חדשות בריאות

גנץ: "להפסיק עם הדיון האובססיבי בהפגנות"; נתניהו: "פוליטיקה קטנה"

שרי כחול לבן ושרי הליכוד התעמתו בקבינט הקורונה על רקע הוויכוח בסוגיית ההפגנות. שרי כחול לבן טענו, כי ראש הממשלה נתניהו מוביל לסגר מלא רק כדי למנוע את ההפגנות נגדו. נתניהו: "אני נלחם על בריאות הציבור. אנחנו במלחמה. תתעוררו"

נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

קבינט הקורונה ממשיך בשעה זו (רביעי) בדיון, שנועד לקבל החלטות על החמרת הגבלות הסגר. במהלך הישיבה פרץ עימות חריף בין שרי הליכוד ושרי כחול לבן, שטענו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל לסגר מלא רק כדי למנוע את ההפגנות נגדו. בהודעה שפרסם, הגיב נתניהו: "אני נלחם על בריאות הציבור. בזמן הזה יש מי שעושים פוליטיקה קטנה".

על פי הדיווחים מתוך הדיון, שר החוץ גבי אשכנזי ‏אמר כי לדעת הגורמים המקצועיים במערכת הבריאות אין סיבה להטיל סגר כללי, ותבע להשתמש בצעד זה כמוצא אחרון: "אני רוצה להבין למה ממליצים כאן על סגר מלא אם ככה. סגר מלא זו פגיעה אנושה למשק. אתם גוזרים גזירת מוות על אנשי העסקים. אי אפשר שההמלצות יהיו בניגוד להמלצות אנשי המקצוע בגלל שיקולים פוליטיים". ראש הממשלה זעם על הדברים, ואמר לאשכנזי כי עליו לכבד את הדיון.

שר הביטחון בני גנץ, הנמצא בארצות הברית, כינס התייעצות דחופה עם חברי הקבינט מכחול לבן. מלשכתו נמסר כי הוא הנחה "לדרוש את זימון אנשי המקצוע הרפואיים לשמוע את עמדתם ולוודא שהם מביעים אותה בצורה פתוחה בקבינט הקורונה, ולחדול בהמשך הדיון האובססיבי בסוגיית ההפגנות".

"תתעקשו על טובת האזרחים בבריאות ובעצירת התחלואה תוך איזון במרכיבי היהדות, הדמוקרטיה, הכלכלה והחברה ואל תתמקדו רק בסוגיית ההפגנות", אמר גנץ לשרים. "עיצרו את הדיון חסר הפרופורציה בהפגנות מיד".

"נקבל את עמדת אנשי המקצוע בנושא החשוב של סגר מלא ומצב חירום. להחלטה שלנו יש  השלכות על חיי אדם, ונקבל אותה אך ורק בהתאם לעמדת אנשי המקצוע. רק לפי צורכי השעה בבריאות, ובכלכלה ובעצירת התחלואה", כך גנץ.

מנגד, ראש הממשלה פרסם הודעה בה תקף בחריפות את כחול לבן: "ההמלצה של כל הגורמים המקצועיים הייתה להפסיק כל התקהלות – הפגנות ותפילות בחללים סגורים. אני תומך באופן מלא בזכות להפגין, אבל כל שבוע אזרחי ישראל רואים איך הם נדרשים לחגוג את החג לבד, איך הם נדרשים לעמוד בהנחיות הבריאות, ומנגד איך מפגינים מתקהלים בהמוניהם נגד כל כלל בריאותי".

"היום נפטרו 31 איש מהקורונה", הוסיף נתניהו. "אני נלחם על החיים של אזרחי ישראל. אני נלחם על בריאות הציבור. בזמן הזה יש מי שעושים פוליטיקה קטנה. אנחנו במלחמה. תתעוררו".

תגיות:בני גנץנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה