חדשות בריאות

עימות בקבינט: נתניהו דרש להדק את הסגר, גנץ התנגד

ראש הממשלה נתניהו דרש בקבינט הקורונה לצמצם את מרחק היציאה מהבתים, העומד כעת על 1,000 מטרים, אולם שר הביטחון גנץ התנגד: "אתם משגעים את הציבור". נתניהו אמר, כי היציאה מהסגר תהיה איטית והדרגתית, ויכולה להימשך גם "חצי שנה עד שנה". הוא הנחה להיערך לתרחיש קיצוני, בו מערכת הבריאות תיאלץ לטפל ב-5,000 חולים קשים במהלך החורף

נתיהו וגנץ, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתיהו וגנץ, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

עימות חריף פרץ הערב (רביעי) במהלך ישיבת קבינט הקורונה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ, לאחר שנתניהו דרש להדק את הסגר ולצמצם את מרחק היציאה מהבתים העומד כעת על קילומטר.

גנץ הביע את התנגדותו להצעותיהם של השרים מירי רגב ויובל שטייניץ, כי יש לצמצם את המרחק לטווח שבין 200 ל-500 מטרים: "אתם משגעים את הציבור", אמר. נתניהו הגיב בזעם: "אתה לא תגיד שאנחנו משגעים את הציבור". לדבריו, הסגר בצורתו הנוכחית אינו עובד. גנץ טען מנגד כי ההידוק לא יעזור, ויש להתמקד בהסברה ובשכנוע.

במהלך הדיון הבהיר נתניהו, כי בניגוד לגל הראשון היציאה מהסגר תתבצע באיטיות ובהדרגה, וייתכן כי תימשך גם "חצי שנה עד שנה". הוא הנחה להיערך לתרחיש קיצוני, בו מערכת הבריאות תיאלץ לטפל ב-5,000 חולים קשים במהלך החורף. בנוסף, הוא הורה להתכונן לטיפול ב-1,500 חולים קשים בטווח הקצר.

נתניהו בעדכון לציבור (מתוך הטוויטר שלו)

על פי הנתונים שהוצגו לשרים, קצב ההכפלה של מספר הנדבקים החדשים ליום עומד על 26 ימים, ומקדם ההדבקה R הינו 1. ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר כי שיעור הבדיקות החיוביות במגזר החרדי עומד כעת על 28.6%, לעומת 13.4% במגזר הערבי ו-11.9% באוכלוסייה הכללית.

גמזו הציג תרחישים שונים באשר למספרי החולים הקשים בעוד שישה ימים – אלו צפויים לנוע בין 826 חולים קשים בתרחיש האופטימי ל-1,090 חולים קשים בתרחיש הפסימי. התפוסה הנוכחית של מיטות הקורונה בבתי החולים עומדת על 85%, כאשר בשלושה בתי חולים היא חצתה כבר את ה-100%. גמזו ציין, כי עד ה-5 באוקטובר צפויים להתווסף למערך האשפוז בבתי החולים 750 מיטות, ועד ה-15 באוקטובר – 750 מיטות נוספות.

ממונה הקורונה הציע להגדיל באופן משמעותי את הקנסות המושתים על מי שמפרים את ההנחיות למאבק בנגיף. ההצעה כוללת את הכפלת הקנס על בתי עסק ומקומות ציבוריים שפתיחתם נאסרה בתקנות – מ-5,000 ל-10,000 שקלים; הטלת קנס של 50,000 שקלים על קיום אירועים מרובי משתתפים או פתיחת מוסדות חינוכיים בניגוד לתקנות – פי עשרה מהקנס הנוכחי בסך 5,000 שקלים; וכן הכפלת הקנס על אי עטיית מסכה (מ-500 ל-1,000 שקלים) ועל הפרת חובת בידוד (מ-5,000 ל-10,000 שקלים).

שר האוצר ישראל כ"ץ העלה בישיבה את הדרישה להחזיר את המגזר הפרטי שאינו מקבל קהל לפעילות מיד לאחר סוכות ב-50% היקף פעילות, וכעבור שבועיים נוספים לפעילות מלאה בהתאם לתו הסגול ולתוכנית הלב הפועם. הוא הוסיף כי החינוך לגיל הרך יוכל להיפתח לאחר סוכות, בהתאם לנתוני התחלואה, במתכונת שפעל בעבר, וזאת לדבריו בשל העובדה שלא שימש כמקור הדבקה ובשל נחיצותו לפעילות המשק. הוא ציין, כי בנוגע לשאר המשק יש לגבש תוכנית לחזרה הדרגתית לפעילות מבוקרת של ענפים מקבלי קהל – כמו המסחר, הנופש וההסעדה – וזאת בהתאם לירידה בהיקפי התחלואה.

שרי הקבינט סיכמו, כי מספר הבדיקות בבתי האבות ובמוסדות הגריאטריים יוכפל בתוך כשבועיים לכ-20 אלף בדיקות ביום, זאת לאור העלייה במספר החולים בקרב הקשישים השוהים במוסדות אלו. עוד סוכם, כי משרד הבריאות יציג בישיבה הבאה מתווה שיאפשר ביקורים של אנשים מבוגרים החיים בגפם על ידי בני משפחתם. כמו כן, הוחלט כי תינתן קדימות בתור לאזרחים ותיקים בשירותים ציבורים וצרכניים, בדגש על בנקים ורשתות שיווק מזון. השרה לשוויון חברתי וגמלאים, מירב כהן, תציג בפני השרים קמפיין הסברה ייעודי לאוכלוסייה המבוגרת. קבינט הקורונה ישוב ויתכנס ביום ראשון הקרוב.

תגיות:בני גנץנגיף הקורונהקבינט הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה