חדשות בריאות

גנץ: "לא מתנצל על ההחלטה להגביל את ההפגנות"

שר הביטחון בני גנץ דחה את הביקורת על הסכמתו להגבלת ההפגנות, וקרא לציבור להישמע להנחיות הסגר: "ונשמרתם לנפשותיכם מאוד, זה לא יהיה סוכות רגיל"

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, דחה הבוקר (חמישי) את הביקורת על מפלגתו, בעקבות החלטת הממשלה להגביל את ההפגנות. "אני לא מתנצל בפני אף אחד", אמר בריאיון לירון דקל וחיים לוינסון בכאן ב'. "ההחלטה כואבת גם לי, אבל מה שעשיתי הוא בתחום מה שאני מאמין בו. לא שלא צריך הפגנות, אבל כרגע זה מה שצריך לעשות".

גנץ הדגיש, כי ישראל נמצאת "במצב חמור מאוד" מבחינה רפואית: "יש למעלה מ-8,000 נדבקים. לא מנענו את ההפגנות, אלא הגבלנו אותן בהתאם לסיטואציה החמורה הזו. אני לא אוהב לראות רחבת הפגנות ריקה, ואני לא אוהב לראות את רחבת הכותל ריקה. ברגע שנצא מהסגר החמור – נוכל לשחרר את היכולת להפגין בקהל מעט יותר גדול, וגם זאת בכפוף להנחיות הדרגים המקצועיים".

"אני מאוד מכבד את המפגינים", הוסיף שר הביטחון. "אלה אנשים נהדרים, שנאבקים על מה שהם מאמינים. אני רק מרים דגל ואומר: זה יחזור – כרגע צריך שיהוי והתאמה בעניין הזה".

"הסתובבתי ברחבי הארץ, וראיתי את היקף התנועה של האנשים ברחוב – זה נראה לי רחב מדי, מעבר למה שסיכמנו. אני קורא לציבור: זה לא צחוק, צריך לקחת את ההנחיות ברצינות, הן מצילות חיים. אני חוזר וקורא לציבור – למפגינים מצד אחד ולציבור החרדי, מנהיגיו ורבניו: ונשמרתם לנפשותיכם מאוד. זה לא יהיה סוכות רגיל, אין מה לעשות – צריכים להישמע להנחיות".

גנץ התייחס לדיווחים על העימות בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמש בישיבת הקבינט: "לא כל דבר זה חילופי קולות. ראש הממשלה חשב שצריכים לשקול להדק את הסגר, ואני חשבתי שלא נכון כי יש הנחיות לכאן ועכשיו. זה בסדר גמור שיש חילוקי דעות ויש ויכוחים".

בנוגע לפרק הזמן בו יימשך הסגר, אמר גנץ: "אני מקווה שזה יהיה קצר ככל האפשר. אני לא רואה את זה פחות מכמה שבועות, מקווה שלא רבים מדי. אנחנו נעקוב משבוע לשבוע, אבל אני לא רואה את זה נגמר בשבועיים-שלושה הקרובים. נצטרך לעשות צעדי פתיחה מאוד מבוקרים וזהירים".

שר הביטחון ציין כי היציאה מהסגר הקודם נעשתה "רחב מדי, מהר מדי, ללא בקרה מספקת, וטוב שאנחנו מפעילים עכשיו אסטרטגיה של בלימה. בזמן של הסגר, נמשיך לבנות את יכולות קטיעת שרשרות ההדבקה".

הממשלה אישרה הלילה את התקנות להגבלת ההפגנות. על פי התקנות, שתוקפן למשך שבעה ימים, היציאה מהבית לצורך השתתפות בהפגנה תהיה מותרת עד למרחק של 1,000 מטרים בלבד, בדומה להגבלה החלה על כל יציאה ממקום המגורים, ובכלל זה לצורך תפילה או טקס דתי. במרחב הציבורי לא תתקיים התקהלות – לרבות בהפגנה, תפילה או בטקס דתי – שמספר המשתתפים בה עולה על המותר (20 איש), ולא נשמר מרחק של שני מטרים בין המשתתפים. בסמכותו של שוטר להורות על פיזור ההתקהלות או על שמירת מרחק של שני מטרים בין המשתתפים, וככל שמסרב אדם להוראה זו – להטיל קנס על ההפרה או לעשות שימוש בכוח סביר כדי לפזר את ההתקהלות. התקנות יובאו לדיון היום בוועדת החוקה.

תגיות:בני גנץנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה