את מ"מ מנכ"ל ראש הממשלה, רונן פרץ; מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז; ומנכ"לים של משרדי ממשלה נוספים. אל הבכירים הישראליים תצטרף גם משלחת אמריקנית, בראשות שר האוצר סטיבן מנוצ'ין ויועצו המיוחד של הנשיא טראמפ, אבי ברקוביץ'.

המשלחת המשותפת תעשה את דרכה למנאמה במטוס של חברת אל על, בטיסה ישירה שתעבור מעל שטחה האווירי של סעודיה ותימשך כשלוש שעות. את פניה של המשלחת יקבל בשדה התעופה שר החוץ הבחרייני, עבד א-לטיף א-זיאני, שחתם בחודש שעבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הצהרת שלום בין שתי המדינות.

במהלך הביקור הקצר, יחתמו הנציגים של ישראל ובחריין על שורה של הסכמים בילטרליים. גורמים מדיניים בישראל ציינו, כי על אף שמבחינה משפטית ההצהרה שתיחתם בשעות הערב אינה מהווה הסכם שלום, בפועל מדובר בכינון של יחסים דיפלומטיים מלאים, וכי מרגע החתימה הצדדים יוכלו לפתוח שגרירויות.

בתום הביקור בבחריין, תצא המשלחת האמריקנית לשיחות באבו דאבי. ביום שלישי היא תחזור לישראל, ועמה משלחת אמירתית. מדובר בביקור גומלין לביקורה של המשלחת הישראלית באבו דאבי לפני כחודש וחצי.

כזכור, בחודש שעבר חתמה ישראל מול בחריין על "הצהרה לשלום, שיתוף פעולה ויחסים קונסטרוקטיביים, דיפלומטיים וידידותיים", וזאת בטקס שנערך בבית הלבן, במהלכו נחתם גם חוזה השלום עם איחוד האמירויות. בפתח ההצהרה נכתב כי מלך בחריין, חמד בן עיסא בן סלמאן אאל ח'ליפה ונתניהו "הסכימו לפתוח עידן של ידידות ושיתוף פעולה בחתירה למזרח תיכון יציב, בטוח ומשגשג, לתועלת כל המדינות והעמים באזור. ברוח זו, ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ עבד א-לטיף א-זיאני נפגשו בוושינגטון היום, בהזמנתו של הנשיא דונלד טראמפ, כדי לאמץ את העקרונות של הסכמי אברהם ולפתוח פרק חדש של שלום".

עוד צוין, כי ראש הממשלה ושר החוץ הבחרייני "הסכימו לכונן יחסים דיפלומטיים מלאים, לקדם ביטחון בר קיימא, להימנע מאיומים ומשימוש בכוח, וכן לקדם דו קיום ותרבות של שלום. ברוח זו, הם אישרו שורה של צעדים כדי להתחיל פרק חדש זה ביחסים". על פי נוסח ההצהרה, בחריין וישראל סיכמו כי יפעלו בשבועות הקרובים לקדם הסכמים במגוון תחומים, וכן "להגיע להסכם על פתיחה הדדית של שגרירויות".

בדומה לחוזה השלום עם האמירויות, ההצהרה לשלום עם בחריין כללה התייחסות כללית בלבד לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ללא אזכור פתרון שתי המדינות: "הצדדים דנו במחויבותם המשותפת לקדם שלום וביטחון במזרח התיכון, תוך הדגשת החשיבות של קידום חזון 'הסכמי אברהם', הרחבת מעגל השלום; הכרה בזכות של כל מדינה לריבונות ולחיים בשלום וביטחון, והמשך המאמצים להשגת פתרון צודק, כולל ובר קיימא לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

לצפייה במסמך הצהרת השלום עם בחריין

תגיות:בחרייןנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה