חדשות בריאות

הוראת נשיא המועצת: להשתדל להתפלל במקומות פתוחים

נשיא מועצת חכמי התורה, מרן חכם שלום כהן, הורה כי מי שנמצאים בקבוצת סיכון יתפללו ביום הכיפורים אך ורק במרחבים פתוחים. בנוגע לשאר המתפללים: "ישתדלו ויתאמצו ככל האפשר להוסיף ולקיים מניינים במקומות פתוחים או בבתי הכנסת בקבוצות מועטות"

  • ה' תשרי התשפ"א
מרן חכם שלום כהן (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)מרן חכם שלום כהן (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)
אא

נשיא מועצת חכמי התורה, מרן חכם שלום כהן, פרסם הערב את הוראתו כיצד על הציבור לנהוג בנוגע לתפילות יום הכיפורים, בצל מגפת הקורונה.

במכתב מיוחד הנושא את חתימתו, כתב ראש הישיבה: "הנה קרב ובא יום הכיפורים הגדול והנורא, ובעוונותינו אנו בימים אלו נמצאים רבים אשר נושאים את הנגיף אשר פשט בעולם ובארץ ישראל אשר עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה, ועלולים לסכן את האחרים ובפרט את אלו שרגישים ביותר להסתכן מן הדבר הזה".

"על כן חובה על כל אלו המוגדרים בסיכון להתפלל את תפילות יום הכיפורים אך ורק במקומות פתוחים ששם הסכנה מועטת ופחותה", הבהיר מרן. בנוגע לשאר המתפללים, הורה כי "ישתדלו ויתאמצו ככל האפשר להוסיף ולקיים מניינים במקומות פתוחים או בבתי הכנסת בקבוצות מועטות. ובכל גוונא חובה על כולם להקפיד ולהחמיר במשנה זהירות ושמירה הנדרשת למנוע הידבקות וסכנה מדין 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'".

"וה' יתברך יעזרנו על דבר כבוד שמו ויקבל תפילותינו ברצון, וכמו שאנו מתפללים בסדר העבודה שנה שתמנע בה המגפה והמשחית מעלינו ומעל עמך ישראל, ונזכה לחיתום הדין בחסד וברחמים לשנה טובה ומבורכת בביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן", בירך מרן ראש הישיבה בסיום דבריו.

 

 

תגיות:יום הכיפוריםבתי כנסתהרב שלום כהןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה