חדשות בארץ

חדשות החג: טראמפ אושפז בבית חולים, מניין הנפטרים עלה ל-1,679

השר אסף זמיר התפטר מהממשלה, שר הביטחון בני גנץ הנחה את שר המשפטים לפתוח בהליכים למינוי פרקליט מדינה קבוע, ובליכוד תקפו: "ניסיון נואש של כחול לבן לקושש קולות משמאל". כל מה שחשוב לדעת

אא

אופטימיות זהירה: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אושפז אמש (שבת) בבית החולים הצבאי וולטר ריד שבמרילנד, לאחר שחש עייפות וחום גופו עלה, בעקבות הידבקותו בנגיף הקורונה. הרופא של הבית הלבן, ד"ר שון קונלי, עדכן הערב כי במצבו של הנשיא חל שיפור.

בהצהרה שמסרו בפתח בית החולים, אמרו רופאיו של הנשיא בן ה-74 כי מצבו "טוב מאוד", וכי הוא אינו מקבל כרגע טיפול בחמצן: "הנשיא מקבל טיפול רב-שכבתי. הוא במצב רוח טוב. אנחנו משגיחים מקרוב אחרי כל סיבוך אפשרי של המחלה או של הטיפולים". לדבריהם, הפינוי לבית החולים נעשה כצעד של זהירות. קונלי ציין, כי טראמפ אובחן כחולה קורונה לפני 72 שעות. הוא הביע שביעות רצון מהתקדמותו של טראמפ, אולם הבהיר כי קשה לומר בשלב זה מתי ישוחרר מבית החולים.

לפני פינויו לבית החולים במסוק צבאי, פרסם טראמפ הצהרה מצולמת בה הודה על התמיכה שהוא מקבל מהציבור: "אני חושב שמצבי טוב מאוד, אבל אנחנו הולכים להבטיח שהדברים יהיו בסדר. הגברת הראשונה במצב טוב מאוד. תודה רבה לכולכם, אני מעריך זאת, לעולם לא אשכח זאת". בסוכנות הידיעות AP דווח הערב, כי בטרם פונה לבית החולים קיבל טראמפ טיפול בחמצן.

החלמה מהירה: מנהיגים מרחבי העולם שלחו בסוף השבוע איחולי החלמה לנשיא טראמפ ולרעייתו מלניה, בעקבות הידבקותם בקורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אתמול בטוויטר: "כמו מיליוני ישראלים, שרה ואני חושבים על הנשיא טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ, ומאחלים לחברינו החלמה מלאה ומהירה". ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, כתב: "איחוליי הטובים ביותר לנשיא טראמפ ולגברת הראשונה. מקווה שתהיה להם החלמה מהירה מהנגיף".

סגן הנשיא של ארצות הברית, מייק פנס, מזכיר המדינה מייק פומפאו ושר האוצר סטיב מנוצ'ין עברו בדיקת קורונה, ונמצאו שליליים. גם בתו של הנשיא, איוונקה טראמפ, ובעלה ג'ארד קושנר נבדקו לנגיף, והבדיקה חזרה שלילית.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, נבדק אף הוא לקורונה, וזאת לאחר ששהה בקרבתו של טראמפ במהלך העימות ביניהם. הבדיקה יצאה שלילית. ביידן שלח בשמו ובשם אשתו ג'יל איחולי החלמה לזוג הנשיאותי: "ג'יל ואני שולחים את מחשבותינו לנשיא טראמפ ולגברת הראשונה מלניה טראמפ להחלמה המהירה. נמשיך להתפלל לבריאותם וביטחונם של הנשיא ומשפחתו".

1,679: משרד הבריאות עדכן בצאת השבת, כי אתמול אובחנו 7,024 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 62,062, ושיעור הבדיקות החיוביות הסתכם בכ-11.8%.

נכון להערב, בישראל 71,908 חולים פעילים, מתוכם 1,568 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מצבם של 839 חולים מוגדר קשה, ביניהם 224 מונשמים. 317 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה, אובחנו 263,983 נדבקים, מתוכם החלימו 190,397. מחצות נפטרו 19 חולים נוספים, ומניין הנפטרים עלה בכך ל-1,679.

חרד למדינה: שר התיירות אסף זמיר הודיע אתמול (שישי) ליו"ר מפלגת כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, על התפטרותו מהממשלה. בפוסט שכתב בפייסבוק מתח זמיר ביקורת נוקבת על ראש  הממשלה בנימין נתניהו: "אני חרד למדינה. חרד שהיא על סף שבר מוחלט. וברור לי שזה לא ישתנה כל זמן שנתניהו הוא ראש הממשלה".

"לאחר ארבעה חודשים וחצי כחבר בממשלה אני קובע בצער, כי משבר הקורונה על השלכותיו הנוראיות נמצא במקרה הטוב במקום השני בסדר העדיפויות של ראש הממשלה. השיקולים האישיים והמשפטיים הם אלה שעומדים בראש מעיניו של נתניהו. זה ניכר בכל צעד ושעל", הוסיף זמיר וטען.

על פי החלטתו של גנץ, את מקומו של זמיר כשר התיירות תמלא השרה אורית פרקש הכהן. השר מיכאל ביטון, המכהן כשר במשרד הביטחון, יחליף את פרקש הכהן בתפקיד השר לנושאים אסטרטגיים. פרקש הכהן תתפטר מתפקידה כחברת כנסת, ובכך תישאר חברת הכנסת הילה שי וזאן בתפקידה.

השר מיכאל ביטון הגיב על התפטרותו של זמיר: "‏אסף זמיר הוא אח וחבר, ואני כואב את יציאתו מהממשלה. אבל כל מי שחושב שזה מקדם אותנו למדינה שפויה – טועה בענק. התפטרות של כחול לבן מהממשלה תשאיר כאן ממשלת מעבר, לשמחת רבים, שתעשה מה שהיא רוצה במדינה בחצי השנה הקרובה עד לכינון ממשלה חדשה (ספק). את זה לא נאפשר. דווקא בימים קשים כאלה".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "אסף זמיר לא רק התפטר, הוא גם הציב כתב אישום חמור מול כל מי שנשאר בממשלה הזו רגע אחד נוסף ומחזיק את נתניהו על כסאו. גנץ ואשכנזי, אתם לא משרתים את ישראל בממשלה, אתם משרתים את נתניהו. הגיע הזמן שתקומו ותתפטרו".

"בורח מהמערכה": בתגובה להתפטרותו של זמיר, אמרו בליכוד כי "בדיוק בשעה שראש הממשלה נתניהו הוביל דיון רב-משתתפים עם ראשי הציבור החרדי כדי להילחם בקורונה, אסף זמיר בורח מהמערכה רק כדי לקושש קולות בבחירות המקומיות בתל אביב. הוא זה שעוסק בפוליטיקה קטנה, בשעה שראש הממשלה נתניהו נאבק מסביב לשעון למען הצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל".

"כחול לבן צריכים להחליט אם הם עובדים באחדות מתוך הממשלה שנלחמת בקורונה, או שהם ממשיכים לייצר תוהו ובוהו בתוך הממשלה ובכך פוגעים בפעולות הנדרשות לטובת אזרחי ישראל", לשון תגובת הליכוד.

"מי שלא מתאים לו – שיקבע מועד לבחירות": זמן קצר לאחר התפטרותו של זמיר, אמר שר הביטחון גנץ כי קיבל "בהבנה ובכאב" את הודעתו, ומסר כי הורה לשר המשפטים אבי ניסנקורן להתחיל ב"הליכי מינוי מואצים" למינוי פרקליט מדינה קבוע.

"בשבועות האחרונים ניהלנו שיחות ארוכות וכנות, אשר ביטאו את רחשי הלב המשותפים לרבים בממשלה, בכנסת ובכל בית ובית בישראל", כתב גנץ בפייסבוק. "רצינו אחדות, אך זו לא הממשלה לה ייחלנו. מדינת ישראל מתמודדת עם משבר עמוק וקשה. משבר בריאותי אך לצידו ובעוצמתו משבר אמון בין ההנהגה לאזרחי המדינה".

גנץ הוסיף, כי משבר האמון "נובע בראש ובראשונה מהיעדר דוגמה אישית, ומחשש אמיתי הנובע מכך שעיסוק באינטרסים פוליטיים גובר על הדאגה לבריאות הציבור ולפרנסתם של מיליוני בתי אב החרדים, ובצדק, לגורלם ולעבודתם. היעדר היציבות ותחושת איבוד השליטה בניהול המגפה מחייבים השבת סדרי השלטון".

"אי אפשר עוד להמשיך את הכאוס המשבש מדי יום את חייהם של עשרות אזרחים ותיקים וצעירים. אי אפשר להמשיך להתייחס באדישות לטרגדיות הפוקדות מדי שבוע מאות משפחות המאבדות את יקיריהם, ואת החרדה של עשרות אלפי נדבקים בכל חודש".

"כדי לאפשר את השבת השליטה וסדרי השלטון הוריתי לשר המשפטים לפתוח בהליכי מינוי מואצים אך על פי הנהלים הסדורים של פרקליט מדינה קבוע, ואני קורא לפתיחתו של תהליך למינוי מפכ"ל משטרה קבוע. גם משטרת ישראל זקוקה בייחוד ברגעים אלו ליציבות ארגונית החיונית לתפקודה. שום שיקול אחר אינו יכול לבוא עוד במקום טובת המדינה, ושמירת בטחונם ובריאותם של אזרחיה".

"נסיון הפגיעה בחייהם של מפגינים לצד הפרעות סדר כנגד פקחים ושוטרים מחייבים אותנו כממשלה להשיב את תחושת התפקוד והשליטה. כשר הביטחון וכיו"ר כחול לבן, לא אאפשר עוד את המשך הכאוס והטלטלה כל עוד אני בתפקיד".

"אנחנו במלחמה. כאיש צבא, כלוחם וכחייל איני מכיר את מושג הפסקת המשימה, ולכן חבריי ואני נילחם על השבת הסדר והיציבות ועל שמירת המשטר הדמוקרטי מפני אלו הזוממים להחריבו. הצטרפנו לממשלה שתפקידה למגר את הקורונה, ולא את הדמוקרטיה או את שלטון החוק. מי שזה לא מתאים לו, שיקבע מועד לבחירות", חתם שר הביטחון את דבריו.

לאחר הודעתו של גנץ, מסר שר המשפטים ניסנקורן: "לציבור הישראלי מגיעה מערכת חוק עצמאית ומקצועית, בהרכב מלא. זה חיוני בשגרה וקריטי בשעת חירום. יחד עם שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, ושר החוץ גבי אשכנזי, החלטנו להוציא לדרך את ועדות האיתור למינוי פרקליט מדינה ולתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-מנהלי). אין כל סיבה עניינית לעכב את איוש התפקידים המהותיים האלו. אני סמוך ובטוח שוועדות האיתור הבלתי תלויות יבחרו באנשים מצוינים".

"ניסיון נואש": בליכוד פרסמו תגובה חריפה על הודעתו של גנץ, בה נאמר: "בשיאו של משבר הקורונה, כשאזרחי ישראל יושבים בסגר בבית ומייחלים לאחדות ערב סוכות, כחול לבן משחקים משחק פוליטי על גבם של אזרחי ישראל בניסיון נואש לקושש קולות משמאל ולמנוע את קריסתם בסקרים".

"שר התיירות מתפטר, יושבת ראש ועדה בכנסת מפגינה נגד הממשלה וכחול לבן מפרים את ההסכם הקואליציוני שקובע שיש להקים ועדת מינויים בהסכמה, דבר שהליכוד דורש לעשותו מיום הקמת הממשלה. כחול לבן יושבים בממשלה ופועלים נגד הממשלה. הגיע הזמן שהם יחליטו אם הם נלחמים במחלה או נלחמים בממשלה".

יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, בירך על התפטרותו של זמיר ותקף את כחול לבן: "במקום לתת כתף ולסייע לראש הממשלה במאבק בנגיף הקטלני, כחול לבן ממשיכים לפגוע בפעולות הממשלה ולגרום לאי יציבות בקואליציה. בזמן שראש הממשלה נתניהו עסוק בניהול המשבר הגדול ביותר בתולדות המדינה, בוחר גנץ לעסוק במינויים ולנסות לגרור את ישראל לבחירות. אני ממליץ לחברי כחול לבן להתאפס על עצמם, או ללכת בעקבות זמיר ולאפשר לליכוד להנהיג".

"לא יהיו הקלות": ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול הערכת מצב מיוחדת בנושא התפשטות נגיף הקורונה במגזר החרדי, בהשתתפות ראשי הערים ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, רכסים, ביתר עילית ואלעד. בדיון השתתפו גם שר הפנים אריה דרעי, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, חבר הכנסת משה גפני, וכן מנכ״ל משרד הבריאות, ראש המל"ל, פרויקטור הקורונה, ממונה הקורונה במגזר החרדי ובכירים נוספים.

"ראש הממשלה אמר כי לא יהיו הקלות, והנחה לחזק את הרשויות המקומיות בטיפול במלחמה בקורונה, יחד עם השר דרעי, באמצעות סיוע ממשלתי", נמסר מלשכת נתניהו. "כמו כן דנו בצעדים נוספים לבלימת התפשטות המגפה. ראש הממשלה ביקש מראשי הערים והרשויות לצאת בקריאה לציבור לשמור בקפדנות יתרה אחר הנחיות וכללי משרד הבריאות ולא להתקהל".

תגיות:הליכודדונלד טראמפאסף זמירכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה