חדשות בארץ

כתב אישום: חדר מרצועת עזה לישראל כדי לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל

תושב הרצועה, בן 24, מואשם בירי טילים לעבר ישראל ובחדירה לשטחה כשעל גופו מטען חבלה במטרה לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, ארכיון (צילום: גילי יערי, פלאש 90)כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, ארכיון (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד חבר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות – סאלם אבו דאהר, בן 24.

אבו דאהר, תושב רצועת עזה, ביצע ירי טילים לעבר ישראל. לפני כחודש הוא חדר לשטח ישראל באזור כיסופים במטרה לבצע פיגוע נגד כוחות צה"ל, כשעל גופו מטען חבלה במשקל של כ-8 ק"ג וסכין.

על פי פרטי כתב האישום, אבו דאהר התגייס בשנת 2017 לגדודי נאסר סלאח א-דין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות. לאחר כשנה, הוא היה חבר במשך מספר חודשים בפלג צבאי של הג'יהאד האסלאמי, ולאחר מכן, עד מעצרו, חזר לחברות ולפעילות בוועדות ההתנגדות.

בדצמבר 2017, מספר ימים לאחר שנשיא ארצות ברית, דונאלד טראמפ, הכריז על הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל, פנה פעיל קסאם לאבו דאהר, והציע לו לשגר טילים לעבר ישראל, על מנת לפגוע באזרחים ישראלים ולגרום למותם. הנאשם נענה בחיוב להצעה. במסגרת הקשר, בשתי הזדמנויות שונות הוא ופעילים נוספים הכינו טילים מסוג 107, הפעילו משגר באמצעות טיימר וירו את הטילים לעבר ישראל.

עוד עולה מכתב האישום, כי סמוך למאי השנה, החליט אבו דאהר לבצע פיגוע על גדר המערכת באזור כיסופים, במטרה להיות שהיד, ובהמשך הצטרפו לתוכנית שניים משותפיו. הוא הצטייד במטען חבלה, עבר אימונים ותצפת על האזור המתוכנן לביצוע הפיגוע. שבוע לפני מעצרו הוא לבש את המטען על גופו, אך הבחין במזל"ט צה"ל שמתצפת מהאוויר, התחבא במטע הזיתים והחליט להמתין עם ביצוע תוכניתו.

ב-2 בספטמבר לבש אבו דאהר שוב את המטען, ששקל כ-8 ק"ג. המטען היה מחובר לגופו ברצועות, כדי שלא ייראה כי הוא מחזיק בחפץ חשוד. את המצבר, באמצעותו תכנן לפוצץ את המטען, הניח בואדי סמוך. למטען חוברה סכין. הוא נטל עימו גם נפץ וכבל, כשהתוכנית הייתה לחבר אותם למטען לאחר שיעבור את הגדר, להניח את המטען מצדה המזרחי של הגדר, שם עוברים חיילי צה"ל, לחזור לעבר המצבר, ומשם לפוצץ את המטען. שני שותפיו היו אמורים להישאר מאחור, לתצפת ולירות לעבר כוחות צה"ל במקרה של עימות.

אבו דאהר הגיע בשעות הערב לגדר, וחצה אותה דרך פרצה על מנת להטמין את המטען אותו נשא על גופו, בעזרת הסכין. אז גילה, כי הכבל ונפץ שהיו מחוברים למטען ככל הנראה נפלו בדרך. כוחות צה"ל הבחינו בו מגיע לגדר, והתקרבו לעברו. אבו דאהר, ששמע את קולות החיילים, זרק את המטען והסתתר, אך הכוח שהגיע למקום הצליח לאתר אותו ולעוצרו, כשבסמוך אליו אותרו המטען והסכין.

כתב האישום מייחס לאבו דאהר ארבעה אישומים בגין ביצוע עבירות של ניסיון לרצח המהווה מעשה טרור, קשירת קשר לפשע (מעשה טרור), הסתננות מזוינת, וכן עבירות לפי חוק המאבק בטרור של חברות בארגון טרור, אימונים צבאיים, הכנה למעשה טרור, עבירות נשק ועוד, וזאת במטרה לפגוע בבטחון מדינת ישראל. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

תגיות:רצועת עזהטרורכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה