חדשות בריאות

צה"ל פתח מחלקות קורונה בבית החולים רמב"ם

לראשונה בתולדות ישראל, צה"ל יטפל באזרחים בשטח המדינה, במסגרת מבצע המכונה "שבט אחים". שר הביטחון בני גנץ: "גאה בצה"ל שחתר למגע להצלת חיי אדם". שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס בדבריו למתווה היציאה מהסגר: "אציג מתווה של תקווה, התחלה של שחרור הדרגתי, בטוח ואחראי. יש אפשרות לעשות זאת בתנאי שלא ניגרר לפופוליזם"

מחלקת קורונה צה"ל בבית החולים רמב"ם (צילום: דובר צה"ל)מחלקת קורונה צה"ל בבית החולים רמב"ם (צילום: דובר צה"ל)
אא

(וידאו: דובר צה"ל)

בבית החולים רמב"ם בחיפה נפתחו היום (ראשון) שתי מחלקות קורונה צבאיות, המיועדות לטיפול באזרחים. זו הפעם הראשונה שצה"ל יטפל באזרחים בשטח מדינת ישראל, במסגרת מבצע המכונה "שבט אחים". המחלקות יופעלו על ידי כ-100 אנשי צוות רפואי צבאי הכוללים רופאים, חובשים ואחיות, וכן סגל רפואי נוסף מתוך המערך הצבאי הסדיר של חיל הרפואה.

במהלך השבוע שעבר, העניקו אנשי בית החולים רמב"ם הכשרה מקצועית לצוותים הרפואיים הצבאיים. ההכשרה, שהותאמה להנחיות משרד הבריאות, כללה תכנים עיוניים ומעשיים, שנועדו להכין את הצוותים לטיפול בחולי הקורונה.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל וחיל הרפואה הם חלק ממערך הבריאות הציבורית והלאומית, ויסייעו למערך זה ככל שיידרשו לכך. צה"ל רואה במשימה זו שליחות וחשיבות עליונה, ובעזרת סגלי הרפואה, שנבחרו בקפידה, נערכו למשימה במהירות יוצאת דופן, ותוך שיתוף פעולה הדוק עם בית החולים רמב"ם, יוענק הטיפול הרפואי הטוב ביותר לאזרחי מדינת ישראל".

בטקס פתיחת המחלקות השתתפו שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הביטחון בני גנץ; סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר; קצין רפואה ראשי, תת-אלוף פרופ' אלון גלזברג; מפקד רפואה בפיקוד צפון, אלוף-משנה ד"ר ארז קרפ; מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי; ומנכ"ל בית החולים רמב"ם, ד"ר מיכאל הלברטל.

"אני מאוד גאה בצה"ל שחתר למגע להצלת חיי אדם ביחד עם משרד הבריאות", אמר גנץ בטקס. "צה"ל נרתם, יחד עם כל מערכת הביטחון, לסיוע במרחב האזרחי. זה מה שמצופה ממנו, זה מה שהוא צריך לעשות, וסגן הרמטכ"ל ואני כבר דיברנו על האפשרות לבחון הרחבה נוספת של יכולת ההשתתפות של צה"ל במעמסה הזו של התמודדות עם הקורונה. אני גאה שבפעם הראשונה מערך הרפואה של צה"ל נכנס לפעולה בתוך בית חולים אזרחי".

"יש לנו במדינת ישראל מערכת בריאות עם כוח אדם מצוין, עם תשתית טובה, אבל בואו נגיד ביושר – אין לה, או לא היו לה, את המשאבים הנדרשים, ועדיין אין לה את היקף כוח האדם הנדרש", הוסיף גנץ. "אנחנו פועלים כדי להשלים פער של עשור של הזנחה. אי אפשר לטאטא את זה מתחת לשטיח, זה מונח שם – עשור של הזנחה שפגש מגפה. אנחנו לא מייללים על העבר, אנחנו צריכים כרגע להתמודד עם ההווה ולפתור את העתיד, ובזה נתמקד ונמשיך". שר הביטחון ציין כי "בהחלט ניכר, גם בשבועות האחרונים, שבעבודה מאוד טובה של משרד הבריאות, בתמיכת יתר משרדי הממשלה, יש עלייה בכושר הספיקה של בתי החולים בעת הזו. זה בהחלט דבר מבורך, חשוב ונדרש בעת הזו".

אדלשטיין התייחס בנאומו לאסטרטגיית היציאה מהסגר שבכוונתו להביא לאישור קבינט הקורונה: "ביום שלישי אציג מתווה של תקווה. התחלה של שחרור הדרגתי, בטוח ואחראי שיש בו כדי להשאיר את התחלואה נמוכה באופן שמערך קטיעת שרשרת ההדבקה יתפוס את הנדבקים. יש אפשרות לעשות זאת בתנאי שלא ניגרר לפופוליזם".

"כולם רואים את הנתונים של ירידה מסוימת בתחלואה. אבל מי שיוצא בקריאות לפתוח באופן מיידי את הכל – הורס את הכלכלה ואת החיים של בני האדם, של מי שסבל מספיק", הצהיר שר הבריאות. "אי אפשר לפתוח ותוך כמה שבועות להביא לסגירה נוספת. כשאנחנו מדברים על יציאה הדרגתית, אנחנו אומרים לאותם אנשים: רוצים להבטיח שלא נדרוש שוב לסגור את העסק".

אדלשטיין הבהיר, כי ידרוש ממשרד האוצר לספק פיצוי מלא לעסקים ולעובדים שנפגעו מהסגר: "אנחנו כממשלה חייבים לדאוג שאותם בעלי עסקים ואנשים, שהפסידו המון, יקבלו לא רק דמי כיס, אלא בזמן אמת פיצוי מלא, ובכוונתי להיאבק למען זה. לא יכול להיות מצב שאנחנו דורשים הגבלות ואחר כך עצמאים ועסקים לא קיבלו את הפיצוי הנדרש. לא אתן למצב הזה להימשך".

תגיות:צה"ליולי אדלשטייןבית החולים רמב"םנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה