חדשות בריאות

נתניהו: "זו שעת חירום לאומית, ההחלטה על סגר קשה אבל נכונה"

בהצהרה מיוחדת לקראת תחילת הסגר המלא, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ההפגנות נגדו אינן מזיקות לו פוליטית אולם הרסניות למאבק בנגיף: "מדגרת קורונה ומדגרת אנרכיה". הוא הצהיר, כי הוא פועל להשגה מהירה של חיסון לישראל: "יש אור בקצה המנהרה"

נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

(מתעדכן)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה מיוחדת לציבור, לקראת כניסתו לתוקף של הסגר המלא מחר בשעה 14:00.

"בשל העלייה החדה בנתוני התחלואה, החלטנו היום על צעדים הכרחיים", פתח נתניהו את דבריו. "זוהי שעת חירום לאומית. אנחנו נמצאים בשיאה של מלחמה מתמשכת – מלחמת הקורונה. זו מלחמה על הכלכלה, על הבריאות ועל החיים. הגל השני של הקורונה מכה בכל העולם, והוא מכה גם בנו. בימים האחרונים, כמעט בכל המדינות במערב, יש מספרי שיא של תחלואה, והן מטילות מגבלות חמורות על האזרחים שלהן. חלק מהן גם מטילות סגרים על אזורים נרחבים מאוד בתוכן, לפעמים באזורים גדולים מישראל".

"גם אצלנו המגפה צפויה לגבות מחיר כבד נוסף בחיי אדם. צר לי לומר זאת, אך זו האמת", המשיך נתניהו. "דווקא בשעה זו, אני אומר לכם שרק אם נעמוד יחד, נילחם יחד ונקפיד על הכללים יחד – רק כך ננצח את המגפה. וננצח אותה. זה מה שעשינו בכל מלחמות ישראל, וזה מה שעשינו בגל הראשון של הקורונה. קיבלנו החלטה חד-משמעית לסגור מוקדם את גבולות המדינה ואת השמיים, הטלנו סגר כללי שבלם כמעט כליל את התפשטות המגפה, והצלנו חיים רבים".

"בזכות ההחלטות הנכונות שקיבלנו, ובזכות ההתייצבות המשותפת של כל אזרחי ישראל בחזית המאבק, ישראל שימשה דוגמה לעולם. כיוון שהיינו מהראשונים להטיל את הסגר, היינו גם הראשונים שיכולנו לפתוח את הכלכלה לאחר הסגר. אפשרנו שגרת קורונה במשך חודשים – וכתוצאה מכך הפגיעה בתוצר הלאומי היא מחצית מבמדינות אירופה".

"יש כלל אחד פשוט – כשאתה פותח את הכלכלה, התחלואה עולה. לצערי, עם הסרת המגבלות נוצר בהדרגה רפיון בהקפדה על הוראות הבריאות – אי לבישת מסכות, אי שמירת מרחק, התקהלויות רבות ומסוכנות. לצערי, מי שהובילו את זה היו פוליטיקאים פופוליסטים, מקהלת 'הכל סבבה'. הם אמרו שהמחלה היא לא מחלה, שלא צריך להישמע להנחיות, שזו בכלל גחמה של אדם אחד".

נתניהו תקף בהמשך את יו"ר האופוזיציה: "הערב שמעתי את יאיר לפיד – בזמן של חירום לאומי, שצריך לאחד את כולם ולגבש אמון בהחלטות הממשלה – מכרסם בזה, ומסכן את חייהם של אזרחי ישראל. אותם פוליטיקאים ופוליטיקאיות מסמסו את ההחלטות שהבאנו לאישור הכנסת, החלטות שהיו מצילות ושהיו יכולות למנוע את הצורך בסגר. יש גבול לכל תעלול, כי מדובר כאן בחיי אדם".

ראש הממשלה ציין כי "היו התלבטויות אמיתיות בנוגע לסגר, כי חלק מהמומחים אמרו לנו שאפשר לחיות בלי סגר עם 2,000 נדבקים, 3,000 ואפילו 6,000. אבל הגענו כבר ל-7,000 נדבקים ביום. מערכת הבריאות נאנקת. מספר החולים הקשים ממריא, לצערי גם מספר המתים עולה. ביממה האחרונה נפטרו 59 אנשים, זה מחיר נורא".

בהתייחסו להפגנות מול מעונו בירושלים, אמר נתניהו: "אני רואה אנשים רוקדים, מתקהלים, עושים סעודה בשולחן ארוך וצפוף, בלי מסכות. די, תתעוררו. אנחנו במציאות אחרת". עוד הוסיף בעניין זה: "אומרים לי שאני רוצה את הסגר כדי למנוע את ההפגנות, זה מגוחך. את הסגר צריך לעשות כי אנחנו צריכים להציל חיים. מוכרחים להפסיק את המגעים כדי שנוכל לשטח את העקומה. אני רוצה להגיד הפוך – מבחינה פוליטית, ההפגנות האנרכיסטיות וההזויות האלה לא רק שלא פוגעות, הן מסייעות לנו פוליטית. הציבור מואס בזה, גם ציבור שאינו מהמחנה שלנו. אין לזה שום פגיעה פוליטית, אבל יש לזה פגיעה עצומה באמון הציבור. ההפגנות האלה מצפצפות על כלל אזרחי ישראל. זו גם מדגרת קורונה וגם מדגרת אנרכיה".

"חייבים לעשות מעשה, וצריך לעשות אותו עכשיו" – הצהיר ראש הממשלה –  "סגר הדוק דווקא בחגים, כשהמחיר הכלכלי נמוך ביותר. מנהיגות צריכה לקבל את ההחלטות הנכונות, גם אם הן קשות, גם מול מבול התקשורת, הצייצנים והפאקה-פאקה. היום לפנות בוקר קיבלנו בממשלה את ההחלטה הקשה והנכונה על סגר כללי, החל ממחר ועד מוצאי שמחת תורה".

"זה אומר להישאר בבית עם המשפחה הגרעינית, לצאת רק למרחק של עד 1,000 מטר. אפשר לקחת לסופרמרקט ולבתי המרקחת, להזמין משלוחים. אבל כל מקומות העבודה סגורים, להוציא מקומות עבודה חיוניים, וכמובן אין התקהלויות. אחרי הסגר הזה אנחנו מקווים לעבור לסגר קל יותר של עוד שבועיים. זה תלוי ברמת התחלואה, וגם בשיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל. אחרי השבועיים הנוספים הללו, שוב תלוי ברמת התחלואה, נתקדם לתוכנית הרמזור".

נתניהו הוסיף כי הוא פועל לקידום בדיקות מהירות לקורונה, שמספקות תוצאות בתוך דקות, ולהשגת חיסון לנגיף: "אני יכול להגיד מה שלא יכולתי להגיד לפני חודשיים או שלושה, ונזהרתי שלא להגיד. היום אני אומר את זה בצורה ברורה: יש אור בקצה המנהרה. כבר ברור לי שיהיה חיסון. אני פועל לכך שיהיה חיסון בישראל כמה שיותר מהר. זה קשה, ייקח עוד זמן, אבל זה יגיע ויוציא אותנו מהמצב הזה".

"אנחנו לפני שנה חדשה. במסורת עמנו הימים הללו שבין ראש השנה ליום הכיפורים נקראים הימים הנוראים. אבל אני מקווה ומאמין, שדווקא מהם יכולה לצאת בשורה חדשה של תקווה, בתנאי אחד – שנגלה אחריות אישית וערבות הדדית. זה אומר עטיית מסכות, שמירת מרחק ומניעת התקהלויות. אני בטוח שאנו מסוגלים לזה. מדינת ישראל מייצגת כוחות כבירים. היא כבר עמדה בסערות חזקות, מבלי להיכנע ולהרים ידיים. אני אומר גם על הקורונה – אם נפעל נכון ונפעל יחד, הסערה תחלוף, הסופה תעבור ואפילו נצא מחוזקים", סיכם נתניהו.

תגיות:נגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה