חדשות בריאות

דוח אמ"ן: חולי קורונה שהחלימו עלולים לסבול מסיבוכים ומנזקים מתמשכים

אנשי מרכז המידע והידע, המופעל על ידי אמ"ן, מזהירים כי מחלימים רבים מקורונה עלולים לסבול במשך חודשים מתסמינים ומסיבוכים מתמשכים במערכות גוף שונות: "יש להקדיש מאמצים לבלימה של היקף התחלואה בקרב כלל שכבות הגיל, לרבות בקרב צעירים ובריאים"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

דוח חדש, שפורסם היום (שלישי) על ידי מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, מלמד כי תסמיני הקורונה עלולים להימשך חודשים רבים גם לאחר שהמחלה חלפה, וזאת ללא קשר בהכרח לגילו ולמצבו הבריאותי הבסיסי של החולה. על פי הערכות שונות, קרוב לשליש מכלל המחלימים – ביניהם גם כאלו שסבלו ממחלה קלה בלבד – סובלים מסיבוכים ומתסמינים מתמשכים כלשהם, אף חודשים לאחר החלמתם.

לפי חלק מהמחקרים, כ-10% מהמחלימים שהוגדרו כחולים במצב קל המשיכו לסבול מתסמינים כחודש לאחר החלמתם, וכ-5% דיווחו על תסמינים גם כעבור חודשים רבים. התסמינים עשויים להשתפר עם הזמן, אך אצל חלק מהמחלימים המהלך עשוי להיות גלי ומתמשך.

כותבי הדוח מדגישים, כי המידע אודות היקפן, חומרתן ומשכן של התופעות השונות עדיין חלקי וראשוני, ונדרש מחקר קליני ייעודי נוסף בנושא הממשיך להתקיים בימים אלו ברחבי העולם. עם זאת, מהמידע הקיים עד כה עולה מגוון רחב של נזקים מתמשכים במערכות גוף שונות, ביניהן: מערכת העצבים, המערכת הקרדיו-וסקולרית (לב) ומערכת הנשימה.

בסיכום הדוח נכתב: "מעבר להשלכות שסיבוכים ונזקים אלו טומנים לפרטים אשר החלימו מהמחלה – לאור היקף התחלואה הנרחב בארץ, סיבוכים מתמשכים אלו עלולים לטמון בחובם השלכות ניכרות על בריאות הציבור, ואף השלכות כלכליות כבדות משקל על המשק, גם אם שכיחותם נמוכה. לפיכך, יש להקדיש מאמצים לבלימה של היקף התחלואה בקרב כלל שכבות הגיל, לרבות בקרב צעירים ובריאים".

כמו כן, אנשי אמ"ן ממליצים "לקדם הסברה ציבורית בנושא, בה יושם דגש על המסר כי מחלת הקורונה עלולה לגרום לנכויות ארוכות טווח גם בקרב צעירים ובריאים, ולפיכך על כולם להתגונן מפני הידבקות בנגיף".

 

תגיות:נגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה