חדשות בריאות

ראש שירותי בריאות הציבור: "סימנים ראשוניים לשליטה במגפה"

בתדרוך לתקשורת, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, כי המעבר בין השלבים השונים בתוכנית היציאה מהסגר יהיה מדוד וזהיר, ויתנהל על בסיס מדדי התחלואה: "בין שלב לשלב יהיו לפחות שבועיים"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ערכה הערב (ראשון) תדרוך לתקשורת, במהלכו הציגה את התוכנית שגיבש המשרד ליציאה מהסגר, הכוללת תשעה שלבים.

אלרעי פרייס התייחסה להשפעת הסגר על תחלואת הקורונה: "אנחנו יודעים שבערך עשרה ימים מתחילת הסגר הייתה ירידה בתחלואה. אנחנו לא חושבים שהגענו ליעד עדיין, נראה את הנתונים מחר ומחרתיים – הם יהיו יותר מייצגים מהנתונים של סוף השבוע". היא ציינה, כי לראשונה הנתונים מלמדים על התייצבות בכמות החולים הקשים והקריטיים: "אנחנו מקווים שבקרוב היא תתחיל לרדת. אלו סימנים ראשוניים שיש לנו שליטה במגפה".

בנוגע ליציאה מהסגר, אמרה אלרעי פרייס כי האסטרטגיה שגובשה נועדה למנוע את הסגר הבא: "אנחנו עושים את הפתיחה בצורה מאוד מדודה, סדורה וזהירה". היא הבהירה, כי ההחלטות יתקבלו לא על פי תאריכים אלא אך ורק על בסיס מדדי התחלואה – כמות המאומתים ומקדם ההדבקה. בהתייחסה לשאלת חזרתה החלקית של מערכת החינוך לפעולה בשבוע הבא, אמרה: "לדעתי, לא נחזור ללימודים ביום ראשון הקרוב. כרגע אנחנו לא עומדים במדדי התחלואה שהצבנו לעצמנו ליעד הראשון".

על פי התוכנית, בשלב הראשון צפויה מערכת החינוך לחזור לפעילות בגילאי 0-6, כשבמקביל תתאפשר עבודה ללא קבלת קהל. מגבלת היציאה מהבתים למרחק של קילומטר תוסר כבר בשלב זה. "בין שלב לשלב יהיו לפחות שבועיים", הוסיפה אלרעי פרייס. "ראינו מה קרה בפעם הקודמת, כשפתחנו הרבה מאוד דברים במקביל ולא היה לנו מושג מה תרם למה. אסור לחזור על הטעות הזו".

אסטרטגיית היציאה מהסגר (משרד הבריאות)

לקראת הדיון שיתקיים מחרתיים בקבינט הקורונה במתווה היציאה מהסגר, אמר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו כי פתיחת המשק תהיה מדורגת: "אני יודע שהסגר הוא קשה לכולנו", אמר בסרטון שפרסם ברשת. "אבל אני בטוח, שרוב הציבור מבין היום שההחלטה שהובלתי על סגר הייתה הכרחית. היא הצילה אותנו מעלייה גאומטרית של תחלואה, של תמותה, של חולים קשים, ועדיין מוקדם מדי לברך על המוגמר. יש סימנים ראשונים של הצלחה, אבל אנחנו צריכים עוד כמה ימים כדי לבחון את זה, וגם אז היציאה תהיה מודרגת, אחראית וזהירה".

"אנחנו נפתח את העסקים של עד עשרה אנשים שלא מקבלים קהל, נפתח גם את הגיל הרך, אבל נעשה את זה ושלבים אחרים בהדרגה, בזהירות, ועם מדדים ברורים למעבר משלב לשלב", הוסיף נתניהו. "אני מבקש את המשך שיתוף הפעולה שלכם – כי נצליח רק אם נפעל יחד. בשעה שהתחלואה באירופה מזנקת, אצלנו היא יורדת. בשעה שאירופה עם ערים שלמות בגודל של מדינת ישראל נכנסת לסגר, אנחנו יוצאים מהסגר. אם נפעל נכון – ננצח את המחלה. אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל אחד ואחת מכם".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהסגרשרון אלרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה