מעניין

מפחיד: הקרחון התמוטט לים - בזמן שהחוקרים היו עליו. מה הציל אותם?

צוות של חוקרים שחקר קרחונים בארכיפלג בין נורווגיה לקוטב הצפוני, תועד ברגעי אימה שבהם שניים מן החוקרים כמעט מצאו את מותם כאשר קרחון שעליו טיפסו, התהפך פתאום אל הים וכמעט ריסק אותם תחתיו

אא

צוות של חוקרים שחקר קרחונים בארכיפלג בין נורווגיה לקוטב הצפוני, תועד ברגעי אימה שבהם שניים מן החוקרים כמעט מצאו את מותם על קרחון שעליו טיפסו, כאשר הקרחון התהפך פתאום אל הים וכמעט ריסק אותם. 

מוביל המחקר - חוקר בשם מייק הורן, ששהה על הספינה עם צוותו, הצליח לתעד במצלמתו את הרגעים הללו. הורן חוקר את האזור הזה כבר 30 שנה, ולדבריו מעולם לא חווה רגעים כל כך מפחידים שבהם חשש לחייו. 

הורן וחברו לקבוצה פרד רוקס החליטו לטפס על הקרחון הענק לאחר ששטו סביבו והוא עורר בהם עניין. הם החלו לטפס עליו בעזרת מגפיים מיוחדים ומוטות. "למשך זמן מה, הכל היה נראה בסדר", אמר פרד. "פתאום הרגשנו תזוזה חדה והקרחון החל להתמוטט ולהתהפך, בזמן שהיינו קשורים אליו. לא היה לנו ברירה אלא לקפוץ מהר אל המים".

על פי הדיווחים, גל חזק שנוצר כתוצאה מהתזוזה של הקרחון - סחף את שניהם למרחק מטרים ספורים ממנו, ובדיעבד זה מה שמנע את מותם תחת המשקל האדיר של הקרחון. "אני עושה את הדברים המטופשים שלי במשך 30 שנה בכל העולם ועברתי לא מעט תאונות, אבל הרגעים האלה באמת הוכיחו לי שעדיף לראות את הקרח כשהוא בצורת קוביות במשקה הקר שלך מאשר לראות קוביות קרח ענקיות שנופלות על הפנים שלך בארקטי. אני שמח שחזרתי הביתה בחיים".

 

תגיות:התמוטטותמפחידמטייליםקרחוןהתרסקותחוקרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה