טורים אישיים - כללי

הרשת סוערת: הציטוט מהספר העתיק על ביאת המשיח והקורונה - אמיתי או מזויף?

רבים התרגשו למראה צילום מספר עתיק – כביכול - בוא מתנבא מחבר הספר שמוצג כאילו יצא לאור לפני שנים רבות, על מגפת הקורונה ועל הישועה הגדולה שתבוא בשמיני עצרת. האם מדובר בנבואה אמינה או בזיוף ליצני?

  • כ"ב תשרי התשפ"א
אא

רבים התרגשו היום למראה צילום מספר עתיק – כביכול - בוא מתנבא מחבר הספר שמוצג כאילו יצא לאור לפני שנים רבות, על מגפת הקורונה ועל הישועה הגדולה שתבוא בשמיני עצרת.

ראשית, כדאי תמיד בעת שמגיע העתק או ציטוט מספר כלשהו, בפרט העוסק בנבואות וכדומה, לבדוק קודם כל את אמינותו, לפני שמתרשמים מהדברים ובוודאי לפני שמעבירים הלאה.

לאורך כל הדורות היו אנשים שעשו מעשי ליצנות בזיוף ספרים שונים והיתול בציבור, ועוד יותר בתקופות בהם אנשים מבקשים להיתלות בכל בשורה טובה. כך גם בעידן הקורונה, מפעם לפעם "מתגלה" נבואה חדשה מספר "עתיק" שאינם אלא זיוף ליצני.

במקרה של נבואת השקר האחרונה, המזייף, הגדיל לעשות וניסה אף להראות צילום של הספר המקורי.

כנראה שהוא שכח את הכלל של "הרוצה לשקר ירחיק עדותו", היות והעיבוד הגרפי ניכר היטב, תוך שימוש בצורת עימוד מודרנית וגופנים שאמנם דומים לגופנים הישנים, אבל כל מי שמכיר מקרוב את עולם העיצוב והדפוס מזהה מיד את העובדה שמדובר בפונטים חדשים ואף בטכניקות עיצוב חדשות  - כמו השימוש בהדגשת אותיות, דבר שלא היה קיים בדפוסי עבר.

גם אם היה מובא התוכן עצמו בלי הניסיון להביא צילום כביכול של ספר עלום ולא מוכר בשם "הררי קודש" , שבאורח פלא נראה כמו מבוסס על הפסוקים מתהלים שבמקרה הם הציטוט שבזיוף, הרי שהניסוח רחוק מאוד מלהיות כמו אלו המופיעים בספרי הקבלה, ואף מלא בשגיאות כתיב והקלדה שונות (וגם התעלמות מסוגיות שונות לגבי ביאת משיח בשבת).

כיהודים מאמינים, איננו זקוקים לזיופי נבואות כדי להאמין ולקוות בכל יום לגאולה השלימה. 

ובעזרת השם, בקרוב ממש נזכה שאכן תקום ישועה גדולה ממש ממש בקרוב.  

תגיות:נבואהמנחם פינס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה