חדשות בריאות

אדלשטיין: "ביקשתי מפרופ’ גמזו להישאר, מקווה שיסכים"

בריאיון לגלי צה"ל, אמר שר הבריאות כי ביקש מפרויקטור הקורונה להמשיך בתפקידו: "אני מיניתי אותו, ואני גם אמנה את הפרויקטור הבא במידה ופרופ' גמזו ירצה לחזור לאיכילוב". על ההגבלות: "מקווה שאחרי ה-14 באוקטובר נוכל להכניס שינויים חיוביים במתכונת הסגר. זה תלוי מאוד בהתנהלות הציבור"

אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (חמישי), כי ביקש מממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לשקול ולהישאר בתפקידו: "אני מקווה שיסכים", אמר בריאיון לגלי צה"ל.

ברקע הדיווחים על שמותיהם של מועמדים להחליף את גמזו – ביניהם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, ופרופ' גבי ברבש – אמר אדלשטיין: "איתי אף אחד לא דיבר על כך. אני רוצה לומר בצורה פשוטה וקצרה: אני מיניתי את הפרויקטור הנוכחי המצוין, לאחר חיפושים ארוכים, ואני גם אמנה את הפרויקטור הבא במידה ופרופ' גמזו ירצה לחזור לאיכילוב ב-1 בנובמבר".

"אני רואה כל יום כותרת אחרת בעיתון. עוד לא החלטתי, אני עדיין חושב שאולי פרופ' גמזו יבחר בכל זאת להישאר – אם לא, יימצא לו מחליף", הוסיף השר.

בתשובה לשאלה מתי יסתיים הסגר, אמר אדלשטיין: "לא רק שאני לא יודע לומר, אף אחד לא יודע לומר. אבל אני מקווה שאחרי ה-14 באוקטובר נוכל להכניס שינויים חיוביים במתכונת הסגר. זה תלוי מאוד בהתנהלות הציבור. אנחנו מצפים, שכולם יבינו שמדובר במלחמה של כולנו באויב משותף".

אדלשטיין הדגיש, כי היציאה מהסגר תהיה הדרגתית: "בחצי שנה או בשנה הקרובה נחיה בצל הקורונה. נצטרך להתרגל לעניין הזה. כנראה שלא יהיה הוקוס פוקוס על מנת שנגמור עם הסיפור הזה פעם אחת ולתמיד. זו אולי הייתה הטעות או חוסר ההבנה בסיבוב הקודם".

בנוגע לפתיחתה של מערכת החינוך בתום הסגר, אמר השר: "אנחנו מבינים היטב את התלות ההדדית בין החזרת האנשים למקומות העבודה לבין החינוך לפחות בגנים ובכיתות הנמוכות. הצעדים האלו יצטרכו להיעשות מאוד בזהירות, במקביל ובהדרגה. צריך להבין שזו מלחמת אין ברירה שנכפתה עלינו, ואנחנו חייבים לנצח".

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה