גולשים כותבים

לאחר מעשה החסד, תאונה קטלנית: "ראו את המוות מול עיניהם"

בשיעור החליטו כל החברים לקבל על עצמם קבלה טובה בנושא של אהבת ישראל. יום למחרת, נתן נקלע לתאונה נוראה...

  • כ"ז תשרי התשפ"א
אא

בשנה האחרונה התחלתי למסור דרשות, שיעורי תורה ומוסר ברחבי הארץ. אך את המסר הגדול שיש לי להעביר לכולם קיבלתי בעקבות סיפור מצמרר של אחד מחברי, אשר קיבל על עצמו מעשה טוב וזכה לנס אדיר.

אשתף אתכם במקרה מחזק שהתרחש בקרבתי בחודש האחרון.

בשנה האחרונה, לאחר שסיימתי קורס מרצים בארגון הידברות, התחלתי למסור דרשות ושיעורי תורה ומוסר ברחבי הארץ, במטרה לחזק ולחדד את הערבות הדדית בין אדם לחברו. בין היתר הצטרפו גם חברים ובני משפחה דרך הרשתות החברתיות.

בדרך כלל, בסוף כל שיעור אני מבקש מכל מי שיכול להתחזק בדבר קטן שקשור לאהבת הבריות.

בשיחתנו האחרונה לפני הסגר קיבלו כמה מהחברים לעשות טוב לעם ישראל - חלקם קיבלו על עצמם לסייע למשפחות נזקקות, חלקם לסייע לחולי קורונה, חלקם קיבלו על עצמם לסייע לאנשים מיוחדים (אוטיזם), וחלקם גם קיבלו לסייע לבעלי חיים במצוקה.

כל אחד מהחברים קיבל על עצמו באותו שיעור קבלה טובה, בנושא של בין אדם לחברו או בין אדם למקום. את הרעיון של סיוע למשפחות נזקקות העליתי בעקבות אחד התשדירים של הידברות.

נתן פריינטה, אחד החברים שקיבל על עצמו מעשה טוב, ושגם היה זה שארגן באותו הערב את הסליחות הראשונות של השנה בביתו של דוד שלו מאיר, נסע עם חברו ברכב, מספר ימים לאחר אותה שיחה, לכיוון ביתו שבאשדוד ולפתע פתאום, מכונית מולם התנגשה בהם במהירות של 80 קמ"ש!

הם כבר ראו את המוות מול עיניהם, אבל כנראה שלקב"ה היה תוכניות אחרות.

בדרך נס הרכב התרסק לחלוטין - והם יצאו עם שריטות בלבד, ובעיקר בתדהמה איך נשארו בחיים!

ביום התאונה ראיתי מהצד איך הרכב נכנס ברכב של נתן. זה היה פשוט רגע מרטיט. איתו ברכב היו עוד שני חברים שאמנם לא רצו להצטלם, אך גם הם יצאו מן האירוע ללא פגע.

חשוב להדגיש שזו התאונה השנייה שנתן עובר בחיים. גם בפעם הראשונה הוא ראה את המוות מול עיניו, ושם בעצם התחילה ההתעוררות שלו לתשובה (אף על פי שגדל בבית שומר תורה ומצוות).

לאחר שיחתנו האחרונה נתן החליט לאסוף כסף ולקנות מוצרי מזון למשפחה נזקקת שאינה יודעת כלל מהרצון שלהם לעזור, בדרך מכובדת, בלי שהמשפחה ידעה. אותם החברים שבתמונה אספו מוצרי מזון בסכום מכובד, ויום לפני כן הניח נתן את הכל בפתח ביתה של אותה המשפחה, בלי שהם יודעים או מכירים מי הם.

אנחנו מאמינים שהחסד הזה שמר עליהם ובעיקר על נתן שהיה הנהג ברכב שזה ששמע ראשון על הקשיים של אותה משפחה והגדיל ראש בסיוע מידי למשפחה.

המסר שלי אליכם, אחים יקרים - אל תפחדו לעולם לעשות טוב לאחר, וזכרו שתרומה היא לא רק עזרה בכסף או באוכל... אלא בחיוך, במחשבה ובמעשה! אל תתביישו לעזור גם למי שאתם לא מכירים. ישנם הרבה נזקקים שמתביישים לקבל עזרה, ולכן המטרה שלנו היא להשתדל תמיד להגדיל ראש באהבת ישראל ולסייע לזולת, לא לדחות את היום למחר.

אנשים לפעמים מתביישים לעזור, ואנשים אחרים לצערנו נפטרים בגלל חוסר וודאות מה יאכלו מחר ואיך יסתדרו... גם הבדידות מביאה אותם לייאוש כזה.

כל מי שנמצא בתמונה: אור, יוסי, נתן(אני) ועוז - קיבל על עצמו מעשה אחד קטן ששינה למישהו אחר את החיים לטובה.

עוז - מאתר ועוזר לנערים נושרים שנפלו מבתים חרדים.

אור - מאמן כושר לאנשים מיוחדים (אוטיזם).

יוסי - מסייע למשפחות נזקקות בכסף ובאוכל.

נתן - מסייע לאנשים חולים במוצרי מזון ובתרומות כספיות עבור טיפולים שעוברים.

בשיעורים ובדרשות שאני מוסר, המטרה שלי היא שאחרי הכל שאנשים ייקחו איתם הביתה כלים כדי לשנות את החיים בדרך ארץ, ובאהבה לזולת, כי רק ביחד אנו נקרב את הגאולה.

באהבת ישראל,

דור חדד

תגיות:גולשים מספרים על עצמםדור חדד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה