חדשות בארץ

נחתם צו ההריסה לבית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד

מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, חתם על צו הריסה לביתו של המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד. הצו נחתם ונמסר לבני משפחתו של המחבל, לאחר שנדחתה השגתם ביחס להריסת הבית

זירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)זירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)
אא

מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, חתם היום (חמישי) על צו המורה על החרמה והריסה של בית המחבל ח'ליל עבד אל-חאלק מוחמד דויכאת, שביצע בחודש שעבר את פיגוע הדקירה סמוך לצומת סגולה בפתח תקווה. בפיגוע נרצח הרב שי אוחיון הי"ד. מדובר צה"ל נמסר, כי הצו נחתם לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו של המחבל נגד ההריסה.

בתחילת החודש הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד המחבל, תושב הכפר רוג'יב שבאזור שכם. הוא מואשם ברצח בנסיבות מחמירות והחזקת סכין שלא כדין בנסיבות מעשה טרור.

מפרטי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין רועי רייס וחן יצחקי, עולה כי המחבל עבד כפועל בניין באתר בנייה בפתח תקווה, בהתאם להיתר עבודה חוקי תקף שניתן בעניינו. הוא מואשם כי "שקל וגיבש החלטה להמית באמצעות סכין אזרח או חייל ישראלים יהודים, באשר הם, 'למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל-אקצא ואללה'".

בהתאם להחלטתו ולתוכנית הפיגוע שגיבש, נטל המחבל סכין שהייתה במטבח אתר הבנייה, הכניסה לכיס מכנסיו, ויצא מהאתר. בפרקליטות ציינו, כי "לאחר שחיפש במשך כשעה קורבן והזדמנות מתאימים לביצוע תוכנית הפיגוע, הוא הבחין בסביבות השעה 13:15 ברב אוחיון הי"ד, שצעד מולו ברחוב".

הרב שי אוחיון הי''ד (באדיבות המשפחה)הרב שי אוחיון הי''ד (באדיבות המשפחה)

על פי כתב האישום, "הנאשם שלף את הסכין מכיס מכנסיו, ודקר את המנוח שלוש דקירות עמוקות". עובר אורח, שהבחין במתרחש, זרק לעבר המחבל חפץ בניסיון לסייע לרב אוחיון. רק אז הניח המחבל לקורבנו, שכבר היה במצב אנוש, החזיר את הסכין המגואלת בדם לכיס מכנסיו, והחל להתרחק בהליכה מהמקום. עוד עולה מכתב האישום, כי המחבל שקל אפשרות לדקור באופן דומה גם ישראלים יהודים נוספים. כוחות משטרה, שהוזעקו לאתר, הצליחו להשתלט עליו ולעוצרו.

בבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט, נכתב כי המחבל ביצע את הפיגוע "באלימות חמורה, באכזריות ותוך שימוש בנשק קר. לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו, תוצאתם הקטלנית והרצחנית, הפנייתם כלפי עובר אורח ישראלי יהודי באשר הוא, והמניע המדיני, דתי, לאומני או אידיאולוגי שעמד בבסיסם, קיים יסוד סביר מאוד לחשש שיסכן את ביטחון הציבור". הפרקליטים הוסיפו, כי מסוכנותו של המחבל "מתגברת עוד יותר בשים לב לכך שלאורך חקירתו, על אף שנשאל על כך בהזדמנויות שונות במפורש, לא הביע כל אמפתיה, חרטה או צער ביחס לקורבן או בני משפחתו".

הרב אוחיון הי"ד עשה את דרכו מהכולל בכפר סבא בו למד לביתו בפתח תקווה, כאשר סמוך לצומת סגולה דקר אותו המחבל בפלג גופו העליון ופצע אותו אנושות. הוא פונה לבית החולים בילינסון, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המחבל ניסה להימלט מהמקום, אולם נתפס והועבר לחקירת שב"כ. הרב אוחיון בן ה-39 הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים בגילאי 4 עד 13.

תיעוד בריחת המחבל מהזירה (קרדיט: חברת נתיבי ישראל)

תגיות:הריסת בתי מחבליםפיגועהרב שי אוחיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה