חדשות בריאות

תה צמחים כתרופה לקורונה? ארגון הבריאות העולמי יבדוק

ארגון הבריאות אישר פרוטוקולים לניסויים קליניים, שיבדקו האם תרופות טבעיות המבוססות על מסורות רפואיות ביבשת אפריקה בטוחות ויעילות לטיפול נגד קורונה. נשיא מדגסקר, אנדרי רג'ואלינה, מקדם בחודשים האחרונים תה צמחים מקומי, שלטענתו מונע הידבקות בנגיף ומסייע בריפוי חולים שנדבקו בו. לטענה זו אין כל ביסוס מדעי

המשקה המדגסקרי (תמונה: שאטרסטוק)המשקה המדגסקרי (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ארגון הבריאות העולמי העניק בתחילת השבוע "אור ירוק" לביצוע ניסויים קליניים בתרופות טבעיות, המבוססות על מסורות רפואיות ביבשת אפריקה, כדי לבדוק את בטיחותן ויעילותן לטיפול בנגיף הקורונה.

האישור ניתן על רקע ניסיונות שעושה בחודשים האחרונים נשיא מדגסקר, אנדרי רג'ואלינה, לקדם תה צמחים מקומי המבוסס על הלענה החד-שנתית (artemisia annua) וצמחים נוספים הגדלים במדינה, שלטענתו מונע הידבקות בנגיף ומסייע בריפוי אנשים שנדבקו בו. משקה זה הוכח בעבר במחקרים שונים כיעיל לטיפול במלריה.

בארגון הבריאות העולמי הגיבו בספקנות רבה, ואמרו כי אין כל הוכחה מדעית ליעילותם של משקאות צמחים בטיפול בקורונה. כעת, כאמור, חל שינוי בעמדת הארגון. פאנל של מומחים, המורכב מנציגיו ומנציגים של שני גופים אפריקניים, אישרו את הפרוטוקולים לביצוע שלב שלישי בניסויים קליניים בתרופות אפריקניות מסורתיות המבוססות על חומרים טבעיים.

שלב זה מיועד לבדיקת בטיחותן ויעילותן של תרופות, המנוסות על מספר גדול של מתנדבים. "אימוץ המסמכים הטכניים יבטיח את השגתן של ראיות קליניות המקובלות מבחינה אוניברסלית על יעילותן של תרופות צמחיות לטיפול בנגיף הקורונה מבלי לסכן את בטיחותם של המשתתפים", אמר פרופ' מוטלאלפולה גילברט מטאסיבה, יו"ר פאנל המומחים.

לדברי ד"ר פרוספר טומוסיאימה מארגון הבריאות העולמי, "בדומה להתפרצות נגיף האבולה במערב אפריקה, התפרצות הקורונה הדגישה את הצורך לחזק את מערכות הבריאות ולהאיץ תוכניות שונות של מחקר ופיתוח, ובכללן גם של תרופות מסורתיות". לדבריו, במידה ותרופה מסורתית כל שהיא תימצא בטוחה ויעילה בהתמודדות מול הקורונה, ניתן יהיה להעבירה למסלול מזורז של ייצור בקנה מידה נרחב.

במדגסקר, מדינת האיים השוכנת באוקיינוס ההודי, מול מוזמביק שבדרום-מזרח יבשת אפריקה, מתגוררים כ-27 מיליון תושבים. עד כה אובחנו בה מספר נמוך של מקרי קורונה, אולם בחודשיים האחרונים נרשמה עלייה – מכ-2,300 מקרי הידבקות בתחילת יולי ליותר מ-16,000. מניין המתים זינק בתקופה זו פי עשרה – מכ-20 לכ-200. עובדה זו אינה מפריעה לנשיא רגו'אלינה להמשיך ולשווק בהתלהבות את משקה הצמחים, הזוכה לכינוי Covid-Organics, כפתרון מניעתי ותרופתי לקורונה.

תגיות:ארגון הבריאות העולמיתה צמחיםנגיף הקורונהמדגסקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה