חדשות כלכלה

השרים אישרו מענק סיוע חד-פעמי לנכים

גובה המענק לכל נכה ייקבע בהתאם לסוג הקצבה, אחוזי הנכות ומספר חודשי הזכאות במהלך שנת 2020. החוק למתן המענק יועבר לאישור הכנסת, והמענקים ישולמו בשתי פעימות

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

הממשלה אישרה היום (שלישי), במשאל טלפוני, את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ למתן סיוע לנכים. החוק יועבר לאישור הכנסת, והמענקים צפויים להגיע לחשבונות הנכים כבר החודש.

במסגרת התיקון לחוק הביטוח הלאומי בשנת 2018 נקבע מתווה להעלאת קצבאות הנכות, שאמור היה להגיע לסיומו עד שנת 2021. במטרה לסייע לאוכלוסיית הנכים בימים אלה, נקבע מענק סיוע חד-פעמי בתקציב המדינה ההמשכי, שאושר בממשלה ובכנסת, וזאת עד לתום הסדרת הפעימה השנייה של קצבאות הנכות.

ממשרד האוצר נמסר כי לאחר השלמת הליך החקיקה ישולם המענק, במסגרת קצבת הנכות לה זכאים הנכים, בשתי פעימות – הראשונה מיד עם סיום החקיקה בחודש אוקטובר, והשנייה במהלך חודש דצמבר. עלות המהלך מסתכמת ב–940 מיליון שקל.

גובה המענק לכל נכה ייקבע בהתאם לסוג הקצבה, אחוזי הנכות ומספר חודשי הזכאות לקצבה במהלך שנת 2020. כך, לדוגמה, זכאי קצבת נכות כללית לאורך כל שנת 2020, בעל 100% נכות, יזכה למענק בגובה 2,280 שקל.

שר האוצר כץ מסר: "הצבתי את הסיוע לנכים בראש סדר העדיפויות התקציבי, ואני שמח שהיום הממשלה מאשרת את החוק בסך מיליארד שקלים כדי להעבירו לכנסת ולאפשר לציבור היקר הזה לקבל בקרוב את התשלומים המובטחים. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על התמיכה והסיוע בהעברת החוק. נוסיף לחבק את הנכים ולתת להם את כל הסיוע הנדרש גם בעתיד".

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, אמר: "זכות אדירה כשר הרווחה להוביל את ההחלטה הזו ביחד עם האוצר ולקיים עד תום את ההתחייבות שנתתי לציבור הנכים, בעיקר בתוך המשבר החברתי הקשה הזה. אני שמח שדרישתי לכלול כמה שיותר קבוצות נכים, כולל ילדים נכים וקשישים נכים, התקבלה כדי שאף אחד לא ייוותר מאחור".

תגיות:נכיםסיוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה