חדשות בארץ

השגריר פרידמן: החלת הריבונות הושעתה זמנית, לא בוטלה

בריאיון לגלי צה"ל, אמר שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, כי החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון "לא ירדה מהשולחן" לתמיד, אלא הושעתה על מנת לקדם נורמליזציה בין ישראל ומדינות ערביות נוספות והעברת שגרירויות לירושלים

פרידמן (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)פרידמן (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, אמר הבוקר (רביעי) כי החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון לא ירדה מהפרק לתמיד בעקבות הסכם השלום עליו חתמה ישראל עם איחוד האמירויות. "בהצהרה המשותפת עם איחוד האמירויות וישראל אמרנו שנשעה את הצהרת הריבונות. זה לא אומר שהיא בוטלה, זה אומר שעצרנו באופן זמני – ואני מדגיש את המלה 'זמני'", אמר בריאיון לגלי צה"ל.

"זה יכול לקחת שנה, שנתיים או יותר לפני שנחזור לנושא הזה", הוסיף פרידמן. "כרגע, ההחלטה שקיבלנו יחד עם ממשלת ישראל הוא לעשות את כל המאמצים כדי להרחיב את הפרופיל הדיפלומטי של ישראל באזור. זה כולל נורמליזציה עם מדינות המפרץ וחברות נוספות בליגה הערבית, וכן מאמצים לשכנע מדינות להעביר שגרירויות לירושלים. זה לא אומר שלא נחזור לנושא הריבונות. ההשעיה של הריבונות תימשך כל עוד נמשיך במסלול הדיפלומטי הזה, אבל היא לא ירדה מהשולחן".

בצל ההערכות לפיהן מדינות נוספות ילכו בעקבותיהן של איחוד האמירויות ובחריין וינרמלו את יחסיהן עם ישראל, פרידמן סירב לנקוב בשמן של המועמדות לעשות זאת, אולם הדגיש:"אני בטוח שיהיו עוד מדינות, ככל הנראה מספר מדינות נוספות, אך הן צריכות לדבר בשם עצמן".

שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, אמר אמש כי בחתימתה על הסכם השלום עם ישראל, הצליחה ארצו להביא להקפאת החלטת הסיפוח: "באמצעות החתימה על ההסכם, פתחנו אפשרויות רבות להגעה לשלום כולל באזור", אמר בנאום מוקלט ששודר בכינוס עצרת האו"ם. "אנחנו מקווים שהוא יספק לישראל ולפלסטינים את ההזדמנות לעסוק שוב במשא ומתן להגעה לשלום". הוא הדגיש, כי איחוד האמירויות לא שינתה את עמדתה, התומכת בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67' שבירתה מזרח ירושלים.

תגיות:ארצות הבריתיהודה ושומרוןדיוויד פרידמןנורמליזציהריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה