חדשות בריאות

נתניהו: אל תלכו לבתי הכנסת ביום כיפור, התפללו בחוץ

ראש הממשלה פנה לציבור היהודי בקריאה שלא להגיע ביום הכיפורים לבתי הכנסת אלא להתפלל בחוץ: "אנחנו בעיצומה של מלחמה עולמית. גם אם יש אלה שמפירים את ההנחיות, אל תלכו שבי אחריהם"

נתניהו, הערבנתניהו, הערב
אא
ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (מוצאי שבת) לציבור היהודי בישראל בקריאה שלא להתפלל ביום הכיפורים בתוך בתי הכנסת, וזאת בשל מגפת הקורונה: "גם אם יש אלה שמפירים את ההנחיות, אל תלכו שבי אחריהם", אמר בסרטון שפרסם ברשתות. "אני מבקש מכם מה שביקשו הרבנים, מה שביקש חברי אריה דרעי, ואני מבקש מכם, כראש ממשלת ישראל שמתפלל כל יום כיפור בבית הכנסת: אל תלכו השנה לבתי הכנסת. תתפללו בחוץ – ונשמרתם על נפשותיכם".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הפנה בקשה דומה לאזרחים, על רקע המשך ההפגנות מול מעון ראש הממשלה בירושלים: "אני קורא לאזרחי ישראל – אל תיקחו דוגמה מהמפגינים הערב. הם ניצלו משיכת זמן בכנסת כדי להזיק לבריאותם ולבריאות הסובבים אותם. בעזרת ה', ביום שלישי נסיים את החקיקה וגם ההפגנות יוגבלו. אנחנו בערב יום כיפור. בואו נשמור זה על זה, נקפיד על הנחיות הסגר. זו ערבות הדדית".

מוקדם יותר הערב, אמר יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי: "ההפגנה כעת בבלפור, כשהמדינה כולה בסגר, חסרת אחריות ותביא לעליית התחלואה. כשהם נוהגים בחוסר אחריות, אנחנו נדרשים לאחריות גדולה יותר, ולכן אני קורא לכל הציבור הענק שצם ומתפלל ביום כיפור להקפיד על ההנחיות ולהתפלל בחוץ כפי שהורו רבני ישראל".

נתניהו, הערב (מתוך חשבון הטוויטר שלו)

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה: "אנחנו בעיצומה של מלחמה עולמית במגפה עולמית. בגל הראשון היינו בין המדינות הראשונות לסגור את השמיים ולהטיל סגר כללי על המדינה. בגל השני – מדינות כבר עשו סגרים גדולים על מחוזות נרחבים בתוכן, אנחנו המדינה הראשונה שעושה סגר כללי על כל המדינה. אני צופה שעוד מדינות יבואו בעקבותינו".

"אנחנו פועלים בשלושה שלבים", הוסיף נתניהו. "שלב ראשון – סגר, שלב שני – שגרת קורונה עם בדיקות מהירות, שלב שלישי – חיסון. השלב של הסגר הוא קשה, אני יודע את זה, אבל אין ברירה. יש לנו כ-1,400 מתים, חולים קשים. בתי החולים שנאנקים, צעירים שנדבקים ויהיו אחר כך עם סימני לוואי לכל החיים, ולכן צריך לפעול".

"שמענו את המומחים. היו כאלה שאמרו שאפשר לפתוח, להשאיר כלכלה פתוחה. לדעתי, וברוב קולות, השרים הסכימו איתי – זה לא נכון. צריך סגר מלא. האם נעשו טעויות בדרך? בוודאי. ההחלטה שלנו לפתוח את אולמות השמחות – מהירה מדי, אולי גם ההחלטה לפתוח את כלל מערכת הלימודים".

"ההחלטות הפופוליסטיות בכנסת לבטל את ההגבלות שהטלנו – הממשלה – לאחר שראינו שהתחלואה עולה, שגויות לחלוטין", תקף ראש הממשלה. "מקהלת 'הכול סבבה' כל ערב באולפנים, שאמרה שזה בסך הכול 'שפעת עם יחסי ציבור', שלא צריך לציית וזה סתם הגזמות – זה תרם לפרימת כל המשמעת הציבורית והציות להנחיות משרד הבריאות".

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה