חדשות בריאות

האם מרחק של 2 מטרים מספיק כדי למנוע הדבקה בקורונה? לא תמיד

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית עדכן, כי ממחקרים חדשים מתברר שנגיף הקורונה יכול להדביק גם במרחק של למעלה מ-2 מטרים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

האם מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם מספיק כדי למנוע הדבקה בנגיף הקורונה? מסתבר שלא תמיד. על פי ההנחיות החדשות שהוציא השבוע המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC), יש אומנם חשיבות לשמירת המרחק בהתגוננות מפני העברת הנגיף, אולם "יש ראיות לכך שבתנאים מסויימים אנשים עם קורונה הדביקו אחרים שהיו במרחק של יותר משני מטרים מהם".

בהודעה שפרסם ביום שני, מסר המרכז האמריקני כי על בסיס הידע המדעי הנוכחי, אנשים מצויים בסיכון גדול יותר להידבק בקורונה ככל שהם שוהים זמן רב יותר ובקירבה גדולה יותר לאדם הנושא את הנגיף. ההדבקה בדרך זו מתבצעת באמצעות טיפות נשימתיות הנפלטות מנשא הקורונה; טיפות אלו נעות בהדרגה אל הקרקע עד למרחק של שני מטרים, והכמות המדבקת של הנגיף בהן יורדת ככל שהזמן חולף. עם זאת, מחקרים חדשים מלמדים כי ההדבקה יכולה להתבצע גם באמצעות רסיסים זעירים (אירוסולים) של הנגיף, שמסוגלים לנוע למרחק של יותר משני מטרים ולהישאר באוויר זמן רב יותר. הדבקה זו יכולה להתרחש גם לאחר שנשא הקורונה עזב כבר את המקום.

ב-CDC ציינו, כי ההדבקות באמצעות רסס "התרחשו במקומות סגורים, שלא היו מאווררים כראוי. לעיתים קרובות האדם הנגוע בנגיף נשם בכבדות, למשל בעת שירה או אימון". עוד צוין, כי על פי הנתונים הקיימים, ההדבקה בנגיף דרך מגע קרוב עם נשא קורונה נפוצה יותר מאשר בהדבקה באמצעות רסס אווירי.

בשורה התחתונה, ה-CDC לא שינה בשלב זה את ההנחיות להתגוננות מפני הקורונה: שמירה על מרחק של שני מטרים; עטיית מסכה, המכסה הן את הפה והן את האף; רחיצת ידיים במים ובסבון לעיתים קרובות, או כתחליף חיטוין בתמיסה המכילה אלכוהול בריכוז של 60% לפחות. בנוסף, יש להימנע משהייה בחללים סגורים וצפופים, ולוודא כי הם מאווררים כיאות: "ככלל, הימצאות בחוץ ובחללים עם אוורור טוב מפחיתה את הסיכון".

תגיות:נגיף הקורונההדבקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה