חדשות בארץ

דיווח במנאמה: ראש המוסד יוסי כהן ביקר בבחריין

סוכנות הידיעות הרשמית של בחריין דיווחה, כי כהן נפגש עם ראש המודיעין ועם ראש האגף לביטחון אסטרטגי במדינה, ודן עמם בכינון היחסים בין שתי המדינות

כהן (צילום: פלאש 90)כהן (צילום: פלאש 90)
אא

סוכנות הידיעות הרשמית של בחריין דיווחה היום (חמישי), כי ראש המוסד יוסי כהן ביקר אתמול במדינה.

על פי הדיווח, כהן נפגש עם ראש המודיעין של בחריין, עאדל בן ח'ליפה אל-פאדל, ועם ראש האגף לביטחון אסטרטגי, אחמד בן עבד אל-עזיז אאל ח'ליפה. הבכיר הישראלי דן עם בני שיחו בכינון היחסים בין ישראל ובחריין ובנושאים בעלי עניין משותף. בשיחות הודגשה חשיבותה של הצהרת השלום בין שתי המדינות, שנחתמה לפני כשבועיים בטקס בבית הלבן. הצדדים ציינו, כי ההצהרה תתרום באופן משמעותי לקידום היציבות באזור, ותפתח אופקים לשיתוף פעולה בין שתי המדינות.

בשבוע שעבר שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו בטלפון עם יורש העצר של בחריין, הנסיך סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה. מטעמו של נתניהו נמסר לאחר מכן כי השיחה הייתה "יוצאת מן הכלל, מאוד ידידותית. חזרנו על העקרונות של הסכמי אברהם, ודיברנו איך אנחנו בעצם יוצקים תוכן מהיר להסכמים בין בחריין לישראל, הופכים את השלום הזה – שלום כלכלי, שלום טכנולוגי, שלום תיירותי, שלום בכל אחד ואחד מהתחומים הללו, ואתם תשמעו על הצעדים המעשיים בקרוב מאוד".

סוכנות הידיעות הבחריינית מסרה, כי השניים דנו בשיחתם בתחומי שיתוף הפעולה הבילטרלי בין שתי המדינות ובהתפתחויות במישור האזורי והבין-לאומי. יורש העצר הדגיש בשיחה את החשיבות שבחיזוק הביטחון והשלום הבין-לאומי ובהמשך המאמצים לתמיכה בשלום, ביציבות ובשגשוג. הוא ציין, כי חתימתה של הממלכה על הצהרת השלום מחזקת את ביסוס יסודות הביטחון, היציבות והשגשוג באזור.

כזכור, בטקס בבית הלבן חתם נתניהו עם שר החוץ האמירתי, עבדאללה בן זאיד, על חוזה שלום בין ישראל והאמירויות, ובנוסף על "הצהרה לשלום, שיתוף פעולה ויחסים קונסטרוקטיביים, דיפלומטיים וידידותיים" עם בחריין, באמצעות נציגה, שר החוץ עבד א-לטיף א-זיאני. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צירף את חתימתו למסמכים.

בפתח ההצהרה הישראלית-בחריינית נכתב כי מלך בחריין, חמד בן עיסא בן סלמאן אאל ח'ליפה, וראש הממשלה "הסכימו לפתוח עידן של ידידות ושיתוף פעולה בחתירה למזרח תיכון יציב, בטוח ומשגשג, לתועלת כל המדינות והעמים באזור. ברוח זו, ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ עבד א-לטיף א-זיאני נפגשו בוושינגטון היום, בהזמנתו של הנשיא דונלד טראמפ, כדי לאמץ את העקרונות של הסכמי אברהם ולפתוח פרק חדש של שלום".

עוד צוין, כי ראש הממשלה ושר החוץ הבחרייני "הסכימו לכונן יחסים דיפלומטיים מלאים, לקדם ביטחון בר קיימא, להימנע מאיומים ומשימוש בכוח, וכן לקדם דו קיום ותרבות של שלום. ברוח זו, הם אישרו שורה של צעדים כדי להתחיל פרק חדש זה ביחסים". על פי נוסח ההצהרה, בחריין וישראל סיכמו כי יפעלו בשבועות הקרובים לקדם הסכמים במגוון תחומים, וכן "להגיע להסכם על פתיחה הדדית של שגרירויות".

בדומה לחוזה השלום עם האמירויות, ההצהרה לשלום עם בחריין כוללת התייחסות כללית בלבד לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ללא אזכור פתרון שתי המדינות: "הצדדים דנו במחויבותם המשותפת לקדם שלום וביטחון במזרח התיכון, תוך הדגשת החשיבות של קידום חזון 'הסכמי אברהם', הרחבת מעגל השלום; הכרה בזכות של כל מדינה לריבונות ולחיים בשלום וביטחון, והמשך המאמצים להשגת פתרון צודק, כולל ובר קיימא לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

לצפייה במסמך הצהרת השלום עם בחריין

תגיות:יוסי כהןבחריין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה