נטורופתיה ורפואה טבעית

אלה הצמחים שיסייעו לכם לאזן את רמות הסוכר בדם

איך עוזר החילבה לאיזון הסוכר, ומהם עלי הז'ימנמה? טיפים יעילים לשמירה על הבריאות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החילבה משמשת בארצות רבות כצמח מאכל ותבלין וכצמח מרפא. יש לה שימוש מסורתי נרחב כצמח בעל סגולות לטיפול יעיל במחלת הסוכרת. במחקרים פרה קליניים הדגימו פעילות היפוגליקמית ופוטנציאל להפחתה של נוירופתיה היקפית.

הפעילות ההיפוגליקמית מיוחסת לתכולת הגלקטומנאן והספונינים שבזרעים, אשר מפחיתים ספיגת גלוקוז וכולסטרול ותורמים להגברה של הפרשת מיץ מרה. בנוסף, חומצת האמינו לאוצין שהצמח מכיל הדגימה השפעה ממריצה על הפרשת האינסולין בגוף.

לזרעי החילבה השפעה מאזנת על מדדי סוכר בצום ולאחר ארוחה, וכן על מדד המוגלובין A1C. מחקרים קליניים מבוקרים הדגימו שיפור במדדי סוכר בדם אצל חולי סוכרת מסוג 1, וכן ירידה בערכי הכולסטרול והטריגליצרידים.

זרעי החילבה מזינים מאוד. הם מכילים קומפלקס ויטמינים, כמו בטא קרוטן, ויטמין C, ויטמיני B, מינרלים וחומצות אמינו. החילבה מומלצת מאוד לחיזוק כללי, לרבות בתקופת החלמה ממחלה ובתקופה שלאחר לידה. במחקר קליני שבדק השפעה של שתיית 3 כוסות של חליטה על בסיס זרעי חילבה על אמהות מיניקות, גילה שהצמח גרם להיווצרות חלב בצורה מוגברת. לכן זרעי חילבה מומלצים לטיפול בחוסר חלב אם, לתמיכה כללית בתקופת ההנקה ולחיזוק אחרי לידה.

ניתן להכין סלט חילבה מ-2 כפות זרעים טחונים גס. יש להשרות את הזרעים במים, ולהחליף 4 פעמים את המים, אחת לחצי שעה. לאחר מכן יש להוסיף שתי שיני שום, חצי חבילת כוסברה (נקייה מחרקים) וחצי כוס מים, לטחון הכל בבלנדר - והרי לכן סלט מזין וטעים, ואפילו ללא ריח.

 

ז'ימנמה

עלי הז'ימנמה נמצאים בשימוש ברפואה ההודית מזה כ-2000 שנה, לטיפול בסוכר, לתמיכה בתפקוד הלבלב ולייצור תקין של אינסולין. פעילות זו מיוחסת לתכולת הספונינים שבצמח. בנוסף, יש בצמח רכיב שמסייע בוויסות הדחף לאכילת מזונות עתירי סוכר ובהפחתת תיאבון, בשיפור ברמות השומנים הדם ובעלייה בתהליכים של הפקת אנרגיה משומנים. הוא גם מועיל לשמירה על משקל גוף תקין. את הז'ימנמה ניתן להשיג בכמוסות.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:הרבנית רחל בצריחילבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה