חדשות בריאות

נתניהו: "המצב קשה, צריכים לקבל את ההחלטות"

בדיון בקבינט הקורונה, הציע ראש הממשלה נתניהו להטיל סגר מלא מיום שישי ועד אחרי שמחת תורה, במסגרתו תושבת הפעילות במשק למעט מקומות עבודה חיוניים. ההפגנות והתפילות יוגבלו לקפסולות של עד 20 איש, במרחבים פתוחים ובמרחק של עד 1000 מטרים מהבית בלבד

אא

קבינט הקורונה ממשיך בשעה זו בדיוניו, לקראת קבלת ההחלטה המכרעת על החמרת ההגבלות והידוק הסגר. "המצב קשה, יש עלייה תלולה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו במסר שפרסם לציבור תוך כדי הישיבה. "צריכים לקבל את ההחלטות, וההחלטות הן קשות".

"אני, כראש הממשלה, מחויב להגן על החיים שלכם", הצהיר נתניהו. "צריך להבין שיש פה סכנה לחיים, ולכן אין ברירה. נקבל את ההחלטות הקשות ונציל חיים – בשיתוף הפעולה שלכם".

נתניהו, הערב

במהלך הדיון בקבינט אמר נתניהו, כי בלאו הכי יהיה צורך להגיע לסגר מלא, ולכן עדיף להטילו בתקופת החגים, במחיר כלכלי נמוך. מתווה הסגר המסתמן צפוי לכלול הגבלה משמעותית של ההפגנות והתפילות לקפסולות של עד 20 איש, במרחבים פתוחים ובמרחק של עד 1000 מטרים מהבית בלבד. נתניהו לוחץ לסגר הדוק במיוחד, שיכלול השבתה כוללת של הפעילות במשק, למעט מקומות עבודה חיוניים; צמצום משמעותי של התחבורה הציבורית, במתכונת שפעלה בסגר של חג הפסח; סגירת נתב"ג לטיסות יוצאות; ושהייה בחיק המשפחה הגרעינית בלבד. הסגר מתוכנן להתחיל ביום שישי ולהימשך עד אחרי שמחת תורה. במשרד האוצר הביעו התנגדות למתכונתו המוצעת של הסגר. הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, אמרה בדיון כי הסגר יגרום לנזק חסר תקדים של 35 מיליארד שקלים.

מוקדם יותר היום, פרץ בקבינט עימות חריף בין שרי כחול לבן ושרי הליכוד. שרי כחול לבן יצאו נגד דרישתו של נתניהו להטיל הגבלות על ההפגנות גם במצב בו אין סגר מלא. במקביל, הם הביעו התנגדות להטלת סגר מלא, וטענו כי ראש הממשלה מוביל אליו רק כדי למנוע את ההפגנות נגדו. שר החוץ גבי אשכנזי ‏אמר כי לדעת הגורמים המקצועיים במערכת הבריאות אין סיבה להטיל סגר כללי, ותבע להשתמש בצעד זה כמוצא אחרון: "אני רוצה להבין למה ממליצים כאן על סגר מלא אם ככה. סגר מלא זו פגיעה אנושה למשק. אתם גוזרים גזירת מוות על אנשי העסקים. אי אפשר שההמלצות יהיו בניגוד להמלצות אנשי המקצוע בגלל שיקולים פוליטיים". ראש הממשלה זעם על הדברים, ואמר לאשכנזי כי עליו לכבד את הדיון.

בליכוד תקפו בחריפות את עמדת כחול לבן. שר האוצר ישראל כ"ץ אמר, כי הוא רואה בחומרה את העובדה שכחול לבן מתנים את ביטול ההפגנות בסגירה מוחלטת של המגזר הפרטי במשק: "משרד האוצר הציג בפני קבינט הקורונה נתונים ותוכנית משמעותית, שהראתה שניתן וצריך לאפשר את המשך פעילות המגזר הפרטי שאיננו מקבל קהל, תוך שמירה קפדנית על כללי הבריאותמיליוני מפרנסים וכלכלת ישראל אינם יכולים לשמש כבני ערובה לסדר יום פוליטי, של מפלגת כחול לבן, המנוגד לחלוטין לאינטרס הציבוריאני רואה את זה בחומרה רבה, ואעמוד על כך שהתוכנית שהצגתי תאושר ויימנע הנזק החמור לכלכלת ישראל".

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, תקף: "כחול לבן מתעקשים לתמוך בהמשך קיום ההפגנות, ומבקשים להשוות אותן לגודל התפילות ביום כיפור, היום הקדוש ביותר לעם ישראל. הם נפלו על הראש? עד מתי נוכל לקיים איתם ממשלה, כשכל מה שמעניין אותם זה לפגוע בראש הממשלה? צריך לומר את האמת: הם מעולם לא היו פרטנרים אמיתיים שלנו, וגם לעולם לא יהיו".

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, אתמול אובחנו 6,948 נדבקים חדשים – שיא יומי חדש במספר המאומתים החדשים. מספר הבדיקות שפוענחו הגיע לשיא של 61,165. שיעור הבדיקות החיוביות זינק ל-11.7%.

מספר החולים הפעילים עומד על 57,131, מתוכם 1,365 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 658 חולים מוגדר קשה, ומספר המונשמים הגיע לשיא חדש של 177. מפרוץ המגפה אותרו בישראל 203,136 נדבקים, מתוכם החלימו 144,686. מניין הנפטרים עומד על 1,317.

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה