חדשות בריאות

נתניהו ידרוש בקבינט: סגר כללי נרחב והידוק משמעותי ומיידי בהגבלות

בתום התייעצות שקיים עם שרים וגורמים מקצועיים, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו להעביר בקבינט החלטה על סגר כללי נרחב והידוק משמעותי במגבלות

נתניהו (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)נתניהו (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

קבינט הקורונה יתכנס בשעה 14:00 (רביעי) לדיון נוסף בהחרפת הגבלות הסגר, וזאת על רקע המשך מגמת הזינוק בנתוני התחלואה. על פי נתוני משרד הבריאות, מספר הנדבקים היומי הגיע אתמול לשיא חדש של 6,923. מניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה חצה את רף ה-200 אלף.

לקראת ישיבת הקבינט, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות עם מספר שרים ועם גורמים מקצועיים שונים, ביניהם ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו. בתום ההתייעצות נמסר מטעמו של נתניהו, כי מכיוון שישראל נמצאת במצב חירום בעקבות העלייה החדה בתחלואה, הוא יבקש להעביר החלטה על "סגר כללי נרחב והידוק משמעותי במגבלות באופן מיידי". על הפרק עומדות סגירתם של ענפים נרחבים במשק, סגירת בתי הכנסת גם ביום הכיפורים, וכן השבתתו של נמל התעופה בן גוריון לטיסות יוצאות.

בכאן חדשות דווח, כי שר הפנים אריה דרעי נטש במחאה את ההתייעצות בלשכת ראש הממשלה, לאחר שבמהלכה הועלתה האפשרות שלא לאפשר תפילות גם במרחב הפתוח. בשעות הבוקר הבהיר דרעי, כי יתנגד לסגירתם המוחלטת של בתי הכנסת ביום הכיפורים: "בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים, היום הקדוש בשנה. בתי הכנסת יוכלו לפעול במתכונת מצומצמת על פי תו סגול מוסכם, כפי שנהוג במקומות העבודה. יחד עם זאת, נפעל להכשרת מקומות תפילה רבים במרחב הציבורי, כדי לאפשר תפילה במקומות פתוחים".

מוקדם יותר היום, הודיע שר הביטחון בני גנץ, השוהה בביקור בארצות הברית, כי שרי כחול לבן יתמכו בצמצום ההפגנות והתפילות, בהתאם למתווים שיוצגו בישיבת קבינט הקורונה על ידי הגורמים המקצועיים. "במדינה דמוקרטית הזכות להפגין ולמחות היא קדושה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "דרישתם של המבקשים להתפלל כפי שנהג העם היהודי במשך אלפי שנים קדושה וצודקת אף היא. גם דרישתם של המבקשים להתפרנס בכבוד, לשוב למעגל העבודה ולדאוג לילדיהם, היא אמיתית וצודקת. אך לא פחות חשובה, ובוודאי ברגעי חירום לאומיים, היא הזכות לבריאות ולביטחון. בין כל הזכויות הללו נצטרך לאזן".

"היום יוצגו בקבינט הקורונה מתווים מצומצמים לתפילות והפגנות על ידי גורמי המקצוע במשטרה, במשרד הבריאות ובייעוץ המשפטי לממשלה. אנחנו נגבה את החלטתם, ננהג באחריות וברגישות בכדי לשמור על חיי האזרחים ובריאותם", הצהיר גנץ. "אלו לא ימים רגילים ואני בטוח שכולם יקבלו זאת בהבנה".

ההגבלות השונות עליהן יחליט הקבינט נזקקות לאישור של הממשלה והכנסת, וחברי הקואליציה נקראו להישאר בבניין כדי שניתן יהיה להעביר את התיקונים הדרושים ב"חוק הקורונה הגדול". עם זאת, בלשכת ראש הממשלה נבחנת האפשרות להכריז על "מצב חירום", כך שניתן יהיה לעקוף את הכנסת ולקבל את ההחלטה על הידוק הסגר באופן מיידי.

תגיות:נגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה